Erstatning til ofre hvem lægger beløbet ud~
Fra : Jet

Dato : 20-06-11 02:27

Jf "Brønderslev" børnene der nu bliver tilkendt erstatning, de dømte
har aldrig en jordisk chance til at kunne rejse erstatningerne, de vil
for altid være under kontanthjælp, derfor mit spm er det Staten der
lægger beløbene ud ?

/jet

Fra : Leif Neland

Dato : 20-06-11 09:39

Den 20-06-2011 10:26, Jet skrev:
> [...]
> har aldrig en jordisk chance til at kunne rejse erstatningerne, de vil
> for altid være under kontanthjælp, derfor mit spm er det Staten der

Ja.
Det lægges sammen med sagsomkostninger, kost og logi m.m., som den dømte
får en regning på ved løsladelsen, så man er sikker på, at han ikke kan
(gen-)optage et normalt liv, men fastholdes i kriminalitet.
</class>

Leif

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-06-11 19:32

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> får en regning på ved løsladelsen, så man er sikker på, at han ikke kan
> (gen-)optage et normalt liv, men fastholdes i kriminalitet.

Og det ved du fordi det står i ??

Det fremgår jo ikke, hvorledes erstatningskravet er fremsat, jfr. hvilke
regler osv.
Er det f.eks. offererstatningsloven
Så er det staten der betaler, og der er intet sted i loven beskrevet, at der
efterfølgende vil være regres mod skadevolderen.
Kost og logi skal man så heller ikke betale for, idet det blev afskaffet for
mange år siden. Jfr. denne artikel må det være ca. 17 år siden nu:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/06/22/032706.htm?rss=true

Kurt

Fra : Jet

Dato : 20-06-11 02:53

On 20 Jun., 11:38, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:

> [...]
>
> Leif
> --
> Bevar P2, luk P3, der er nok P3'er i forvejen.

Godt men efter at Overformynteriet er nedlagt, hvem skal så forvalte
pengene indtil pg. børn bliver myndige, har læst at det gør bankerne,
men dem stoler jeg ikke på,
de rager til sig at gebyrer for at gøre arbejdet og hovedstolen kan
være helt væk, når pg. barn skal have pengene udbetalt

/jet

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-06-11 10:10

Jet skrev:

> Godt men efter at Overformynteriet er nedlagt, hvem skal så forvalte
> pengene indtil pg. børn bliver myndige, har læst at det gør bankerne,
> men dem stoler jeg ikke på,

Det gør ingen forskel hvad det angår om Overformynderiet bliver
nedlagt. Da jeg ville tage hånd om hvor min umyndige datters arv
skulle være anbragt (den administreredes af Overformynderiet),
fik jeg valget mellem fire (relativt sikre) forskellige måder at
anbringe dem på hvor jeg valgte nogle obligationer. Hidtil havde
pengene stået i ... tadaa ... banken til en lav rente.

--
Bertel

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-06-11 20:36

Kurt B. Andersen wrote:

> Er det f.eks. offererstatningsloven
> https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1824 SÃ¥ er det staten
> der betaler, og der er intet sted i loven beskrevet, at der
> efterfølgende vil være regres mod skadevolderen.

Det giver sig selv at der er regres eftersom skadevolder er dømt til at
betale erstatning til skadelidte. Staten overtager den fordring som
skadelidte har på skadevolder.

Om der skal betales for at disse inde er en anden sag.

--
Jesper Lund