Squash
Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 19-06-11 18:14

Gode ideer/opskrifter til anvendelse af squash (grønne) søges.

--
Lisbet

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-06-11 22:08

Lisbet Overvad Laursen skrev:

> Gode ideer/opskrifter til anvendelse af squash
> (grønne) søges.

For snart mange år siden stoppede jeg 20 frø
ned i noget halvomsat kompost, og det varede
ikke længe før det bugnede med frugter - og
de skulle jo bruges.

Jeg fandt en frygtelig masse opskrifter, blandt
andet:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/katagorier-3.php?id=15270&limit=100

.... og gik i gang, det er jo billig mad, når det bare
gror i haven, og det skal jo bruges indet det er
for gammelt.

Efter 10 dage hev ungerne squashplanterne op
med rode, smed det hele ned i en sort sæk, og
hældte det ud et sted ovre i skoven - og vi har
ikke dyrket squash siden.

Vi er flyttet fra området for mange år siden, men
det siges at der fortsat gror squash i det område
af skoven hvor planterne blev hældt ud.

http://www.google.dk/#num=100&hl=da&lr=lang_da&tbs=lr:lang_1da&q=squash+opskrift
giver 264.000 resultater, så du skal nok finde
anvendelse for dine frugtbare planter

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 20-06-11 09:13

Allan Vebel wrote:

> http://www.google.dk/#num=100&hl=da&lr=lang_da&tbs=lr:lang_1da&q=squash+opskrift
> giver 264.000 resultater, så du skal nok finde
> anvendelse for dine frugtbare planter

Ja, tak skal du have. De uoverskueligt mange opskrifter har jeg også
fundet, og derfor søgte jeg råd her. Måske nogen ligger inde med
særlig gode ideer?

--
Lisbet

Fra : Max

Dato : 20-06-11 09:26

Hej Lisbet

> Ja, tak skal du have. De uoverskueligt mange opskrifter har jeg også
> fundet, og derfor søgte jeg råd her. Måske nogen ligger inde med
> særlig gode ideer?

Den der med skoven var da en rigtig god ide :)

Men skær dem i 1,5 cm skiver, drys dem på fladen med salt og
læg dem på noget køkkenrulle så man kan få drænet noget
af vandet fra dem. Så pensles fladerne med lidt olie og der
strøs krydderier på efter smag og behag. Og så skal de en
tur på grillen til de er møre, velbekomme.

--
Mvh Max

Fra : ;o)-max-

Dato : 20-06-11 10:31

On 19-06-2011 19:14, Lisbet Overvad Laursen wrote:
> Gode ideer/opskrifter til anvendelse af squash (grønne) søges.

http://www.manjulaskitchen.com/2009/09/24/spicy-squash/
-max-

Fra : Cykelsmeden

Dato : 19-08-11 12:02

Den 19-06-2011 19:14, Lisbet Overvad Laursen skrev:
> Gode ideer/opskrifter til anvendelse af squash (grønne) søges.
også fine sammen med andre grønsager/ rodfrugter skåret i tern, eks. som
underlag for ovnstegt kød/fisk
Kan være godt at dele på langs og skrabe det bløde ud.
Også fine i skiver, lag i bagte "lasagne"lignende retter.

Min favorit er samme som Max, enten grillet eller stegt på varm pande!

//finn