Hvad koster det?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-06-11 11:07

Hvad tager en advokat for at lave et uskiftet bo om til ægtefælleudlæg?

Der er ingen værdier i boet, hverken før eller efter skiftet og heller ikke
nu.

Hvad bliver det gjort for pengene?

Er beløbet fradragsberettiget i skatten (der kan ikke trækkes fra i boet, da
det intet er værd).

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Jubi

Dato : 29-06-11 11:47

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ægtefælleudlæg?
>
> Der er ingen værdier i boet, hverken før eller efter skiftet og heller

Kunne du måske selv klare sagerne?
http://www.bedemand.nu/b/nyttigeBlanketter.htm
Denne?
http://www.domstol.dk/Selvbetjening/blanketter/Blanketter/Aegtefaelleskifte%20-%20Anmodning%20om%20udlaeg%20til%20aegtefaelle.pdf

--
Tårnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-06-11 11:12

"Jubi" <jubi@msn.com> skrev i meddelelsen
> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Jeg ser ikke ordet ægtefælleudlæg på denne side?

Fra : Jubi

Dato : 30-06-11 13:53

> "Jubi" <jubi@msn.com> skrev i meddelelsen

> Jeg ser ikke ordet ægtefælleudlæg på denne side?

Det står i overskriften:
"Anmodning om ægtefælleudlæg - dødsboskiftelovens § 22"

Du har brug for stærkere briller?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-06-11 12:31

> [...]
>
> Hvad bliver det gjort for pengene?
>
> Er beløbet fradragsberettiget i skatten (der kan ikke trækkes fra i boet,

Jeg mangler stadig svar på spørgsmålene .. :)

Fra : alexbo

Dato : 30-06-11 13:14

"Per Henneberg Kristensen" skrev

3.500 kr.

Den blanket som jubi linkede til bliver udfyldt.
Anmodning om ægtefælleudlæg.

Nej.

> Jeg mangler stadig svar på spørgsmålene .. :)
Ikke mere.

Jeg vil forslå at vedkommende starter med at lave den opgørelse som
skifteretten skal bruge.
http://www.domstol.dk/Selvbetjening/blanketter/Blanketter/Aegtefaelleskifte%20-%20Formueoversigt.pdf

Hvis advokaten skal lave den bliver det noget dyrere.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-07-11 23:55