Må man lave sådan tilbud?
Fra : CM

Dato : 21-06-11 09:00

Er det tilladt at lave sådan et tilbud.
En camping plads tilbyder en bestemt uge, gratis adgang for børnebørn
ifølge med bedste forældre.
Kommer jeg med mine børn, skal jeg betale for dem, kommer mine
forældre med mine børn, får de mine børn gratis med.
Hvis man tog tilbudet og malede det mere sort op, så man sagde
således: Børn som kommer med mænd, gratis, men børn med kvinder skal
betale, var det så gået?

Fra : From Sydsjælland

Dato : 21-06-11 18:44

"CM" <kim.s.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Mvh

Er det ikke fint at lokke mormor og morfar til at tage børnebørnenne med
på camping?
Mange gør det jo kun fordi de så har råd.

Man tilbyder også kvinder gratis adgang til dans mellem 22-23, men måske
for at der skal være flere at danse med?

Problemet som du fremstiller forekommer ikke i denne verden. Kan godt
være der er to mænd, der gør det, ved det ikke?

Men ved alle gøremål er kvinder en mangelvare.
Du ser jo heller ikke så tit en kvinde søge en mand til hjælp med vask
af tøj.
Men du ser masser af tilbud til kvinder om hjælp med opvask, tøj, penge,
rejser eller andet, og manden tilbyder ikke kun at kvinden må få lov at
klare rengøring eller vask af tøj. Det er gerne helt andre særdeledes
kontante ydelser der tilbydes.

Om det er lovligt eller ej? Ved det ikke, men sådan er livet.

Fra : CM

Dato : 21-06-11 12:16

> Om det er lovligt eller ej? Ved det ikke, men s dan er livet.

Der er også mange som kører for stærk i bilen, stjæler m.m. Derfor er
det jo stadig ikke tilladt, bare fordi mange gør det.
Det var nu også bare et spørgsmål.
Men en forældre på 44 år, med 2 børn skal betale, men en bedste
forældre på 42 år, skal ikke.. Bare et eks. igen.

Fra : Kasper Demant

Dato : 21-06-11 20:07

Den 21-06-2011 17:00, CM skrev:
> [...]
> Hvis man tog tilbudet og malede det mere sort op, så man sagde
> således: Børn som kommer med mænd, gratis, men børn med kvinder skal

Og hvorfor skal det være gratis for min kammerat at komme på camping
fordi hans bedsteforældre stadigvæk lever?

Selvfølgelig er det lovligt. Der et tale om en aldeles saglig ordning.

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Dan

Dato : 21-06-11 20:24

>En camping plads tilbyder en bestemt uge, gratis adgang for børnebørn
>ifølge med bedste forældre.

Hvor mange steder (diskoteker, klubber mv) har ikke speciel tilbud, hvor det
kvindelige køn kan komme ind eller til en meget billig pris?

OT:
Hvis du tager dine børn med og kalder dem dine børnebørn, hvorledes kan du
bevise dette eller rettere sagt, hvorledes kan lederchefen modbevise dette?

/Dan

Fra : CM

Dato : 21-06-11 13:48

> OT:
> Hvis du tager dine b rn med og kalder dem dine b rneb rn, hvorledes kan du
> bevise dette eller rettere sagt, hvorledes kan lederchefen modbevise dette?
>

> /Dan

Helt korrekt, det får han svært ved. Var ikke så meget om det, da jeg
fravælger bare pladsen til fordel for en hvor rabat fordelingen er til
alle.
For mig virker den bare lidt "racistisk", X kan godt tage gratis børn
med ind, men Y kan ikke tage det helt eksakte samme børn med ind.
Den havde vel aldrig gået, havde man lavet tilbudet til "hvide
mennesker kan medbringe børn gratis".

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-06-11 20:59

Dan wrote:

> Hvor mange steder (diskoteker, klubber mv) har ikke speciel tilbud, hvor
> det kvindelige køn kan komme ind eller til en meget billig pris?

Det er muligt at det forekommer, men det er ikke lovligt
<http://www.familieadvokaten.dk/Breve-100/b100-35.html>

Kun i særlige situationer kan kønsdiskrimination forventes at være
lovligt, som f.eks. denne sag
<http://www.ligebehandlingsnaevnet.dk/naevnsdatabase/afgoerelse.aspx?
aid=519&type=Afgoerelse>

--
Jesper Lund

Fra : Cykelsmeden

Dato : 22-06-11 10:31

Den 21-06-2011 17:00, CM skrev:
> [...]
> Kommer jeg med mine børn, skal jeg betale for dem, kommer mine
> forældre med mine børn, får de mine børn gratis med.
du kan da bare sige at I er de bedste forældre!
det var et større problem hvis den gratis tur kun gjaldt ifølge med
bedsteforældre ;(

//finn