Debian - Dirigere remote syslog til en log~
Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 24-06-11 20:37

På en Debian, Etch skal modtages div. log meddelelser fra en firewall lokalt
på netværket.
syslog er sat op til at modtage remote meddelelser, og de modtages ok og
sendes så vidt jeg kan se til /var/log/syslog og /var/log/messages.

Hvordan får jeg disse meddelelser omdirigeret til en anden logfil fx.
/var/log/firewall/log ?

man syslog.conf beskriver hvordan man sender til en anden host, men så vidt
jeg kan se ikke hvordan modtagne meddelelser behandles.

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-06-11 21:11

Lars P. Magnussen wrote:

> man syslog.conf beskriver hvordan man sender til en anden host, men så
> vidt jeg kan se ikke hvordan modtagne meddelelser behandles.

syslog-ng må være en mulighed, som i dette eksempel
<http://www.mail-archive.com/vdr@linuxtv.org/msg03451.html>

--
Jesper Lund

Fra : Rene Joergensen

Dato : 25-06-11 08:48

Lars P. Magnussen <lpm@maglar.dk> wrote:

> man syslog.conf beskriver hvordan man sender til en anden host, men så vidt
> jeg kan se ikke hvordan modtagne meddelelser behandles.

Hvis du på firewallen, kan sætte hvilken syslog-facility den logger
til, f.eks local7, kan du i syslog.conf gøre følgende:

local7.*      /var/log/firewall.log

Husk at touche filen.

--
-René