Indkomstår?
Fra : Charlotte E

Dato : 20-06-11 20:52

Jeg er kommet lidt i tvivl om, til hvilket indkomstår, forskudte regnskaber
ligger?

Vi, almindelige dødelige, samt virksomheder og selskaber, der har et
regnskabsår, der følger kalenderåret, har også kalenderåret som indkomstår.

Et selskab, der har et forskudt regnskabsår, der slutter 31.01.2011, har
(måske?) indkomstår 2011.
Et selskab, der har et forskudt regnskabsår, der slutter 30.11.2011, har
(måske?) indkomstår 2012.

Men, hvor går grænsen???

Jeg har altid været af den opfattelse, at grænsen var midt på året, altså
før 30.06.2011 = 2011, og derefter 2012.

Men, nu er der en som forsøger, at overbevise mig om, at grænsen rent
faktisk er 30.04.2011???

Nogen, der kan bringe en "officiel" link, hvor
Skat's/myndighedernes/lovgivningens grænse går?

På forhånd tak...

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-06-11 21:20

Charlotte E skrev den 20-06-2011 21:52:

> Nogen, der kan bringe en "officiel" link, hvor
> Skat's/myndighedernes/lovgivningens grænse går?

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1898886&chk=203606

søgt på google på følgende måde

forskudt regnskabsår site:skat.dk

I hele taget er betingelsen site:z
z = det domæne som google skal begrænse sin søgning til.
et fremragende værktøj til at finde oplysninger på store organisationers
hjemmesider.

**Privat indlæg**

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Charlotte E

Dato : 23-06-11 18:23

Tak skal du have, men, hvad i alverden betyder...

"Et bagud forskudt indkomstår kan tidligst begynde d. 2. april i
kalenderåret forud for det kalenderår, som det bagud forskudte indkomstår
træder i stedet for. Et fremad forskudt indkomstår kan senest begynde d. 1.
april i det kalenderår, som det fremad forskudte indkomstår træder i stedet
for."

....på dansk?!?

Er grænsen så 31/3 eller 30/4 eller???

CE

Fra : Kasper Demant

Dato : 23-06-11 22:17

Den 23-06-2011 19:23, Charlotte E skrev:
> [...]
> april i det kalenderår, som det fremad forskudte indkomstår træder i stedet

Hvis du ønsker at bruge de materielle skatteretlige regler fra
kalenderåret 2011 skal dit indkomstår tidligst starte 2. april 2010 for
bagudforskudt og senest starte 1. april 2011 for fremadforskudt

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-06-11 21:22

Carsten Riis wrote:

> I hele taget er betingelsen site:z z = det domæne som google
> skal begrænse sin søgning til. et fremragende værktøj til at finde
> oplysninger på store organisationers hjemmesider.

Ja, det er meget bedre end SKAT's egen søgefunktion

--
Jesper Lund