Nu prøver jeg lige her ;-)
Fra : tiperi

Dato : 26-06-11 12:06

Brugte tidligere motorcykelgalleri.dk. Magen til børnehave skal der
ledes længe efter. Useriøst og en snitalder under de 16. Så prøvede
jeg motorcykelforum, hvilket ikke var bedre. De lød ikke så unge, men
begavelsen og viden om problemstillinger var lig 0 og det hele bar
mest præg af wannabe fællesskab.

Nu har flere af vennerne så anbefalet dk fritid motorcykel som værende
det seriøse alternativ, hvilket absolut passe mig. Og nu prøver jeg
jer så lige af

Min maskine, Yamaha FZ6, rusker i forbremsen. Begge skiver har været
afmonteret og afmålt. Ingen skævhed. Klodserne er forsøgt skiftet,
ingen ændring. Kan bare ikke finde nogen løsning.

Nogen ideer? Skyd løs, for problemet skal løses.

Tiperi

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-06-11 19:27

Den 26-06-2011 20:05, tiperi skrev:
> [...]
> ingen ændring. Kan bare ikke finde nogen løsning.
>
> Nogen ideer? Skyd løs, for problemet skal løses.

Hmmm
Der er jo en række muligheder, hvis ellers bremsekomponenterne er i orden.
Et par der hurtigt lader sig kontrollere;

Kronrørslejer, der ikke er ordentligt spændte, eller ved at være slidte

Hæl/tå på for dækket, der "slår igennem" når der bremses

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-06-11 20:20

On Sun, 26 Jun 2011 20:26:49 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej.

>Kronrørslejer, der ikke er ordentligt spændte, eller ved at være slidte
>
>Hæl/tå på for dækket, der "slår igennem" når der bremses

Defekte forhjulslejer.

Slør i gaffelrør.

--
Steen Gruby
Ducati Paso 750

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 26-06-11 20:19

> [...]
> ingen ændring. Kan bare ikke finde nogen løsning.
>
> Nogen ideer? Skyd løs, for problemet skal løses.

Har du målt skiverne mens de er monteret f.eks. med et måleur ?

Det er før set at montering fladerne på hjulet ikke løber 100%
lejeuddrejninger, det får du klarhed ved ovennævnte målinger hvis
skiverne slår så opmærk med en vandfast pen på skiverne for at se om
begge skiver slår lige meget og de samme steder.

Hvis montering fladerne på hjulet ikke er ok kan det nemt rettes i en
drejebænk ved at tage en lille spån

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-11 09:07

[...]

Tykkelses forskel på skiven, dvs at skiven er tyndere nogle steder end
andre, løsning byt til nyt ;(
Har selv prøvet det på min B6, jeg var selv hos en bremseskive producent
(dog til biler) på det tidspunkt, men vi arbejdede nu noget med det inden vi
fandt fejlen ;)
Mit gæt er at det er opstået fordi der har været en "glat " sted på skiven,
som så ikke er blevet slidt.

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 6238 (20110625) __________

http://www.eset.com

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 27-06-11 22:19

tiperi <thonbogade@gmail.com> writes:

> [...]
>
> Nu har flere af vennerne så anbefalet dk fritid motorcykel som værende
> det seriøse alternativ, hvilket absolut passe mig. Og nu prøver jeg

Velkommen til, håber at vi kan leve op til ryet

> [...]
> ingen ændring. Kan bare ikke finde nogen løsning.
>
> Nogen ideer? Skyd løs, for problemet skal løses.

Plet-vise aflejringer af bremseklods materiale på skiverne. Næsten ikke
til at måle, men giver netop den huggende fornemmelse.

Har du på et tidspunkt skiftet ml to typer bremseklods materiale (f.eks
sinter til uorganisk el. lign)?

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Armand

Dato : 27-06-11 22:49

> [...]
> ingen ændring. Kan bare ikke finde nogen løsning.
>
> Nogen ideer? Skyd løs, for problemet skal løses.

Utilstrækkelig affedtning, á en glat plet :-/

--
Armand.

Fra : tiperi

Dato : 30-06-11 14:32

Takker for de mange ideer og undskylder dobbelt tekst. Vidste ikke
helt hvordan det virkede og her er åbenbart nogen posttid. Da jeg ikke
kunne se min tekst prøvede jeg igen.

Nu vil jeg igang med at tjekke for jeres ideer.

Takker