Sultekur helbreder diabetes
Fra : ;o)-max-

Dato : 25-06-11 14:55

Så er det på tide at sælge Novo Nordisk aktier
Det lader til diabetes kan helbredes ved at gå
på en sulte kur.

Forskerne her har brugt en ultra lav kalorie diæt
og opnået at 7 af 11 forsøgspersoner blev helbredt.

Jeg så gerne en lignende undersøgelse blev foretage
på grundlag af Atkins principper, men for nu er det
sku da bare lykken for alle diabetikere at en så enkel
ting som at gå på en 2 måneders kur kan kurere dem.

Så er spørgsmålet om læger og diætister tør bruge metoden,
industrien må være i panik mode, der er ikke mange penge i
sådan en kur.

http://politiken.dk/videnskab/ECE1316345/ekstrem-diaet-giver-haab-om-at-kurere-type-2-diabetes/

Fra : ;o)-max-

Dato : 25-06-11 14:59
Fra : Erik Olsen

Dato : 25-06-11 15:32

-max- wrote:
> [...]
>
> Så er spørgsmålet om læger og diætister tør bruge metoden,
> industrien må være i panik mode, der er ikke mange penge i

Det er velkendt at diæt og vægttab kan bedre eller helbrede diabetes
type 2.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : ;o)-max-

Dato : 25-06-11 15:39

On 25-06-2011 16:32, Erik Olsen wrote:

> Det er velkendt at diæt og vægttab kan bedre eller helbrede diabetes
> type 2.

OK - så jeg bringer bare old news, sorry.
-max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-06-11 17:13

-max- <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i meddelelsen
4e05f306$0$314$14726298@news.sunsite.dk:

> OK - så jeg bringer bare old news, sorry.

Jepper.

Og en anden, gammel nyhed er, at en gastric bypass operation mirakuløst også
helbreder patienterne for diabetes. Og det underlige er, at diabetes vender
tilbage i samme øjeblik, sammensnøringen af maven fjernes. Men det allermest
underlige er, at man simpelthen ikke aner, hvorfor sammensnøring af
mavesækken tilsyneladende helbreder diabetes.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-06-11 20:22

Jens Bruun wrote:

> [...]
> underlige er, at man simpelthen ikke aner, hvorfor sammensnøring af
> mavesækken tilsyneladende helbreder diabetes.

Ja. Hørte for et stykke tid siden Videnskabs Verden i P1 om dette. Det
er godt nok underligt at det er så fantastisk effektivt uden at man ved
hvordan det virker.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 30-06-11 09:27

Den 25-06-2011 21:22, Martin Larsen skrev:

> Ja. Hørte for et stykke tid siden Videnskabs Verden i P1 om dette. Det
> er godt nok underligt at det er så fantastisk effektivt uden at man ved
> hvordan det virker.
Jeg har ikke forstand på Gastric Bypass.
- men at det virker mod diabetes 2, er det ikke bare en naturlig
forlængelse af det faktum, at en diæt virker mod diabetes 2 ??

Som jeg forstår Gastric Bypass, er det "bare" en metode til at føle
mindre sult (eller mere mæthed), med et mindre fødeindtag til følge??

//finn

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-06-11 10:00

Cykelsmeden <afsender@not2old.dk> skrev i meddelelsen
4e0c335b$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jeg har ikke forstand på Gastric Bypass.
> - men at det virker mod diabetes 2, er det ikke bare en naturlig
> forlængelse af det faktum, at en diæt virker mod diabetes 2 ??

Nej. Der er tilsyneladende tale om noget andet. Helbredelsen indtræffer
øjeblikkeligt.

> Som jeg forstår Gastric Bypass, er det "bare" en metode til at føle
> mindre sult (eller mere mæthed), med et mindre fødeindtag til følge??

Jepper. Men indgrebet har åbenbart en for diabetikere heldig bivirkning, man
endnu ikke kan forklare.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 30-06-11 11:11

Den 30-06-2011 11:00, Jens Bruun skrev:
> [...]
> øjeblikkeligt.

> Jepper. Men indgrebet har åbenbart en for diabetikere heldig bivirkning, man

Har du en henvisning?
Nu er Diabetes 2 jo en anderledes sygdom end type 1, Så "den
øjeblikkelige" virkning er ikke i min hjerne så overraskende. Jeg har
set adskillige tilfælde, hvor en diæt har haft "øjeblikkelig" virkning
på en diabetes2 patient. "øjeblikkelig" er selvfølgeligt et meget kort
tidsrum, men i kontekst, vil jeg ikke tøve med at kalde et par dage
eller uger for "øjeblikkelig virkning"

//finn

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-06-11 11:27

Cykelsmeden <afsender@not2old.dk> skrev i meddelelsen
4e0c4bb8$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Har du en henvisning?

Nope, men jeg er sikker på, du selv kan google dig frem.

> [...]
> på en diabetes2 patient. "øjeblikkelig" er selvfølgeligt et meget kort
> tidsrum, men i kontekst, vil jeg ikke tøve med at kalde et par dage

Du forstår ikke. Der er tale om øjeblikkelig HELBREDELSE. Den rette diæt
helbreder ikke en diabetes-patient. Den afhjælper bare symptomerne. En
Gastric Bypass HELBREDER i samme øjeblik, den er udført. Og lægerne kan ikke
forklare hvorfor men blot konstatere, at det sker.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-06-11 11:29

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
mOqdnXueK6r10pHTnZ2dnUVZ8j-dnZ2d@giganews.com:

> Nope, men jeg er sikker på, du selv kan google dig frem.

Og så lavede jeg alligevel arbejdet for dig. Googler du "gastric bypass
diabetes", returneres 6.440.000 svar. Så se du bare at komme i gang med at
læse...

-
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 30-06-11 11:35

Den 30-06-2011 12:28, Jens Bruun skrev:
> returneres 6.440.000 svar. Så se du bare at komme i gang med at
> læse...

er det alle 6.440.000 som dokumentere den øjeblikkelige helbredelse af
diabetes 2

Hvis det kun er de 12 som har den dokumentation, orker jeg ikke
da den ikke gælder mig med type 1

//finn

Fra : ;o)-max-

Dato : 30-06-11 11:40

On 30-06-2011 12:35, Cykelsmeden wrote:

> Hvis det kun er de 12 som har den dokumentation, orker jeg ikke
> da den ikke gælder mig med type 1

Sultekuren helbredte også type 1.
-max-

Fra : Cykelsmeden

Dato : 30-06-11 11:52

Den 30-06-2011 12:40, -max- skrev:

> Sultekuren helbredte også type 1.

prøv lige at læse din egen (iøvrigt velskrevne) reference, som ikke
tilfører mig ny viden.
Type 1 diabetes er eksplicit undtaget - naturligvis, da type 1
diabetikere ikke producerer insulin.

//finn

Fra : Johnny Andersen

Dato : 05-07-11 23:24

>"-max-" skrev i meddelelsen

>Sultekuren helbredte også type 1.
>-max-

Nu må du lige styre dig.

De langerhanske celler begynder ikke at producerer insulin - fordi du sulter
dig - det er en genetisk fejl.

/Johnny

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-07-11 08:42

Johnny Andersen wrote:

> De langerhanske celler begynder ikke at producerer insulin - fordi du
> sulter dig - det er en genetisk fejl.

Nu skal jeg ikke kunne sige hvad sultekuren kunne helbrede, men type 1
sukkersyge er ikke nødvendigvis genetisk betinget. Der er formodninger
om at den forårsages af en autoimmun reaktion og muligvis også virus.

Det fik min bror i hvert fald at vide på rigshospitalet da han som 30+
årig pludselig fik type 1.

Derfor er det ikke utænkeligt at sygdommen kan helbredes eller evt. helt
forsvinde af sig selv. Men om sultukuren kan gøre, aner jeg ikke.

Ovenstående er ikke noget jeg har researchet, blot fået at vide af min
bror som igen har det fra sin sin sukkersygelæge.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 06-07-11 10:22

Den 06-07-2011 09:41, Martin Larsen skrev:
> [...]
> årig pludselig fik type 1.
>
> Derfor er det ikke utænkeligt at sygdommen kan helbredes eller evt. helt
Det er ganske rigtigt ikke utænkeligt!
men indtil dato uset.

> Men om sultukuren kan gøre, aner jeg ikke.

Næppe!

> Ovenstående er ikke noget jeg har researchet, blot fået at vide af min
> bror som igen har det fra sin sin sukkersygelæge.
Jeg har, ikke researchet men, fulgt godt med i 35 år

Der har været forsøgt, med varierende succes, med transplantation.
Indtil videre ikke en vej man finder fordelagtig.

//finn

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-06-11 11:44

Cykelsmeden <afsender@not2old.dk> skrev i meddelelsen
4e0c5154$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> er det alle 6.440.000 som dokumentere den øjeblikkelige helbredelse af
> diabetes 2
>
> Hvis det kun er de 12 som har den dokumentation, orker jeg ikke
> da den ikke gælder mig med type 1

Indtil videre har du orket at bruge mere tid på at sætte spørgsmålstegn ved
min påstand end det ville have taget dig at finde ud af, at jeg har ret. Det
tog mig under to sekunder at google emnet og finde et passende dokument, der
på dansk dokumenterer lige netop dét, jeg hele tiden har sagt i denne tråd.

Ikke mere hjælp herfra.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 30-06-11 11:59

Den 30-06-2011 12:44, Jens Bruun skrev:
> Indtil videre har du orket at bruge mere tid på at sætte spørgsmålstegn ved
> min påstand end det ville have taget dig at finde ud af, at jeg har ret
Så har du absolut fejltolket mig!
Jeg syntes absolut emnet er interessant, og satte kun spørgsmålstegn ved
definitionen af "øjeblikkelig" ifh. til en "livslang" sygdom, og om det
ikke i virkeligheden bare var en anden måde at opnå samme effekt som
mindre/sundere madindtag.
- og dette kun ifh til diabetes, da jeg ved at eks. fedme har
adskillige andre parametre end madindtag

//finn

Fra : Cykelsmeden

Dato : 30-06-11 12:11

> [...]
> på dansk dokumenterer lige netop dét, jeg hele tiden har sagt i denne tråd.
Jeg vil medgive at jeg gav googlingen en for lille chance.
Du har helt ret i at det ser spændende ud, netop for diabetes 2
patienter. Jeg har ellers været sur på Hårder for at fjerne muligheden
for fedmeoperationer netop for dem hvor "gevinsten" er størst.
Det ser ud til at der er grunde nok til at være dobbelt så sur

//finn

Fra : Keysersoce

Dato : 25-06-11 12:48

Hej Jens

Du har rret i den forstand at en Gastric beypass kan heldbrede en
Diabetes 2 spontant meget hurtigt after operation. Ganske få timer til
et par dage eller via en stykke tid.
Men en Gastric Beypass er ikke reversibel, en beypass er at mavesækken
beypasses.

En Gastric Banding er reversibel og er som du siger en gummiring
omkring mavesækkens top som kan reguleres og fjernes.
Gastric Banding er dog noget der ikke bruges ret meget længere da man
har dårlige resultater med dem. Mange af dem ender med at blive
fjernet eller operet om til en Beypass da den er langt effektivere og
medfører som regel færre problemer.

Jeg er selv Gastric Beypass operet og min diabetes 2 var væk inden 3
døgnefter OP.

Engel