Kan man selv blande co2 i vand?
Fra : Rasmus Ibsen

Dato : 26-06-11 09:39

Jeg vil gerne kunne trykke på en knap ved køkkenvasken og derved åbne for e
n ventil der blander co2 med i drikkevandet.

Jeg tænker at et t-stykke med vand ind, co2 ind og blandet vnad og co2 ud er
vejen frem.

Men vil det kunne nå at binde sig når det ikke blandes under tryk?

Hvordan ville I bygge sådan en fætter selv?

Google har faktisk ikke kunnet finde et eneste eksempel på det

Fra : Max

Dato : 26-06-11 09:44

Hej Rasmus

> Hvordan ville I bygge sådan en fætter selv?

Kik på en Sodastream maskine

Max

Fra : -=JF=-

Dato : 26-06-11 12:44

On 2011-06-26 10:43:34 +0200, Max said:

> Kik på en Sodastream maskine

Men, der bliver det jo netop bundet under det tryk der opstår i flasken.

Jeg gætter på at hvis man blander vand og co2 på vej ud af vandhanen,
opnår man ikke andet end at vandet sprutter ud af hanen, og at det der
kommer i glasset er uden antydning af bobler.

Aqua sin gas

--
Mvh. John

Fra : Ivar

Dato : 26-06-11 21:18

Rasmus Ibsen skrev:

> Men vil det kunne nå at binde sig når det ikke blandes under tryk?

Jo, du vi kunne mætte vandet med kulsyre. Altså en mængde så
det lige præcis ikke bobler bag efter. Hvis du vil lave danskvand,
skal der være tryk på, så kulsyren opløses i vandet. I almindeligt
danskvand der der cirka 2 liter kulsyre pr. liter vand.

Ivar Magnusson