/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
Fransk hotdog
Fra : Steen F.


Dato : 21-06-11 23:48

Jeg ville egentlig lave nogle franske hotdogs til aftensmad, men kom til
at se i nogle oplysninger fra Nycomed, at sådan nogen feder ret meget
mere end jeg troede.
I en fransk hotdog på 150 gram skulle der være den mængde fedt der
svarer til ½ dags maks. indtag samt 450 kcal.
Er det den dressing der bruges som feder? Jeg går ikke ud fra at en
grillpølse og det lille udhulede brød kan fede ret meget
Eller sådan en fransk hotdog feder måske ikke så slemt som jeg går og tror?

 
 
Kurt Hansen (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 22-06-11 04:53

Wed, 22 Jun 2011 00:48:10 +0200 skrev Steen F.:

>Jeg ville egentlig lave nogle franske hotdogs til aftensmad, men kom til
>at se i nogle oplysninger fra Nycomed, at sådan nogen feder ret meget
>mere end jeg troede.
>I en fransk hotdog på 150 gram skulle der være den mængde fedt der
>svarer til ½ dags maks. indtag samt 450 kcal.
>Er det den dressing der bruges som feder? Jeg går ikke ud fra at en
>grillpølse og det lille udhulede brød kan fede ret meget
>Eller sådan en fransk hotdog feder måske ikke så slemt som jeg går og tror?

Det er sikkert det firma der i øjeblikket desperat forsøger at
introducere portugisiske hotdogs på det danske marked, der har sat det
rygte i omløb
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Max (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 22-06-11 07:02

Hej Steen

> Eller sådan en fransk hotdog feder måske ikke så slemt som jeg går og
> tror?


En fransk hotdog er vel nærmest lavet af alt det man normalt betragter
som skod mad, hvidt brød, en pølse der ofte har et meget høj fedtindhold
og noget dressing der tit ikke er andet end fedt og salt.

--
Mvh Max



Cykelsmeden (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 22-06-11 07:42

Den 22-06-2011 08:02, Max skrev:
> En fransk hotdog er vel nærmest lavet af alt det man normalt betragter
> som skod mad, hvidt brød, en pølse der ofte har et meget høj fedtindhold
> og noget dressing der tit ikke er andet end fedt og salt.

og det er fuldkommen vanvittigt at ødelægge smagen med sundhedsdressing.

Jeg foretrækker selv en gammeldavs hot med det hele, men nøjes med at
spise dem i mængder der ikke får betydning for vægten.
- mager dressing -- uuf!

//finn

Max (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 22-06-11 09:17

Hej Finn

> og det er fuldkommen vanvittigt at ødelægge smagen med
> sundhedsdressing.


Når jeg spiser en fransk hotter, ja så er det uden dressing,
det føler jeg nemlig ikke der er brug for.

--
Mvh Max



Herluf Holdt, 3140 (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Herluf Holdt, 3140


Dato : 22-06-11 09:40

Max skrev:
> Hej Finn
>
>> og det er fuldkommen vanvittigt at ødelægge smagen
>> med sundhedsdressing.
>
> Når jeg spiser en fransk hotter, ja så er det uden dressing,
> det føler jeg nemlig ikke der er brug for.

Jeg forlanger altid *gul* karrydressing - hvis de har det.

P.s.
En nytårsdag, for nogle år siden, købte jeg en fransk
hotdog her på min lokale Statoil-tank. Tænk, så var det
sædvanlige, klorblegede Paaskesen-skumgummibrød
erstattet med et brunmeleret brød med lidt fuldkorn
og med *smag*. Desværre har jeg aldrig set det siden.
Det var nok et forsøg, som flertallet af kunderne ikke
var ret vilde med.
--
Herluf :·)
På denne planet forefindes vand i fire former:
1. flydende vand, 2. frossent vand,
3. vanddamp, 4. hollandske agurker


Max (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 22-06-11 09:45

Hej Herluf

> Det var nok et forsøg, som flertallet af kunderne ikke
> var ret vilde med.

Flertallet tænker jo også kun på hvad de koster, så der
er ikke plads til bare en smule kvalitet. Jeg ville da gerne
give en tier ekstra hvis de puttede en god pølse i.

--
Mvh Max



Cykelsmeden (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 22-06-11 10:45

Den 22-06-2011 10:44, Max skrev:
> Flertallet tænker jo også kun på hvad de koster, så der
> er ikke plads til bare en smule kvalitet. Jeg ville da gerne
> give en tier ekstra hvis de puttede en god pølse i.
HØRT!
der er alt for langt mellem gode pølser.
Pølser i dag er generelt bare et pløret mask af mel og affaldskød.

//finn


;o)-max- (22-06-2011)
Kommentar
Fra : ;o)-max-


Dato : 22-06-11 11:10

On 22-06-2011 11:45, Cykelsmeden wrote:
> Den 22-06-2011 10:44, Max skrev:
>> Flertallet tænker jo også kun på hvad de koster, så der
>> er ikke plads til bare en smule kvalitet. Jeg ville da gerne
>> give en tier ekstra hvis de puttede en god pølse i.
> HØRT!
> der er alt for langt mellem gode pølser.
> Pølser i dag er generelt bare et pløret mask af mel og affaldskød.

Hvad mener du med affaldskød -

En svensk pølsemester i Thailand insisterede på at kun
bestemte udskæringer kunne bruges i hans pølser, jeg
gætter det er skulder kød med et højt fedtindhold.

Men opskrifter hist og pist siger at alt kød kan bruges
men at man helst skal ende op med et ret højt fedtindhold,
så bruger men skinke, mørbrad eller kam må man tilføje fedt.

Det kan godt være folk er bange for fedt, men det er nu
engang det der gir smag saft og kraft. Og lidt mel og vidst
mælkepulvere er med til at holde sammen på det.

Mht. dressinger, jeg syns de er ulækre alle sammen, for mig
skal en fransk serveres med rigelig stærk sennep, så det
fløjter i næsen. Fedt svinekød med stærk sennep en klassiker.
-max-


Cykelsmeden (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 22-06-11 11:21

Den 22-06-2011 12:09, -max- skrev:
>> HØRT!
>> der er alt for langt mellem gode pølser.
>> Pølser i dag er generelt bare et pløret mask af mel og affaldskød.
>
> Hvad mener du med affaldskød -

Jeg mener de mask de får når de presser kød/fedtrester af diverse benaffald!
En hvilkensomhelst tilbudspølse i supermarkedet - langelænder, tulip,
houlberg - whatever har ikke mere nogen struktur eller farve i "kødet",
men ligner noget oprørt melklister. Det er iøvrigt bekræftet af datteren
som er udlært [industri]pølsemager, at 2/3 af pølsernes indhold kommer
fra sække med forskellige pulvere.

Periodisk har vi i det lokale supermarked 4-5 pølser for ~40,- + som har
farve, struktur og smag af kød.

//finn

Ukendt (24-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-06-11 08:07

Herluf Holdt, 3140 wrote:

>> Når jeg spiser en fransk hotter, ja så er det uden dressing,
>> det føler jeg nemlig ikke der er brug for.

'Forlanger'... den har jeg ikke hørt i mange herrens år., centralt i
København i en smørrebrødsforretning, mormorstørrelse
--
><///°> Torben





Erik Olsen (24-06-2011)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 24-06-11 10:43

Vandtro 3140 wrote:
> Herluf Holdt, 3140 wrote:
>
>>> Når jeg spiser en fransk hotter, ja så er det uden dressing,
>>> det føler jeg nemlig ikke der er brug for.
>
> 'Forlanger'... den har jeg ikke hørt i mange herrens år., centralt i
> København i en smørrebrødsforretning, mormorstørrelse

Der er vist gået noget galt i dit citat.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen


Ukendt (25-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-06-11 11:21

Erik Olsen wrote:
> Vandtro 3140 wrote:
>> Herluf Holdt, 3140 wrote:
>>
>>>> Når jeg spiser en fransk hotter, ja så er det uden dressing,
>>>> det føler jeg nemlig ikke der er brug for.
>>
>> 'Forlanger'... den har jeg ikke hørt i mange herrens år., centralt i
>> København i en smørrebrødsforretning, mormorstørrelse
>
> Der er vist gået noget galt i dit citat.

Ja, jeg kommenterede "Jeg forlanger altid *gul* karrydressing - hvis de har
det". Utjekket og hvis ret skal være ret forkert gruppe. Beklager.

--
><///°> Torben





Max (25-06-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 25-06-11 11:39

Hej Torben

> Ja, jeg kommenterede "Jeg forlanger altid *gul* karrydressing - hvis
> de har det". Utjekket og hvis ret skal være ret forkert gruppe.
> Beklager.


Den eneste fejl du begik var at du slettede den
forkerte linie i det du citerede.

--
Mvh
Max



Steen Jakobsen (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Steen Jakobsen


Dato : 22-06-11 14:43

Steen.
"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen
news:4e011fa9$0$303$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg ville egentlig lave nogle franske hotdogs til aftensmad, men kom til
> at se i nogle oplysninger fra Nycomed, at sådan nogen feder ret meget mere
> end jeg troede.
> I en fransk hotdog på 150 gram skulle der være den mængde fedt der svarer
> til ½ dags maks. indtag samt 450 kcal.
> Er det den dressing der bruges som feder? Jeg går ikke ud fra at en
> grillpølse og det lille udhulede brød kan fede ret meget
> Eller sådan en fransk hotdog feder måske ikke så slemt som jeg går og
> tror?


Pølsen indeholder jo mindst 25% fedt hvis det ikke er en speciel god pølse
og hotdogbrød også en hel del fedt hvis det er lavet af det samme dej som
burgerboller.
De 450 kalorier er faktisk ikke specielt meget, alm. franskbrød indeholder
ligeså meget pr. 100 gram.
Dressingen har sikkert et lidt højere kalorie indhold men mængden man bruger
er jo ret lille så det er næppe dét der er synderen.
Alt i alt synes jeg at det er billigt sluppet hvis en fransk hotdog kun
indeholder 450 kalorier, men det er selvfølgeligt alt for meget hvis man
tænker på det som et måltid man skal leve af idet man jo lynhurtigt bliver
sulten igen, lidt ligesom hvis man spiser en MC. Donald burger.


Steen.


Max (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 22-06-11 15:03

Hej Steen

> Alt i alt synes jeg at det er billigt sluppet hvis en fransk hotdog
> kun indeholder 450 kalorier, men det er selvfølgeligt alt for meget
> hvis man tænker på det som et måltid man skal leve af idet man jo
> lynhurtigt bliver sulten igen, lidt ligesom hvis man spiser en MC.
> Donald burger.


Hvis man kikker lidt rundt på nettet, ja så ser det også ud til at
der er lidt enighed om at den indeholder 535 kcal.
Og det værste ved dem er vel at vi ikke spiser dem som måltider,
men noget vi bare propper os med mellem måltiderne, far snupper
lige en på tanken på vej hjem til aftensmaden.

--
Mvh
Max



Erik Olsen (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 22-06-11 15:27

Max wrote:

> Hvis man kikker lidt rundt på nettet, ja så ser det også ud til at
> der er lidt enighed om at den indeholder 535 kcal.
> Og det værste ved dem er vel at vi ikke spiser dem som måltider,
> men noget vi bare propper os med mellem måltiderne, far snupper
> lige en på tanken på vej hjem til aftensmaden.

Det er fordi der snart ikke er nogen ordentlige pølsevogne mere.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen


Max (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 22-06-11 15:41

Hej Erik

> Det er fordi der snart ikke er nogen ordentlige pølsevogne mere.

Nej, dem er vi heller ikke gode til at holde liv i.

--
Mvh
Max



Kurt Lund (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Lund


Dato : 22-06-11 16:53

"Erik Olsen" <me3@privacy.net> wrote

> Det er fordi der snart ikke er nogen ordentlige pølsevogne mere.

Hvad er en god pølsevogn? Når man ser bort fra de enkelte økologiske, der
findes af slagsen, så er det jo det samme skidt i dem alle sammen. Desværre
....

--
Kurt Lund



Max (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 22-06-11 17:07

Hej Kurt

> Hvad er en god pølsevogn? Når man ser bort fra de enkelte økologiske,
> der findes af slagsen, så er det jo det samme skidt i dem alle
> sammen. Desværre ...

Har det ikke altid været sådan ?

--
Mvh
Max



Niels (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 22-06-11 11:43

On Jun 22, 6:07 pm, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Kurt
>
> > Hvad er en god p lsevogn? N r man ser bort fra de enkelte kologiske,
> > der findes af slagsen, s er det jo det samme skidt i dem alle
> > sammen. Desv rre ...
>
> Har det ikke altid været sådan ?

Jo, og derfor lukker de nu på stribe. De har ikke fulgt med ændringen
i kostvanerne.

--
Niels


Ukendt (24-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-06-11 08:13

Steen F. wrote:
> Jeg ville egentlig lave nogle franske hotdogs til aftensmad, men kom
> til at se i nogle oplysninger fra Nycomed, at sådan nogen feder ret
> meget mere end jeg troede.
> I en fransk hotdog på 150 gram skulle der være den mængde fedt der
> svarer til ½ dags maks. indtag samt 450 kcal.
> Er det den dressing der bruges som feder? Jeg går ikke ud fra at en
> grillpølse og det lille udhulede brød kan fede ret meget
> Eller sådan en fransk hotdog feder måske ikke så slemt som jeg går og
> tror?

Her er Wolfram|Alphas bud på indholdet i en hotdog. Det kan ikke være meget
forskelligt fra en frenchdog:
serving size 1 hotdog (106 g)
total calories 269 | fat calories 126

% daily value^* |
total fat 14 g | 22%
saturated fat 5 g | 25%
trans fat |
cholesterol 48 mg | 16%
sodium 586 mg | 24%
total carbohydrates 24 g | 8%
dietary fiber |
sugar |
protein 12 g | 24%
vitamin A 1% | vitamin C 2%
calcium 2% | iron 15%
thiamin 15% | riboflavin 20%
niacin 19% | vitamin B6 2%
vitamin B12 7% | folate 15%
phosphorus 14% | magnesium 3%
zinc 10% |
*percent daily values are based on a 2000 calorie diet
(averaged over different types of hotdog)
--
><///°> Torben





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177420
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407873
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste