kommandoliniestyrbar browser til linux/deb~
Fra : Leif Neland

Dato : 20-06-11 21:57

Jeg har et script, der starter firefox op i vncserver, og i en løkke
sender url'er (med firefox <url>),hvorefter jeg tager et snapshot med
vncsnapshot.

Men ofte hænger firefox med "Another instance of firefox is running, but
not responding".
Men der er ikke nogen firefox-bin kørende, når løkken startes.

Er der andre browsere, der kan styres fra en anden session?

Leif

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-06-11 22:23

Leif Neland wrote:

> Men ofte hænger firefox med "Another instance of firefox is running, but
> not responding".
> Men der er ikke nogen firefox-bin kørende, når løkken startes.

Hvad så med at slå processen ihjel?

pkill firefox

etc.

Fra : Leif Neland

Dato : 20-06-11 23:17

Fra : Frank Damgaard

Dato : 21-06-11 09:36

On 2011-06-21 00:16, Leif Neland wrote:

> * Men der er ikke nogen firefox-bin kørende, når løkken startes *

har du checket med f.eks. "ps xa" eller lign ?

hvordan lukker du firefox ned?
måske den gemmer en lock-fil et sted hvis den ikke lukkedes normalt.

--
Outlook Express og Vista Mail brugere: Anvend OE Quotefix
så disse programmer kan citere korrekt:

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-06-11 11:44

Leif Neland wrote:

> * Men der er ikke nogen firefox-bin kørende, når løkken startes *

Er jeg godt klar over, men jeg forklarede mig ikke grundigt nok. Når den
nye proces ikke gider starte, så prøv at slå dén ihjel og start den
igen. Jeg har gjort noget lignende, dog ikke med Firefox.

Fra : Niels Baggesen

Dato : 21-06-11 10:09

Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:
> Men ofte hænger firefox med "Another instance of firefox is running, but
> not responding".
> Men der er ikke nogen firefox-bin kørende, når løkken startes.

Jeg ser noget lignende hvis der er en extension update dialog der
trænger sig på når man starter firefox ...

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Leif Neland

Dato : 21-06-11 21:12

Den 21-06-2011 11:08, Niels Baggesen skrev:

> Jeg ser noget lignende hvis der er en extension update dialog der
> trænger sig på når man starter firefox ...

Man skal først starte een firefox op, og derefter kaste url'er i hovedet
med en anden firefox
Problemet er, at det nogen gange tager ret lang tid for den første
firefox at åbne.
Så jeg starter firefox op, og bliver i en løkke, der tager skærmdumps.
Før firefox er åbnet, er der kun et gråt skrivebord, der ikke fylder
særlig meget som skærmdump, omkring 50k.
Når firefox er åbnet, fylder skærmdumpet mindst 400k, og scriptet hopper
ud af den første løkke, og videre til hovedløkken, hvor den tager
skærmdumps af listen af url'er.

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 23-06-11 13:49

> [...]
> Når firefox er åbnet, fylder skærmdumpet mindst 400k, og scriptet hopper
> ud af den første løkke, og videre til hovedløkken, hvor den tager

FIY:
Jeg har nu udvidet løkken, så jeg tager et screendump af firefox's stopknap,
og løkker rundt indtil den er grå, indikerende at siden er loadet færdig.

Leif

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-06-11 12:36

Leif Neland <leif@neland.dk> writes:

> * Men der er ikke nogen firefox-bin kørende, når løkken startes *

Men har du lige afsluttet den forrige firefox-bin?

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-06-11 14:06

Leif Neland <leif@neland.dk> writes:

> Så jeg starter firefox op, og bliver i en løkke, der tager skærmdumps.
> Før firefox er åbnet, er der kun et gråt skrivebord, der ikke fylder
> særlig meget som skærmdump, omkring 50k.

Jeg tror ikke helt jeg fatter hvad du har gang i, men har du overvejet
om ikke det var lettere at scripte firefox end at scripte noget der
overvåger en grafisk brugergrænseflade?

//Makholm

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-06-11 14:17

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> Jeg tror ikke helt jeg fatter hvad du har gang i, men har du overvejet
> om ikke det var lettere at scripte firefox end at scripte noget der
> overvåger en grafisk brugergrænseflade?

Hvis du skal ende med at tage screenshot af nogle websteder ser det ud
til at Selenium kan hjælpe dig:

http://www.cloudtesting.com/blog/2009/06/24/capturing-screen-shots-of-browsers-with-selenium-and-cloud-testing-part-1/
http://stackoverflow.com/questions/3422262/take-a-screenshot-with-selenium-webdriver
http://lmgtfy.com/?q=Selenium+Screenshot