Lovlighed af VPN
Fra : Kurt Lund

Dato : 21-06-11 10:01

Jeg har oprettet en VPN-forbindelse via Overplay.net og det fungerer
udmærket. Jeg bruger den til at få adgang til de tjenester min Boxee Box
tilbyder, men som almindeligvis ikke kan tilgås fra DK.
Så vidt jeg kan finde ud af, så begår jeg intet ulovligt ved at etablere en
VPN-forbindelse, men jeg er kommet i tvivl om, hvorvidt jeg kommer på kant
med (de udenlandske) ophavsrettigheder. Gælder de for en person placeret i
Danmark? Og er der andre retslige forhold, jeg skal være opmærksom på?

--
Kurt Lund

Fra : Ivan Johansen

Dato : 21-06-11 10:42

On 21-06-2011 11:01, Kurt Lund wrote:
> [...]
> med (de udenlandske) ophavsrettigheder. Gælder de for en person placeret i
> Danmark? Og er der andre retslige forhold, jeg skal være opmærksom på?

Jeg ved ikke om du bliver meget klogere af det, men So Ein Ding har haft
emnet oppe at vende:
http://www.dr.dk/dr2/soeinding/?p=1819

Ivan Johansen

Fra : Kurt Lund

Dato : 21-06-11 10:59

"Ivan Johansen" <NG6@padowan.dk> wrote

> Jeg ved ikke om du bliver meget klogere af det, men So Ein Ding har haft
> emnet oppe at vende:
> http://www.dr.dk/dr2/soeinding/?p=1819

Det ser ud som om jeg ikke er den eneste, der er i tvivl...

--
Kurt Lund

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 21-06-11 10:56

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kant med (de udenlandske) ophavsrettigheder. Gælder de for en person
> placeret i Danmark? Og er der andre retslige forhold, jeg skal være

Det er svjv ikke ulovligt at eje en VPN forbindelse og da det er meget få
der ejer en sådan og juraen er meget tricky på dette område, så tror jeg
ikke at du skal regne med at få besøg af kongens foged. Pointen her er at
som loven i DK er nu, så er det sådan at filmselskaberne ikke sagsøger de
der downloader film på pirate bay og da du er en betalende kunde er yderst
usandsynligt at noget skulle ske. Men ellers google og se om de har sagsøgt
nogen, de har de med 99,9 % sikkerhed ikke gjort. filmindustrien har
tidligere forgæves forsøgt at skabe barriere imellem deres kunder, hvem
husker ikke regionsfri DVD afspillere in 90erne, jeg tror at det er samme
problematik, de kan gøre noget ulovligt, men de kan ikke håndhæve forbuddet
og jeg tror at det er essensen i det her. Skriv evt til Nikolaj Sonne fra
"So ein Ding" detr må være guf for ham.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-06-11 21:49

Den 21-06-2011 11:56, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
> [...]
> der ejer en sådan og juraen er meget tricky på dette område, så tror jeg
> ikke at du skal regne med at få besøg af kongens foged.

Det vil kræve at de først for hvad for en dansk ip der ligger bag VPN
og det kan være mildest talt op af bakke f.eks den svenske tunnel
https://www.vpntunnel.se/en/?gclid=CM7noMm72akCFU6FDgod1S1xOA
de køre slet ikke med log filer - hvad i praksis betyder at der ikke er
noget at komme efter

> [...]
> der downloader film på pirate bay og da du er en betalende kunde er yderst

yep men der er flere andre fordele ved det f.eks er et DDos angreb
praktisk talt umuligt sammen med andre angreb på ens maskine

der findes nogen online proxy der er gratis det er dog ikke vpn

man for hvad man betaler for f.eks golden frog kan fint køre 100 / 100
på en 110 / 110 forbindelse selv om trafikken skal igennem Holland

--
Mv Bo M Mogensen
The Genius Of The Crowd

Fra : Jet

Dato : 22-06-11 05:58

On 21 Jun., 12:01, "Kurt Lund" <l...@fabel.dk> wrote:
> Jeg har oprettet en VPN-forbindelse via Overplay.net og det fungerer
> udm rket. Jeg bruger den til at f adgang til de tjenester min Boxee Box
> tilbyder, men som almindeligvis ikke kan tilg s fra DK.
> S vidt jeg kan finde ud af, s beg r jeg intet ulovligt ved at etablere en
> VPN-forbindelse, men jeg er kommet i tvivl om, hvorvidt jeg kommer p kant
> med (de udenlandske) ophavsrettigheder. G lder de for en person placeret i
> Danmark? Og er der andre retslige forhold, jeg skal v re opm rksom p ?
>
> --
> Kurt Lund

Mit spm er en Overplay.net´s VPN forbindelse ligeså hurtig som din
normale ?
test evt. vha. speedtest.net og giv begge tallene her - tak