Sagsomkostninger
Fra : Michael Nielsen

Dato : 27-06-11 19:10

Hej NG

Jeg har ført en sag via min forsikring vedrørende nogle fejl og mangler ved
huskøb. Jeg vandt sagen og blev i samme forbindelse tilkendt 20.000 i
sagsomkostninger. Mit spørgsmål er nu, hvem skal have disse 20.000 idet jeg
har haft en del omkostninger til syn og skøn mv. - Går de til advokaten
eller forsikringen eller allerbedst mig selv. ? - Det er forsikringen der
har betalt dog minus sagsomkostninger som jeg selv skal betale, udover de
udgifter som jeg har haft i forbindelse med diverse besøg af eksperter inden
den egentlige retssag.

Michael

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-06-11 19:39

Den 27-06-2011 20:09, Michael Nielsen skrev:

> [...]
> spørgsmål er nu, hvem skal have disse 20.000 idet jeg har
> haft en del omkostninger til syn og skøn mv.

Er syn og skøn sket via retten? I så fald har forsikringen
sikkert skullet sige god for den udgift, og dommeren har
tillagt beløbet til sagsomkostningerne.

Hvis du selv har bestilt syn og skøn, må du selv betale (se
også nedenfor).

De 20.000 vil sandsynligvis blive betalt til din advokat.
Enten som hel betaling eller som delvis betaling, hvor
forsikringen så betaler den evt. resterende del af din
advokats regning.

> Det er forsikringen der har betalt dog minus
> sagsomkostninger som jeg selv skal betale, udover de
> udgifter som jeg har haft i forbindelse med diverse besøg af
> eksperter inden den egentlige retssag.

Jeg forstår ikke ovenstående. Hvad er det, du selv skal
betale? Udgifterne inden sagen får du ikke dækket, medmindre
de har været en del af kravet, og dommeren så har medtaget
dem. Det samme gælder syn og skøn.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold dit livs drømmeferie i Thailand:

Fra : Michael Nielsen

Dato : 27-06-11 21:47

> [...]

betale? Udgifterne inden sagen får du ikke dækket, medmindre
de har været en del af kravet, og dommeren så har medtaget

Det var vist også lidt sammenblandet, men jeg tror jeg fik svar, tak

Michael