Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D4 og D400 i august
Fra : Soeren Friberg

Dato : 28-06-11 01:23

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-11 11:45

"Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> skrev i meddelelsen
news:4e091edf$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
> Nikon D4 og D400 i august?
>
> http://nikonrumors.com/2011/06/27/nikon-d4-and-d400-in-august-d700-replacement-still-in-the-air.aspx

Jeg må indrømme, at jeg ikke tror på det.

1. Sony sensorerne er stadig kun rygter. Sony plejer at annoncere deres
sensor først, dernæst kommer de med et kamera, og lidt senere dukker der en
bedre Nikon op.
August er for tæt på.

2. Nikons produktionsfacilitet for D3 f.ml. ligger i Sendai, der fik en
ordentlig omgang på hatten i marts. Området er stadig udfordret på
tilgængeligheden af en stabil energiforsyning. Årsagen til at D700 og de
andre topmodeller er out of stock de fleste steder skal nærmere findes her.

Jeg er tilbøjelig til at tro, at de nuværende topmodeller i de japanske
firmaers lineup får en lidt længere levetid end forventet pga katastrofen.

De billigere modeller skiftes nogenlunde som normalt, fordi
produktionsfaciliteterne ligger i Taiwan, Kina og Korea.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk