erstatning brønderslev sagen....
Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 20-06-11 11:00

hvor mage procent får advokaten? hvis nogen....

tænker lidt at den million er lidt hen i hegnet... men siden sagen har fået
den eksponering den har så kan der jo nemt køres lidt følelses porno og
dermed kan der sikkert skrabes lidt mere ind....

men får advokaten procenter af beløbet eller?

Fra : Søren Blom

Dato : 20-06-11 13:12

"Nikolai R. Jensen" wrote

[...]

Mig bekendt, så får en advokat ikke noget af den erstatning en klient får.
Det er jo ikke USA det her, hvor det vist er meget normalt at erstatnings
advokater arbejder ud fra, at få en vis (stor) procentdel af den erstatning
en klient får, heldigvis er det sådan i Danmark, at en advokat bliver
aflønnet pr. time og sådan er alle vist bedst tjent,
At børene fra Brønderslev sagen tilsammen kræver et par millioner i
erstatning, syndes jeg personligt ikke er for meget, deres liv kan være
ødelagt for altid.

Venlig Hilsen

Søren Blom

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Kurd

Dato : 20-06-11 13:31

> [...]
> At børene fra Brønderslev sagen tilsammen kræver et par millioner i
> erstatning, syndes jeg personligt ikke er for meget, deres liv kan være

Det er næppe det sidste, vi økonomisk har hørt til den familie.

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 20-06-11 15:48

"Kurd" <Kurd@Kurt.xy> skrev i en meddelelse

> "Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse

> Det er næppe det sidste, vi økonomisk har hørt til den familie.

nope:)

istedet for at give tøsen en million ville det nok være smartere at bruge
den på psykologer/pleje og lignende... stik hende en million og den er væk
på et par år og hendes liv er stadig noget lort...

Fra : Kurd

Dato : 20-06-11 18:38

"Nikolai R. Jensen" <ikke@nogen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den på psykologer/pleje og lignende... stik hende en million og den er væk
> på et par år og hendes liv er stadig noget lort...

Mon ikke "far" og "mor" nok skal hjælpe til med at bruge pengene?

Fra : Cykelsmeden

Dato : 20-06-11 19:47

Den 20-06-2011 19:38, Kurd skrev:

> Mon ikke "far" og "mor" nok skal hjælpe til med at bruge pengene?

De er allerede i gang, jvf TV2news

//finn

Fra : kjaer

Dato : 20-06-11 20:30

Kurd wrote:

> Mon ikke "far" og "mor" nok skal hjælpe til med at bruge pengene?

Er der ikke snart digtet og gættet nok om den historie?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-06-11 08:57

Nikolai R. Jensen skrev:

> istedet for at give tøsen en million ville det nok være smartere at bruge
> den på psykologer/pleje og lignende... stik hende en million og den er væk
> på et par år og hendes liv er stadig noget lort...

Ville du nøjes med psykologtimer hvis du var blevet tilkendt en
erstatning på en million?

--
Bertel

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 21-06-11 15:34

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:4e004ed9$0$316$14726298@news.sunsite.dk...

> Ville du nøjes med psykologtimer hvis du var blevet tilkendt en
> erstatning på en million?
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

nej... men tror du selv på at hun fiser til psykolog? hun komemr jo fra en
familie der i den grad er blæst væk... både den biologiske mor og far....
for hvis en pige på 17 flytter fra hendes biologiske mor og hen i det hus...
så var der jo en masse helt galt længe inden....

min spådom er at hun får en masse penge nu og om 10 år er hun enten død af
en overdosis eller lever et sølle liv et sølle sted....

og hvad fik hun så ud af den million...? INTET!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-06-11 10:48

Nikolai R. Jensen skrev:

> min spådom er at hun får en masse penge nu og om 10 år er hun enten død af
> en overdosis eller lever et sølle liv et sølle sted....

Du kan gætte til du bliver blå i hovedet, men du kan ikke fratage
folk retten til at disponere over deres egne midler.

--
Bertel

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 24-06-11 13:35

> Søren Blom
>
> Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Vend den om.. vil en kvinde på en øde Ø råbe og skrige hvis hun ikke kan
nå en kokosnød?

- cep

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-06-11 19:36

"Nikolai R. Jensen" <ikke@nogen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og dermed kan der sikkert skrabes lidt mere ind....
>
> men får advokaten procenter af beløbet eller?

Nej.
En forsvarer betales ud fra aftaler med retten, og advokatsamfundet
forklarer det selv således, når de skal sende en vejledning til f.eks. en
varetægtsfængslet:

Betaling for forsvarer
Retten beskikker din forsvarer for dig, uanset om det er dig selv eller
retten, som har fundet forsvareren. Det betyder, at forsvarerens salær
foreløbigt betales af statskassen. Hvis du bliver frifundet, skal du ikke
selv betale salæret. Hvis du bliver dømt, skal du betale forsvarerens salær
helt eller delvist. Det gælder også det salær, som er betalt til en eller
flere tidligere forsvarere.
Salæret bestemmes af retten efter nogle vejledende takster, som du kan få
oplyst af din forsvarer.
Salæret beregnes i forhold til den tid, forsvareren har brugt på sagen,
herunder deltagelse i afhøringer samt antal fængselsbesøg og retsmøder.
Retten tager udgangspunkt i en timebetaling på kr. 1.937,50 (1.550 kr. +
moms).
I betalingen for retsmøder er inkluderet forberedelsestid. Forsvareren
betales derfor for 1 ½ time for hver time, forsvareren skal være til stede i
retten.
Forsvareren må ikke modtage beløb ved siden af det, som statskassen betaler.
Hvis du ønsker en bestemt forsvarer, som bor uden for den retskreds, der
behandler din sag, kan retten beskikke forsvareren med forbehold for
rejseomkostninger. Forsvareren får så ikke betaling af statskassen for sine
rejseudgifter eller for den tid, der bruges på transport.
Hvis forsvareren ikke vil frafalde sit krav på rejseudgifter, kan
forsvareren kræve, at du betaler dem selv. Det skal du have besked på
skriftligt, så du har mulighed for i stedet at vælge en anden forsvarer.

Kurt

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 20-06-11 20:14

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsvareren kræve, at du betaler dem selv. Det skal du have besked på
> skriftligt, så du har mulighed for i stedet at vælge en anden forsvarer.

me3n... det er vel ikke en forsvars advokat hun har... eller?

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-06-11 20:40

Nikolai R. Jensen wrote:

> me3n... det er vel ikke en forsvars advokat hun har... eller?

Det er nok en bistandsadvokat, som kan beskikkes til den forurettede i
nogle straffesager, herunder straffesager hvor der også skal tages
stilling til et erstatningskrav fra den forurettede mod skadevolder.

Men uanset hvad aflønnes advokaten ikke med "a piece of the action".

--
Jesper Lund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-06-11 08:58

Nikolai R. Jensen skrev:

> tænker lidt at den million er lidt hen i hegnet...

Jeg er enig i at det er for lidt.

--
Bertel

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 21-06-11 15:35

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:4e004f0b$0$312$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg er enig i at det er for lidt.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

men andre ord at vi må gerne klippe dine arme og ben af bare du får lidt
mønt bagefter.....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-06-11 10:49

Nikolai R. Jensen skrev:

> men andre ord at vi må gerne klippe dine arme og ben af bare du får lidt
> mønt bagefter.....

Du har vist ikke fået din stesolid. Gik din mor på arbejde uden
at minde dig om det?

--
Bertel

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 22-06-11 19:18

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:4e01ba81$0$305$14726298@news.sunsite.dk...

> Du har vist ikke fået din stesolid. Gik din mor på arbejde uden
> [...]

tja... kan ikke se hvad du ellers sagde...

men nej stesolider er kun for tabere.....!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-06-11 09:57

Nikolai R. Jensen skrev

> men andre ord at vi må gerne klippe dine arme og ben af bare du får lidt
> mønt bagefter.....

I hvilke paragraffer læser du det?

- Peter

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 21-06-11 20:58

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
Nikolai R. Jensen skrev

> men andre ord at vi må gerne klippe dine arme og ben af bare du får lidt
> mønt bagefter.....

I hvilke paragraffer læser du det?

- Peter

hvem snakker om paragraffer?

jeg svarer på det bertel skrev :

Nikolai R. Jensen skrev:

> tænker lidt at den million er lidt hen i hegnet...

Jeg er enig i at det er for lidt.

og nu ryger du på min filter liste... folk der er så gode til at bruge
saksen har sjældent noget at bidrage med... så vil ikke lide et tab ved at
sige farvel farvel til dig:)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-06-11 14:12

Nikolai R. Jensen skrev

> hvem snakker om paragraffer?

Det gør jeg

> jeg svarer på det bertel skrev :

Ikke så vidt jeg kan se

Selv tågehovederne inde på Christiansborg kan se at erstatningerne er
for små i den slags sager
Men det er du ikke enig som jeg læser dit svar, det kan du fedte over
i dk.politik med

> og nu ryger du på min filter liste... folk der er så gode til at bruge
> saksen har sjældent noget at bidrage med...

Jeg klipper typisk alt unødvendigt sniksnak væk
Kan du ikke følge med må du gå et par indlæg tilbage - betjeningen af
en newsreader er jo ikke ligefrem raketvidenskab

- Peter