BMW system 6 eller Schuberth C3
Fra : Luffedrengen

Dato : 28-06-11 10:18

Hej

Jeg står over for valget imellem disse 2 hjelme. Hælder personligt
mest til BMW, men i bund og grund er det den billigste der vinder
slaget.

Nogen der har nogle links til forhandlere, internet sider der vil
sælge ovenstående til en fornuftig pris?

Som jeg kan se koster de 3795,- vejledende, men det kan man jo få lov
til at betale alle steder .

Ser frem til positiv respons

Uffe

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 28-06-11 19:30

Den 28-06-2011 18:17, Luffedrengen skrev:
> [...]
> sælge ovenstående til en fornuftig pris?
>
> Som jeg kan se koster de 3795,- vejledende, men det kan man jo få lov

Jeg kender ikke nogen forhandlere med gode priser.
Men et godt lille råd:
Har du prøvet hjelmene inden du køber?
Du bør altid prøvekøre hjelmen mens du kører på din egen cykel.
Kun derved får du en fornemmelse for hvor meget hjelmen støjer.
Det er da træls at købe en hjelm til flere tusinde kr. og så bagefter
finde ud af, at den støjer helt uudholdeligt.

Hilsen Matthias

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 28-06-11 19:46

> [...]
> sælge ovenstående til en fornuftig pris?
>
> Som jeg kan se koster de 3795,- vejledende, men det kan man jo få lov

Min lokale forhandler http://www.robertsmc.dk/ plejer at have Schuberth
til en fornuftig pris.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Kent

Dato : 29-06-11 01:00

Luffedrengen skrev:

> Jeg står over for valget imellem disse 2 hjelme. Hælder personligt
> mest til BMW, men i bund og grund er det den billigste der vinder
> slaget.

Jeg har selv en Schuberth C3. Visiret lukker dårligt, hvilket flere
andre også har skrevet om. Det kan betyde, at der vil løbe regn ned
indvendigt på visiret. Jeg kører ikke så meget at det gør noget, så jeg
har ikke prøvet at finde en løsning på det. Men jeg havde lignende
problemer med min C2, så måske Schuberht bare ikke kan finde ud af at
lave ordentlige visir-lukning på egne hjelme. BMW-hjelme plejer jo også
at være fabrikeret af Schuberth.

Men ud over denne lille detalje, så er C3-hjelmen ikke så larmende. Jeg
kører sjældent over 130 km/t. Behagelig at have på og så er lukke
mekanismen blevet meget nemmere en tidligere modeller. Og så kan
solvisiret lukke ved at dreje hovedet en gang til venstre og løftet
skulder.

Jeg ville prøve begge. Hvis de sidder ordentligt, ville jeg købe den,
som jeg fik lov at prøve. Og altså købe hos forhandleren.

--

Kent

Fra : Henrik Jensen

Dato : 29-06-11 07:47

> [...]

>sælge ovenstående til en fornuftig pris?
>
>Som jeg kan se koster de 3795,- vejledende, men det kan man jo få lov

Som andre ogå skriver skal du prøve dem inden køb
Schuberth C3 er klart den dårligste hjelm jeg har ejet.
Visiret er utæt og kan finde på at åbne eller lukke af sig selv når man
kører.
Og med sine 1570 gr. er den ikke ligefrem en letvægter.
Min tidligere AGV hjelm støjede noget mindre (ved godt det er individuelt,
men alligevel)
og her var visiret tæt. 3795,- er efter min mening helt hen i vejret for en
hjelm i den kvalitet.
Tror desværre at man betaler mindst 2000,- for navnet.

Henrik

Fra : Kim Hansen

Dato : 29-06-11 13:52

Hej

Jeg har også prøvet Schubert, godt nok c2 og var slet ikke tilfreds.
Den var også utæt ved visiret, og støjede en del på min mc
Dl 650 Vstrom. Men når jeg kørte på min Yamaha xt 550 var
der ikke meget vindstøj. Schuberten smadrede jeg i vinters,
og har købt en Nolan n90. Det er nr. 2 Nolan jeg har, og
kommer ikke til at eje et andet mærke mere. Jeg har været ovenud
tilfreds med de 2 jeg har. Jeg har den gamle endnu og
bruger den stadig, jeg brugte den mere end Schuberten da jeg
havde den, og hjelmen er over 12 år gammel.

Så ud og prøv hjelme, og lad være med at stirre dig blind på et par
mærker men prøv hvad du kan få lov til.

Mvh Kim

Fra : Knudsen

Dato : 01-07-11 02:17

Fx: http://cgi.ebay.de/NEW-2011-Casco-moto-Helmet-CASQUE-Helm-Schuberth-C3-L-/250840004696?pt=LH_DefaultDomain_186&hash=item3a673ab858

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 01-07-11 03:14

> [...]
> sælge ovenstående til en fornuftig pris?
>
> Som jeg kan se koster de 3795,- vejledende, men det kan man jo få lov

Et kig på denne side, viser BMW hjelmen er mere sikker
http://sharp.direct.gov.uk