Opskriftsprogram til Mac
Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-06-11 08:27

Er der Mac-brugere her? Jeg søger et godt og avanceret program til
madopskrifter. Brugerfladen behøver ikke at være på dansk (men må
naturligvis meget gerne være det), men jerg orker ikke at mål er i oz
og pounds etc.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Fra : Max

Dato : 25-06-11 09:05

Hej Kurt

> [...]
> madopskrifter. Brugerfladen behøver ikke at være på dansk (men må
> naturligvis meget gerne være det), men jerg orker ikke at mål er i oz

Prøv at kikke på den her
http://www.digitalfriedchicken.com/CookWare.html#look

Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-06-11 17:51

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> skrev i meddelelsen
p93b07pf70i5gjshcfsosph30rcnn7r69q@4ax.com:

> [...]
> madopskrifter. Brugerfladen behøver ikke at være på dansk (men må
> naturligvis meget gerne være det), men jerg orker ikke at mål er i oz

Det er velkendt, at Mac-brugere IKKE kan begå sig i et køkken. Det forklarer
også dine mange problemer med at bage. Så ud med dit Apple-skidt og få dig i
stedet en rigtig pc.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Niels

Dato : 25-06-11 12:32

> Det er velkendt, at Mac-brugere IKKE kan begå sig i et køkken. Det forklarer
> også dine mange problemer med at bage. Så ud med dit Apple-skidt og få dig i
> stedet en rigtig pc.

Kurt Hansen er på vej fra Windows til Mac.

Tidligt beruset i dag?

--
Niels

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-06-11 20:24

Niels <nboegh@gmail.com> skrev i meddelelsen
5c9ea6f6-7354-4911-8498-64267532fdcc@n5g2000yqh.googlegroups.com:

> Kurt Hansen er på vej fra Windows til Mac.

Åh, der kan man bare se. Jamen så giver det, jeg skriver, jo slet ingen
mening.

> Tidligt beruset i dag?

Aner det ikke. Jeg ved af gode grunde ikke, hvor tidligt du normalt beruser
dig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hauge

Dato : 25-06-11 23:10

Den 25-06-2011 21:24, Jens Bruun skrev:
> Jamen så giver det, jeg skriver, jo slet ingen
> mening.

Hvem undres?

/Hauge

Fra : Niels

Dato : 25-06-11 16:07

On Jun 25, 9:24 pm, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> mening.

> Aner det ikke. Jeg ved af gode grunde ikke, hvor tidligt du normalt beruser

Jeg havde glemt, hvor primitiv du er. Tal for opdateringen.

--
Niels

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-06-11 02:45

Sat, 25 Jun 2011 18:51:03 +0200 skrev Jens Bruun:

> [...]

>også dine mange problemer med at bage. Så ud med dit Apple-skidt og få dig i

Som Niels ganske rigtigt bemærker, er jeg på vej over på Mac. Hvis man
skal uddrage noget af den kulturforskel du nævner, må det vist netop
være, at jeg, som PC-bruger siden 1987, er vant til at tænke rationelt
og effektivt og har svært ved at abstrahere.

Når jeg overhovedet spørger efter vet opskriftsprogram til Mac (jeg
har aldrig brugt et til PC), er det fordi jeg har en forventning om,
at der til Mac findes noget kreativt - noget anderledes, som det er
tilfældes for mange programtyper.

Jeg er begyndt at revurdere mine bageresultater. Mit rugbrød forleden
var faktisk rigtig udmærket; jeg kunne bare ikke forstå at dejen ikke
hævede mare, da det først kom i forme og ind i ovnen.

Og det samme i går, da jeg lavede "Verdens bedste brød" (kvalimad.dk),
hvor jeg måtte improvisere, da jeg ikke har en gryde der kan tåle at
komme i ovnen (hankene). Det hævede flot døgnet igennem og fortsatte
med at hæve et par timer i forme, men ikke yderliger, da de kom i
ovnen.

Jeg tror min vrangforestilling er, at når først det kommer ind i
varmen, speedes der op for hævningen, som det f.eks. er tilfældet, når
jeg bager boller med æg og smør.

Også disse brød blev ganske vellykkede.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 25-06-11 23:01

Den 25/06/11 09.26, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> madopskrifter. Brugerfladen behøver ikke at være på dansk (men må
> naturligvis meget gerne være det), men jerg orker ikke at mål er i oz

Jeg søgte lige i Mac App store. Der var rigtig mange bud på
opskrifts-databaser og bøger. Prøv at starte programmet op og se hvad
der findes.

/Jesper

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 26-06-11 02:26

> [...]
> madopskrifter. Brugerfladen behøver ikke at være på dansk (men må
> naturligvis meget gerne være det), men jerg orker ikke at mål er i oz

Jeg bruger mac, og jeg bruger google. Jeg forstår ikke helt dit
spørgsmål, for det er da bedst at læse sig frem i forskellige
opskrifter, og så lave maden efter egen smag. Mht. Visse deserter og
bagning er det dog en fordel at gå ud fra en opskrift og eksperimentere
sig frem.

Mvh. Lars