Delikatesser ...
Fra : Kurt Lund

Dato : 29-06-11 19:36

Læser lige Samvirkes nyhedsbrev, hvor der er noget om andre kulturers slik
og snacks. Jeg er normalt ikke sippet, men der er nu adskillige af emnerne
jeg ville have endog meget svært ved at få til at glide ned. Vurder selv:
http://samvirke.dk/billedgallerier/gallerier/alverdens-slik.html

--
Kurt Lund

Fra : Carsten Stage

Dato : 29-06-11 19:57

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i meddelelsen

> ... Jeg er normalt ikke sippet, men der er nu adskillige af emnerne jeg
> ville have endog meget svært ved at få til at glide ned.

For pokker.... der skulle næsten have været advaret tydeligere... Jeg tror
kun jeg kunne klare græshopperne... ;)

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-06-11 20:15

On Wed, 29 Jun 2011 20:35:43 +0200
"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote:

> [...]
> slik og snacks. Jeg er normalt ikke sippet, men der er nu adskillige
> af emnerne jeg ville have endog meget svært ved at få til at glide

Har nydt 6 af de 8 på mine rejser i verden. Har dog stadig andefoster
til gode.

Fra : Kim Jensen

Dato : 29-06-11 21:54

On 29-06-2011 21:14, Kim Schulz wrote:
> Har nydt 6 af de 8 på mine rejser i verden. Har dog stadig andefoster
> til gode.

MMmm. Hvordan smager så de "spæksyltede søkonger"?

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Max

Dato : 29-06-11 21:59

Hej Kim

> MMmm. Hvordan smager så de "spæksyltede søkonger"?

De smager garanteret af tran, og er noget man sikkert
kun gider spise hvis man er vokset op med det :)

Max

Fra : jønne jønson

Dato : 30-06-11 06:58

Hej

De spæksyltede søkonger som ahr ligget og forgæret i jorden smager lidt
hen af en fed Cream'et Gonganzola /Danablue / Roquefort

Ikke trannet overhovedet - jeg er meget følsom for en trannet smag -
selv i en rødspættefilet

hilsen jørgen

Fra : Max

Dato : 30-06-11 11:45

Hej jønne

> De spæksyltede søkonger som ahr ligget og forgæret i jorden smager
> lidt hen af en fed Cream'et Gonganzola /Danablue / Roquefort

Det kunne lyde som noget der skal prøves igen. Har smagt dem for
mange, mange år siden og dengang var det ikke nogen suces,
men det skal da have en chance igen.

Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-06-11 21:58

On Wed, 29 Jun 2011 22:54:01 +0200
Kim Jensen <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> wrote:

> MMmm. Hvordan smager så de "spæksyltede søkonger"?

Det er den anden jeg ikke har smagt. Til gengæld har jeg smagt
råsyltet søpølse, blæksprutte arme der stadig var levende (de kravlede
hen over bordet som en orm), varm slangeblod, kandiserede kakkelakker
og mange andre sjove ting. Den slags skal man prøve mindst en gang i
livet.

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-06-11 23:27

Kurt Lund skrev:

> Jeg er normalt ikke sippet, men der er nu
> adskillige af emnerne jeg ville have endog
> meget svært ved at få til at glide ned.

Du skal smage på verden inden verden smager
på dig.

Jeg har prøvet at servere hakkebøf med bløde
løg og champignon (og en smule karry) for et
thai-familie. De spiste op, gryden var slikket.

Senere har de prøvet andre traditionelle danske
retter, det glider ned, men ikke alt er lige godt.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Cykelsmeden

Dato : 30-06-11 11:44

Den 29-06-2011 20:35, Kurt Lund skrev:
> [...]
> jeg ville have endog meget svært ved at få til at glide ned. Vurder selv:

Har kun prøvet den første og de tre sidste. Jeg ved dog ikke hvor seriøs
artiklen er, da det 3'de sidste billede omtaler en "skovsnegl" men viser
en stor og lækker vinbjergsnegl.

//finn