Danmarks dårligste øl?
Fra : Jens Bruun

Dato : 25-06-11 17:42

En kandidat til denne titel må helt oplagt være Ceres Havskum, som jeg
smagte for første gang i mit liv i dag. Fy for h.......! Den smagte som en
dårlig nisseøl. Der er angiveligt tale om en "luksusøl", der - udover
bygmalt, humle og gær - indeholder spændende sager såsom:

- Majs
- Glukosesukker
- Sukker
- Citronsyre
- Farve (vistnok E150)
- "Aroma"

Kan under ingen omstændigheder anbefales til andet end titlen som Danmarks
Dårligste Øl[tm].

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per

Dato : 26-06-11 07:25

Jens Bruun wrote:
> [...]
> - Farve (vistnok E150)
> - "Aroma"
>
> Kan under ingen omstændigheder anbefales til andet end titlen som

Ha ha Jens, godt indlæg !

Bare læg mærke til navnet "Havskum", det lyder ikke særlig seriøst - og den
har endda været på markedet i rigtig mange år - ihvertfald over 30 år..

Underligt at den kan overleve som fast øl, når fx. Rød Tuborg ikke ikke kan.

Jeg huker også Havskum som en sød underlig øl. Jeg vil til hver en tid
hellere have en god nisseøl fremfor Havskum.

Mvh. Per...

PS: hvad betyder din signatur, kan ikke forstå den ?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-06-11 07:57

Sun, 26 Jun 2011 08:24:38 +0200 skrev Per:

>Mvh. Per...
>
>PS: hvad betyder din signatur, kan ikke forstå den ?

Her er et billede af ham ... iført kasket
http://www.misterfreedom.com/?p=1654
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Fra : Per

Dato : 26-06-11 08:09

Kurt Hansen wrote:

> Her er et billede af ham ... iført kasket
> http://www.misterfreedom.com/?p=1654

Hej Kurt !

Øhh - ikke forstået - er det noget indforstået !?

Og når nu vi er ved signaturer, så har du åbenbart heste, der hverken ryger
eller drikker

Mvh. Per

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-06-11 08:26

Per skrev:

> [...]
> Jeg vil til
> hver en tid hellere have en god nisseøl fremfor Havskum.

Jeg husker godt "Bering Bryg/Havskum" fra dengang jeg
var ung 1960'erne. Da drak vi dem ikke for smagens men
for *virkningens* skyld. Og når vi hældte den på pigerne,
blev de så kælne. Dengang mener jeg at Havskum var en
skatteklasse B-øl, altså noget stærkere end de sølle 5½
volt, øllet der nu brygges i Faxe, holder.

Jeg købte en af dem i Brugsen i sidste uge, men jeg har
ikke "nydt" den endnu. I 1959 blev Bering Bryg lanceret
i anledning af 100-året for Ceres-bryggeriet i Horsens.
I dag fortsætter man sikkert med brygget for at markere
enelleranden årsdag for "Horsens-bybarnet" Vitus Bering
(1681-1741).

En anden Ceres-øl, der var god at hælde på pigerne i sin
tid, var den hindbærsaftfarvede "Røde Erik" (Red Eric).

--
Herluf :·)

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 26-06-11 10:52

Den 26/06/11 09.26, Herluf Holdt, 3140 skrev:

> [...]
>
> En anden Ceres-øl, der var god at hælde på pigerne i sin
> tid, var den hindbærsaftfarvede "Røde Erik" (Red Eric).

Du har da været en skummel fyr Herluf - hældte du øl på pigerne for at
forføre dem

Bortset fra det hvis Jens skal smage en rædselsfuld øl, så prøv typen
skibsøl. Jeg tror bl.a. Albani stadig laver dem. Smager af mågelort og
tjære. Sæt dig og lyt til Procol Harum: "A whiter shade of pale" imens.

Mvh. Lars

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 26-06-11 10:57

Den 26/06/11 11.51, Lars Kongshøj skrev:

> [...]
> skibsøl. Jeg tror bl.a. Albani stadig laver dem. Smager af mågelort og
> tjære. Sæt dig og lyt til Procol Harum: "A whiter shade of pale" imens.

Ups - hjernen ikke bootet endnu - jeg mente at du skulle høre "A salty dog".

/Lars

Fra : Max

Dato : 26-06-11 11:23

Hej Lars

> Bortset fra det hvis Jens skal smage en rædselsfuld øl, så prøv typen
> skibsøl. Jeg tror bl.a. Albani stadig laver dem. Smager af mågelort og
> tjære. Sæt dig og lyt til Procol Harum: "A whiter shade of pale"

Det er kun Refsvindinge på fyn der laver den endnu, og efter
min overbevisning og smag er det en af de bedste øl de laver.

Max

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-06-11 13:35

Sun, 26 Jun 2011 12:23:28 +0200 skrev Max:

>Hej Lars

>Det er kun Refsvindinge på fyn der laver den endnu, og efter
>min overbevisning og smag er det en af de bedste øl de laver.

Limfjordsporter fra Thisted er nu heller ikke så ringe

Fra : Max

Dato : 26-06-11 13:51

Hej Kurt

> Limfjordsporter fra Thisted er nu heller ikke så ringe

Men den har jo ikke noget med Refsvindinge at gøre :)

Max

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-06-11 14:25

Max wrote:

> Men den har jo ikke noget med Refsvindinge at gøre :)

Er bryggeriet i Refsvindinge da særligt dårligt? Jeg tror kun jeg har
smagt en enkelt øl derfra, og det er efterhånden flere år siden, så jeg
har intet grundlag for at kunne vurdere det.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Max

Dato : 26-06-11 14:27

Hej Erik

> Er bryggeriet i Refsvindinge da særligt dårligt? Jeg tror kun jeg har
> smagt en enkelt øl derfra, og det er efterhånden flere år siden, så
> jeg har intet grundlag for at kunne vurdere det.

Hvor får du sådanne ideer fra ?

Max

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-06-11 14:35

Max wrote:
> Hej Erik

> Hvor får du sådanne ideer fra ?

Kun fra din omtale kombineret med emnelinjen. Det skulle da glæde mig
hvis jeg tager fejl, men sådan som dialogen udvikler sig kan man
konkludere forskelligt afhængigt af hvad man hæfter sig ved.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Max

Dato : 26-06-11 16:21

Hej Erik

> Kun fra din omtale kombineret med emnelinjen. Det skulle da glæde mig
> hvis jeg tager fejl, men sådan som dialogen udvikler sig kan man
> konkludere forskelligt afhængigt af hvad man hæfter sig ved.

Min ord om Refsvindinge var positive, deres skibsøl er en
herlig drik som jeg er stor ynder af.

Hvad angår Ceres Havskum, ja så var det en god øl da
vi drak det på bryggeriet her i byen for mange år siden,
men jeg har ikke drukket den siden de lukkede for 20
år siden, så jeg ved intet om hvordan den er idag.

Max

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-06-11 16:34

Max wrote:

> Min ord om Refsvindinge var positive, deres skibsøl er en
> herlig drik som jeg er stor ynder af.

Tak, det opklarede min tvivl.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Svend

Dato : 27-06-11 23:50

On Sun, 26 Jun 2011 17:20:32 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Min ord om Refsvindinge var positive, deres skibsøl er en
>herlig drik som jeg er stor ynder af.

Nå så der er virkelig nogen der drikker skibsøl, jeg troede skibsøl
var noget der blev produceret til at afskrække børn med & sikre
træværk i mod råd og svamp.

/Svend

Fra : Max

Dato : 28-06-11 06:44

Hej Svend

> Nå så der er virkelig nogen der drikker skibsøl, jeg troede skibsøl
> var noget der blev produceret til at afskrække børn med & sikre
> træværk i mod råd og svamp.

Nej, det er for folk der virkelig kan lide øl, og jeg har drukket det
siden jeg var barn, så den med den afskrækkende effekt duer ikke,
men jeg har da ikke fået hverken råd eller svamp, så det kan jo
være det virker på det.

--
Mvh Max

Fra : Svend

Dato : 27-06-11 23:30

On Sun, 26 Jun 2011 15:25:08 +0200, "Erik Olsen" <me3@privacy.net>
wrote:

>Er bryggeriet i Refsvindinge da særligt dårligt? Jeg tror kun jeg har
>smagt en enkelt øl derfra, og det er efterhånden flere år siden, så jeg
>har intet grundlag for at kunne vurdere det.

Refsvindige er specielt kend for deres prisbelønnede Ale No. 16 ,
en mørk blød og lidt sød fyldig øl. Den sælges rigtig mange steder.

/Svend

Fra : Hauge

Dato : 26-06-11 12:03

Den 26-06-2011 08:24, Per skrev:
> PS: hvad betyder din signatur, kan ikke forstå den ?

Dette Er For Fanden En Signatur

Mvh Hauge

Fra : Per

Dato : 26-06-11 16:23

Hauge wrote:

> Dette Er For Fanden En Signatur
>
> Mvh Hauge

He He ok !

Tak for det Hauge !

Mvh. Per

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-06-11 12:56

Per wrote:

> Bare læg mærke til navnet "Havskum", det lyder ikke særlig seriøst -
> og den har endda været på markedet i rigtig mange år - ihvertfald
> over 30 år..

Da jeg var købmandsbud 1965-69 havde købmanden naturligvis Ceres
"Havskum". Den stod i det lille rum under hovedtrappen sammen med de
fleste andre luksusøl.

Når familien var på sommerferie på maskinfabrikens feriehjem "Olsbæk" og
der var onsdagsfest, var ringspillet hvor man kunne vinde øl og vand, et
sikkert hit. Luksusøl som "Havskum" og "Dortmunder" var gode at vinde,
sådan en kunne man altid bytte hos fædrene til tre sodavand.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 26-06-11 15:48

> [...]

> sikkert hit. Luksusøl som "Havskum" og "Dortmunder" var gode at vinde,
> sådan en kunne man altid bytte hos fædrene til tre sodavand.

Nu om dage skal man nærmest drikke øl for at spare på det dyre sodavand.

Fra : Svend

Dato : 27-06-11 23:39

On Sat, 25 Jun 2011 18:42:27 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>En kandidat til denne titel må helt oplagt være Ceres Havskum, som jeg
>smagte for første gang i mit liv i dag. Fy for h.......! Den smagte som en
>dårlig nisseøl
...snip
>Kan under ingen omstændigheder anbefales til andet end titlen som Danmarks
>Dårligste Øl[tm].

For cirka ½ år siden var der en her i gruppen der anbefalede en endnu
sødere øl, ingen sodavand indeholder mere sukker end denne rædsel jeg
testede, navnet kan jeg ikke lige huske.
Siden da har jeg altid vendt bunden i vejret på en ukendt flaske øl
inden test, flyder den lige som sirup, er det ikke noget for mig.

Traditionelt siger man jo at forskellen på oralsex og Albani pils,
er at Albani pils bliver ved med at smage af pis.

/Svend

Fra : Finn Nielsen

Dato : 27-06-11 23:45

On Tue, 28 Jun 2011 00:39:08 +0200, Svend <nomai@nospam122.dk> wrote:

> [...]
>
>Traditionelt siger man jo at forskellen på oralsex og Albani pils,
> er at Albani pils bliver ved med at smage af pis.

Holder du dig så også fra oralsex nu? Nu du er blevet så erfaren.

Fra : Max

Dato : 28-06-11 11:22

Hej Svend

> Traditionelt siger man jo at forskellen på oralsex og Albani pils,
> er at Albani pils bliver ved med at smage af pis.

Det ændre sig med tiden.

Max

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 01-07-11 21:26

Den 28/06/11 12.22, Max skrev:
> Hej Svend

> Det ændre sig med tiden.

Mener du at Albani-pils er holdt op med at smage af pis?

Personligt synes jeg at den smager af vand.

Mvh. Lars

Fra : Max

Dato : 02-07-11 00:04

Hej Lars

> Mener du at Albani-pils er holdt op med at smage af pis?

Du finder med tiden ud af hvad jeg mener :)

Max

Fra : Henning Holm

Dato : 14-07-11 07:09

"Jens Bruun" skrev i meddelelsen

[...]

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Danmarks dårligste øl laves heldigvis ikke mere....
Det hedengangne Svendborg Bryghus lavede en Bock...
Som omtalt på byens værtshuse
"Drik Bock
og din røv går amok"

Henning Holm

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-08-11 19:20

Jens Bruun tastede følgende:
> [...]
> - "Aroma"
>
> Kan under ingen omstændigheder anbefales til andet end titlen som Danmarks

I min pure ungdom var den berømmet for at være den øl, der indeholdt
mest alkohol/krone. Viden fra dengang man erfarede at procentregning
kunne bruges til noget. Jeg har ikke smagt den siden, men den gang
smagte den også ad helvede til!

vh
Jan

--