Alderstegn for en motorcyklist!?
Fra : Armand

Dato : 23-06-11 14:08

En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende konstantering:
'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har
ejet en motorcykel med kickstart!'

Der er selvfølgelig de sædvanlige undtagelser der bryder grundlinien i
denne frase, f.eks. den popularitet som aldrende engelsk skrammel(*) har
fået i medlemskredsen de senere år, men ellers følte jeg mig pludselig
meget gammel da forsamlingen gjorde op hvorvidt de kunne påkalde sig æren(?)

Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?

Subj. kunne også bruges til at lave en liste af lignende sigende
detaljer :-/

*):
Man har vel lov at have sine meninger

--
Armand.
Med:

(

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-06-11 14:10

Armand wrote:
> En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende konstantering:
> 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har
> ejet en motorcykel med kickstart!'

Hvordan ligger landet hvis man aldrig har ejet en motorcykel med
elstart?

// Hans

Fra : Armand

Dato : 23-06-11 14:25

Den 23-06-2011 15:10, Hans Joergensen skrev:

> Hvordan ligger landet hvis man aldrig har ejet en motorcykel med
> elstart?

Statistikken, afledt af frasen, siger at man sikkert glemmer at trække
vejret i nat

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-06-11 15:18

On Thu, 23 Jun 2011 15:08:26 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?

Av min arm - Den liste bliver lang

Fra min "ungdom":

Ariel VB 500 cc 1930
TWN 250 cc 1954.
Zündabb 250 cc 1954.
NSU Max Special 250 CC 1956.
Velocette MAC 350 cc 1946.

Nutidigt:
NSU Super Fox 125 cc 1958.
NSU Special Max 250 cc 1956.
Velocette Venom 500 cc 1960

Alle skal (skulle) sparkes i gang

--
Steen Gruby
Ducati Paso 750

Fra : Armand

Dato : 23-06-11 17:14

Den 23-06-2011 16:18, Steen Gruby skrev:
> On Thu, 23 Jun 2011 15:08:26 +0200, Armand<armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej Armand.

> Av min arm - Den liste bliver lang

Hæ!
Dét tror jeg at kun få var i tvivl om!

--
Armand.

Fra : kim holm

Dato : 16-07-11 15:21

triumph
norton
Mathlles
ældre modeller af bmv

og jeg kunne nok finde nogle flere jeg vil blot sige at man skal lade være
med at rakke ned på det gamle blot fordi man ikke selv har kræfter til at
starte et sådan et dyr

kim

Fra : kim holm

Dato : 23-07-11 14:16

Alderstegn hos en motorcykelist ??? ja det er efter min mening en Kiste

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 24-06-11 06:19

Den 23-06-2011 16:18, Steen Gruby skrev:

Suzuki GT250 (kun kickstart -min første rigtige MC)
BMW R60/7 (både el og kickstart)
Kawasaki KLR250 (kun Kickstart - min nuværende vintercykel)

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 24-06-11 06:24

Den 24-06-2011 07:18, Dan "748" Dethlefsen skrev:

> Suzuki GT250 (kun kickstart -min første rigtige MC)
> BMW R60/7 (både el og kickstart)
> Kawasaki KLR250 (kun Kickstart - min nuværende vintercykel)

Glemte lige, før mc-kortet var i hus , før jeg fyldte 18 blev der også
kørt lidt på

Norton 650 (kun kick - svær at starte)
BMW R69S (kun kick)

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-11 19:38

On Thu, 23 Jun 2011 15:08:26 +0200, Armand wrote:

> Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?

Manuel tændingsregulering

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 21-4-2011

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-06-11 19:49

On Thu, 23 Jun 2011 20:38:00 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hæ.

>Manuel tændingsregulering

Ariel VB
Velocette MAC
Velocette Venom

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-06-11 22:54

Den 23-06-2011 20:38, Orla Pedersen skrev:

> Manuel tændingsregulering

.....og ventilløfter.

Hvilket får mig til at tænke på hvor mange unge der i dagens Danmark har
prøvet at fifle med en choker i en bil.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : kim holm

Dato : 23-07-11 14:14

Alderstegn for en motorcyklist!? en kiste he he he

kim

meddelelse news:raf9xs513n93.tap151udm4kj$.dlg@40tude.net...

Fra : Armand

Dato : 01-08-11 22:21

Den 23-07-2011 15:14, kim holm skrev:
> Alderstegn for en motorcyklist!? en kiste he he he

"Motorcyklister dør ikke - De bliver dræbt"

--
Armand.

Fra : John

Dato : 02-08-11 13:54

Armand tastede følgende:

> "Motorcyklister dør ikke - De bliver dræbt"

Ok så er jeg da genopstået.
Smadrede ind i en varebil der svingede til venstre uden at give signal.
Politiet fandt ingen bremsespor fra min MC og jeg susede næsten tværs
gennem varevognen.

Kostede et halvt års sygeleje og så op på kværnen igen.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Armand

Dato : 02-08-11 14:45

Den 02-08-2011 14:54, John skrev:
> Armand tastede følgende:

> Ok så er jeg da genopstået.............

Nej, du er bare ikke blevet dræbt endnu

--
Armand.

Fra : Leif

Dato : 23-06-11 20:25

> [...]
> XS500 kick+el'
> Benelli 750 kick+el'
> XS1100 kick(á løst 'startsving' monteret på bagsvingeren)+el

Byder lige ind med lidt specielt:

i 1971 Kreidler Florett 5 gear 10 Hk 50cc! (dog synet med 5.3Hk)
god for små 120km/t

herefter i 1972 Kawasaki 500 H1 69ér ( 3 cylle totakt)
The Widow Maker - fand..s til optræk.

Nuværende - og restaureret i løbet af de næste par mdr. - BSA B40 1967
( den gl. 350 cc fra mili) bliver sikkert et spændende bekendtskab....

Åhh jo, min Honda 750 F2 fra 1978 havde da også kickstarter - sikkert
beregnet som reserve.....

Mvh, Leif
Der ind i mellem savner de andre.....

Fra : dots

Dato : 23-06-11 20:33

> En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende
> konstantering:
> 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har
> ejet en motorcykel med kickstart!'

**

Honda XL250R '85 kick
Honda XR250R '02 kick
Dnepr MT16 2WD '91 kick
KTM 250EXC-F '08 kick+el

dots

Fra : Anders Majland

Dato : 23-06-11 21:01

> En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende
> konstantering:
> 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har
> ejet en motorcykel med kickstart!'

Så har jeg det findt med at være 'en af de unge'

Har siden 1998 kun ejet 3 mc'er af årgangene 1988, 1993 og 1998. Ingen af
dem havde kickstart.

Men det havde min suzuki k50 tilbage i 80'erne - men den havde ikke mc plade
så den tæller vel ikke ... Men i betragtning af hvor mange knallerkørere der
er gradueret til at køre mc kan vi jo supplere med. Hvor mange af jer
startede jeres motor karriere på knallerter med gear ?

/A

Fra : Grunnet

Dato : 23-06-11 22:10

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> knallerkørere der er gradueret til at køre mc kan vi jo supplere med. Hvor
> mange af jer startede jeres motor karriere på knallerter med gear ?

NSU Quikly (den med den lille runde tank) pedaler og 2 håndgear
Tomos (svarende til "lille puch") pedaler og 2 håndgear

Har aldrig haft en MC eller en knallert med kickstart

--
Steen '52
GL 500 SilverWing '84

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-06-11 22:33

On Thu, 23 Jun 2011 23:10:14 +0200, "Grunnet"
<neets@slet-disse-ord-besked.com> wrote:

Hej Steen.

>Har aldrig haft en MC eller en knallert med kickstart

Så burde du have fornøjelsen af at sparke liv i en 500 cc Velocette

Fra : EK

Dato : 23-06-11 22:39

> [...]
> knallerkørere der er gradueret til at køre mc kan vi jo supplere med. Hvor
> mange af jer startede jeres motor karriere på knallerter med gear ?

---Jeg hører til de gamle .......
64 Tårnby 3-gears knallert med Zweirad-Union 50 cc og pedaler - fodhvilere
var ikke tilladt på det tidspunkt på knallerter
65 AJS 2 cyl 650 cc årgang - kun kick
66 BMW R25/3 1 cyl. 250 cc - kun kick
67 BMW R50 2 cyl 500 cc - kun kick
69 BMW R75/5 2 cyl 750 cc - kick + el
71 Honda 750 4 cyl 750 cc - kick + el
siden har der kun været el-start

mvh
Erik

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-06-11 22:54

On Thu, 23 Jun 2011 22:01:13 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

Hej Anders.

> [...]
>er gradueret til at køre mc kan vi jo supplere med. Hvor mange af jer
>startede jeres motor karriere på knallerter med gear ?

Uha da, det var en anden tid.

1' "knallert" Velosolex med motoren på forhjulet.
BFC røvskubber - Cykel med hjælpemotor.
Diesella røvskubber - Cykel med hjælpemotor.
BFC Lynette - Fandtes også i en 60 Km udgave med nummerplade
BFC Stafette 2 gear "rullegear" - en fantastisk konstruktion med to
koblinger..
Diesella 2 gear der holdt ind i min MC tid som vinterkøretøj til
arbejde.

Der var dengang så meget skrammel at få, at det kun var den
håndværksmæssige kunnen der satte grænsen for hvor meget man kunne få
til at køre.
I dag er der ingen unge mennesker der gider bruge tid på at lave sådan
noget selv - Ak ja.

Fra : Armand

Dato : 27-06-11 12:50

Den 23-06-2011 23:54, Steen Gruby skrev:

Steen:
Kan du ikke lige sende mig en tom mail, jeg har slettet den adresse jeg
havde til fordel for en nyere der viste sig invalid, og jeg har lige et
tip til dig!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-06-11 21:43

On Mon, 27 Jun 2011 13:50:26 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Kan du ikke lige sende mig en tom mail, jeg har slettet den adresse jeg
>havde til fordel for en nyere der viste sig invalid, og jeg har lige et
>tip til dig!

Er sket.

Fra : Per V. Misser

Dato : 23-06-11 23:29

Hej!

>Men i betragtning af hvor mange knallerkørere der er gradueret til at køre
>mc kan vi jo supplere med. Hvor mange af jer startede jeres motor karriere
>på knallerter med gear ?

NSU Quickly Urania som markfræser, 26" hjul (min alder 13 år), 2 håndgear,
pedaler, Bing karburator med indstillelig strålespids. Boret, hakket, planet
og gearet

Stor Puch VZ50, 3 fodgear, kickstart, planet, gearet, indstillelig
strålespids. Alder 15 - 18 år.

NSU Supermax 56. Kickstart, ventilløfter. Alder 18 - 19 år.

BMW R25/3 56. Kickstart. (en tung død hund). Alder 20 - 22 år.

Herefter pause fra ca 1978 til ca. 2005.

Per V. Misser

Fra : Kent

Dato : 24-06-11 00:48

Armand forklarede:
> En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende konstantering:
> 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har ejet
> en motorcykel med kickstart!'

Min første var en Suzuki GT 750 A, som havde både kick- og elstart. Den
er vel egentlig et godt eksempel på, hvorfor gamle dage bare er gamle
dage. Den sodede til, så den ikke rigtigt ville over 130km/t. Men
startede hver gang på elstart.

Min næste var en Moto Guzzi V50, hvor kromen på afgangsrørene var
rustet væk på 14 dag fra ny og som aldrig kom til at køre ordentligt.

Næ. En moderne ikke kinesisk motorcykel med elstart, fungerende
skivebremser også i regnvejr og som bare er virker. Det er sagen.

Hvad var det en direktør fra Triump(?) sagde kort før virksomheden gik
neden om "motorcyklister kan lide at sidde i vejsiden og rode med deres
motorcykler". Sådan var det i det mindste beskrevet i MC Revyen en gang
i sluthalvfjerdserne, hvis jeg ellers husker nogenlunde rigtigt.

Og vis ikke, så er der nok en venlig sjæl med mere tjek på det her i
gruppen

--

Kent

Fra : Per

Dato : 24-06-11 06:50

Kent wrote:
> Armand forklarede:

Hmmmm.

Yamaha DT125LC
Honda MVX-250F
Yamaha YBR125

Den sidste har både kick og El-start og den har jeg stadigvæk.

Alle 3 maskiner var/er iøvrigt ekstremt nemme at starte. De kunne uden
videre startes med en hånd.
Hvem sagde lille slagvolumen

Jeg mener stadigvæk, at hvis en motorcykel er svær at starte uanset om det
er kick eller El. Så står den forkert. EN motorcykel skal startes med højst
et par tråd.

Når jeg ser dem der står og stamper i Fx. en Harley, der kun kan startes
efter 10-20 tråd - så er der ubetinget noget galt. Den er simpelthen
justeret alt for ringe.Dårligt håndværk.

Det samme gælder iøvrigt en græsslåmaskine. Max 2 træk og den skal starte
hver gang !! Ellers er den istykker.

/Mvh. Per

PS. hvad med en Puch Maxi med pedaler - tæller den ?

Fra : Kim J

Dato : 24-06-11 07:12

Hej Armand,

> [...]
> XS500 kick+el'
> Benelli 750 kick+el'
> XS1100 kick(á løst 'startsving' monteret på bagsvingeren)+el

En eller anden grim MZ'er + CB400F, resten har haft el eller løbestart :o/

Kim J.
MC De meget Få Rå

Fra : Armand

Dato : 27-06-11 22:02

Den 24-06-2011 08:11, Kim J skrev:

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> En eller anden grim MZ'er + CB400F, resten har haft el eller løbestart :o/

Hej Kimse!

Det er jo også den detalje at det i grunden var lettere at løbe en træt
motorcykel igang end at finde og skrue den løse kickstart over på
aksel-stumpen på motoren, og vice-versa efter start, der gjorde at
løsningen med de 'løse håndsving' temmelig hurtigt blev droppet af
fabrikanterne.

Jeg kan huske at starter-akslen fortsat eksisterede indtil pågældende
motorer blev erstattet grundet udviklingen.

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-06-11 07:25

Steen Gruby wrote:
> BFC røvskubber - Cykel med hjælpemotor.

I forgårs så jeg en BFC Røvskubber monteret på en Longjohn... :)

// Hans

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-06-11 09:15

Tog kort på en GS450 med el-start.
Og så ellers tilbage til kick på MZ 150 v. olding hvor lygten altid peger
fremad, dernæst mz 150 hvor lygten følger med styret, og så MZ ETZ 250 med
Brembo-skiver(!).

Det var først med XZ550 jeg kunne starte ved at trykke på en knap. Det var
faktisk el-start jeg glædede mig mest til da jeg skulle ud og hente den.

/jim

Fra : Intet Navn

Dato : 24-06-11 09:55

On 2011-06-23 15:08, Armand wrote:

> 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har
> ejet en motorcykel med kickstart!'
> Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?

Et fremragende alderstegn hos motorcyklister kunne også sagtes være en
ubændig trang til at adskille "de gamle, ægte og ærefulde" fra "de unge,
forkerte og forkælede" og da især baseret på noget så tilfældigt som
(mangelen på) en bestemt mekanisme på motorcykler de måtte have ejet.

Naturligvis kan det fint tænkes, blot at være et anfald af misundelse
fra min side, for selvom jeg er gammel (eller i hvert fald halvgammel)
er jeg ikke "gammel motorcyklist" og har derfor aldrig haft ærefuldt
skrabede skinneben fra kickstarteren eller ægte sorte fingre fra fedten
med platiner for den sags skyld. Den har altid stået på elstart hos mig
- og faktisk har jeg altid betragtet kickstartere med lidt skræk; måske
baseret på nogle af 'de gamles' røverhistorier om voksne mænd, der er
blevet kastet flere sogne væk af den slags?

Hvorom alting er, så er motorcyklister altså (i min verden!) dem der
kører på motorcykel og 'de gamle' er dem, der sidder og romantiserer
over fortidens forfærdelige teknik. (Kombinér evt. selv efter behov.)

"Nææeh! I computerverdenen til gengæld; dér er man kun 'gammel og ægte'
hvis man nogensinde har arbejdet med 8" floppy disketter på en
mainframe..." (For nu at blive i afdelingen for tilfældigheder...)

(Og der er altså naturligvis knyttet en STOR til hele ovenstående
indspark!)

--

/Claus (der trods alt er gammel nok til at have en spritny BMW tohjuler
stående i garagen... )

Fra : Steen E.

Dato : 26-06-11 20:10

:) sjovt at læse hvad alle de (andre) gamle har stået og trådt på, her
(udover en traditionel knallerttid med lidt BFC "vridgear" etc):

66 Zündapp 250 ombygget til terræn-race
Kørekort
67 Triumph Speedtwin 500 (1954 ca.)
69 nabo's Velocette Thruxton 500, Bultaco 250
70 Kawasaki 500 Mach III
71 do. da den første blev stjålet (Titangade på Nørrebro!)
72 Kawasaki 900 Z1 (el-start men stadig kickstart pedal)

.... derefter kun el-start

--
steen-e
fzs1000

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 26-06-11 21:38

Den 24-06-2011 10:55, Intet Navn skrev:
> [...]
Min første var en GS 750 med både kick og el. Trods mange forsøg,
lykkedes det vist aldrig at sparke den i gang. Men den var nu også
skruet sønder og sammen (og jeg gjorde min del, hvordan skulle man
ellers lære noget?) men flot var den, et studie i hvidt med café-racer
kvartkåbe.

> "Nææeh! I computerverdenen til gengæld; dér er man kun 'gammel og ægte'
> hvis man nogensinde har arbejdet med 8" floppy disketter på en
> mainframe..." (For nu at blive i afdelingen for tilfældigheder...)

Jeg tror at de havde sådan nogle i driftsafdelingen, da jeg startede.
Der var i hvert flad en også tussegammel Burroughs loddet sammen af
diskrete komponenter.

--
Jørgen Mangor Iversen
Susuki GS 750 '77   (solgt)

Fra : Armand

Dato : 27-06-11 22:13

> [...]
> forkerte og forkælede" og da især baseret på noget så tilfældigt som
> (mangelen på) en bestemt mekanisme på motorcykler de måtte have ejet.

Sådan var indfaldsvinklen vel egentlig også hin aften på tværs af
bardisken, men hurtigt var vi et par stykker der pludselig følte os
tudsegamle

> [...]
> er jeg ikke "gammel motorcyklist" og har derfor aldrig haft ærefuldt
> skrabede skinneben fra kickstarteren eller ægte sorte fingre fra fedten

Platiner!?
Dét kunne også være en Gammelnok-indikation!

> Hvorom alting er, så er motorcyklister altså (i min verden!) dem der
> kører på motorcykel og 'de gamle' er dem, der sidder og romantiserer
> over fortidens forfærdelige teknik. (Kombinér evt. selv efter behov.)

Tjah :-/
En af klubkammeraterne fra mine tidligste år blev bebrejdet at han alt
for tit kom i store flotte biler når han var i klubben. Det var hen på
efteråret og hans spiddende kommentar var "at han ikke gad høre for at
have råd til at køre på motorcykel når han havde lyst, og ikke
nødvendigvis altid, af nød"

> "Nææeh! I computerverdenen til gengæld; dér er man kun 'gammel og ægte'
> hvis man nogensinde har arbejdet med 8" floppy disketter på en
> mainframe..." (For nu at blive i afdelingen for tilfældigheder...)

Ligesom hustes gravhund, der har en ultra langsom Commondore 64 mellem
ørerne - Det sjove er at man ligefrem kan se på øjnene at båndstationen
kører løs derinde et sted

> (Og der er altså naturligvis knyttet en STOR til hele ovenstående
> indspark!)

Jup!
Det er herligt

--
Armand.

Fra : Kent

Dato : 29-06-11 01:13

Intet Navn har bragt dette til os:
> "Nææeh! I computerverdenen til gengæld; dér er man kun 'gammel og ægte' hvis
> man nogensinde har arbejdet med 8" floppy disketter på en mainframe..." (For
> nu at blive i afdelingen for tilfældigheder...)

Og til det vil visse personer begynde at fortælle om den gang de tabte
et stort antal hulkort, som så skulle sorteres i hånden inden
programmet kunne køres.

Selv var jeg så heldig, at min terminal kunne vis bogstaver i farver på
den sorte baggrund. I modsætning til nogle af mine kollegaer, så havde
grønne monocrome skærme.

Jeg ved ikke hvorfor jeg pludselig kommer i tanke om Monty Python

--

Kent

Fra : Ib Jensen

Dato : 27-06-11 20:45

Hæ hæ godt spørgsmål.
Har haft en Kawa Z400 med kick starter og en Suzi GS750 med ditto.
Og så fik jeg en Yama 900 uden kickstarter og kæde!!!!
Den næste bliver vel med automat-gear..........
Mvh. Ib

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-06-11 09:02

Kent wrote:
> [...]
> grønne monocrome skærme.
> Jeg ved ikke hvorfor jeg pludselig kommer i tanke om Monty Python

Det må ihvertfald som minimum være et krav at man har læsebriller i
snor, gråt skæg, og at man har skrivebordet stående i serverrummet
før man er gammel i EDB-branchen.

Jeg føler mig tit gammel, og kan da også skrive både mainframes,
BSD/OS 2.x og WYSE-terminaler på CV'et selv om jeg først kom ind i
dotcom-tiden.. ;)

// Hans

Fra : Christian Stidsen

Dato : 30-06-11 10:24

> [...]
>
> Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
>
> Subj. kunne også bruges til at lave en liste af lignende sigende detaljer

Honda MVX250F '85 - 3 cyl 2 takt med kick

M.v.h.

Christian

--
XB12Ss
FZS600 - TIL SALG

- begge uden kick iøvrigt

Fra : Ole Hansen

Dato : 30-06-11 19:39

On 6/23/11 3:08 PM, Armand wrote:
> En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende
> konstantering:
> 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har
> ejet en motorcykel med kickstart!'

Så har jeg været gammel siden før jeg rundede 30.. 1982 SR500 - kun
kickstart. Og af en eller anden mærkelig grund (huskøb og nordjysk
nærighed) kører jeg stadig rundt på den..

--
Ole Hansen

Fra : Edvard

Dato : 04-07-11 07:53

Jeg kan komme i tanker om:

Kreidler Floret TM (1972)
NSU Super LUX 200 (197?)
AJS 18 S - Men den fik jeg som jeg husker det aldrig liv i... (197?)
MZ ETS 250 (Den har jeg stadigvæk) (1972)
Ducati 750 SS (1974)
MZ ETS 150 (1977?)
BMW R 75/5 (1981) - men da jeg fik 5 gear på og en 90S motor, kunne
jeg ikke mere bruge kickstarteren.
Ariel VB 600 1936 - Den havde også manuel tændingsavancering
Bultaco junior 70
MZ ES 150 uden / fra 1963. Er der andre herhjemme fra 63? Jeg tror det
er danmarks ældste MZ ES 150
Honda 750 F1 (Uden 5 gear og selvstarter....)

I dag har mine to MZ kick, og min BMW K75 'Kun' elstart. Jeg må sige,
at jeg ikke savner kickstarten!

med venlig hilsen

Edvard

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-07-11 19:28

Den 23-06-2011 15:08, Armand skrev:
> [...]
> æren(?)
>
> Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?

Det var dog utroligt at man som 22-årig fra 1968 skal kaldes gammel,
blot fordi pengene var lidt små da de første MC'er skulle anskaffes!

MZ TS150/125
Honda CB400F
MuZ ETZ Saxon Tour 251

--
vh
Torben

Fra : Ole Mogensen

Dato : 10-07-11 15:55

> [...]
>
> Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
>
> Subj. kunne også bruges til at lave en liste af lignende sigende

Så er jeg sgu' gammel.

Suzuki gt250
Suzuki gt500
BSA A40
BSA A65 lightning

+ de kedelige med elstart
Yamaha TR1
Og så pigen i mit liv de sidste 15-16 år
Moto Guzzi T3 Calif

Fra : Menabra

Dato : 10-07-11 16:57

"Armand" skrev i meddelelsen

[...]

Hej

Startede på en Victoria Aero KR25HM årgang 1952 i 1963 . Er selv årgang 45.
http://www.victoria-oldtimer.de/KR25HMAero.htm
Den blev efter nogen år solgt på Københavns Maskinauktioner for 25 kr.
Næste mc blev en Ducati Monster 620 årgang 2003. Var næsten bange for den i
starten.
Det var et kæmpespring i hk og år.

mvh
Menabra