MS Windows
briani 27239
Doppelt tryk op på taster i Win7
Fra : Fly Christensen

Dato : 27-06-11 13:58

Hejsa!

Jeg har fået et problem med win 7. Når jeg skal bruge ¨¨, ^^, ´´ og ``
kommer der altid 2 tegn! Til gengæld kan jeg kun bruge ~~ ved at trykke
to gange. Ved et enkelt tryk efterfulgt af et bogstav sker der ingenting
Hvordan i alverden får jeg slået det fra igen? Det kom her til morgen da
jeg tændte for maskinen og en genstart har ikke rettet på det.

Takker

Fly

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-06-11 14:40

Fly Christensen skrev:

> [...]
> Hvordan i alverden får jeg slået det fra igen? Det kom her til morgen da
> jeg tændte for maskinen og en genstart har ikke rettet på det.

Når jeg skal bruge de tegn, trykker jeg tegnet én gang (uden at
der sker noget) og derefter <mellemrum>.

For første gang har jeg opdaget at der kommer to tegn af sig selv
hvis jeg trykker tegnet to gange. Jeg aner ikke hvad man dog
skulle bruge det til.

Mit system er XP.

--
Bertel

Fra : Preben

Dato : 27-06-11 15:28

Den 27.06.2011 kl. 15:39 skrev Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk>:

> For første gang har jeg opdaget at der kommer to tegn af sig selv
> hvis jeg trykker tegnet to gange. Jeg aner ikke hvad man dog
> skulle bruge det til.

Du kan jo også trykke f.eks. 5*A (eller flere) efter hinanden selv om det
ikke umiddelbart giver mening i noget sprog

--
mvh/Preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-06-11 17:45

Preben skrev:

> Du kan jo også trykke f.eks. 5*A (eller flere) efter hinanden selv om det
> ikke umiddelbart giver mening i noget sprog

Det har du vel egentlig ret i, men min forundring skyldes at det
jo er døde taster.

--
Bertel

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-06-11 20:12

Mon, 27 Jun 2011 16:28:20 +0200 skrev Preben:

>Du kan jo også trykke f.eks. 5*A (eller flere) efter hinanden selv om det
>ikke umiddelbart giver mening i noget sprog

Nåeh, det ved jeg da ikke. Efter en slurk af en kold bajer, når sidste
neg er kørt ind?

Se også:
http://acronyms.thefreedictionary.com/AAAAA
http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/AAAAAAAAA!
http://www2.math.uu.se/~salling/AAAAA/A5/index.html

Og cremen/klimaxet/aaaaagasmen:
En rute der går fra punkt A til punkt A til punkt A til punkt A og
slutter ved punkt A:
http://www.inlinemap.net/route/336059
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-06-11 16:17

Prøv et andet tastatur eller eventuelt test dit tastatur på en anden
computer for at udelukke at det er skyld i fejlen. Hvis dit tastatur
er trådløst kan et svagt batteri give sære resultater.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Fly Christensen

Dato : 27-06-11 17:39

On Mon, 27 Jun 2011 17:16:59 +0200, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Prøv et andet tastatur eller eventuelt test dit tastatur på en anden
>computer for at udelukke at det er skyld i fejlen. Hvis dit tastatur
>er trådløst kan et svagt batteri give sære resultater.

Tastaturet er udelukket.

Fly

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-06-11 20:15

Mon, 27 Jun 2011 18:38:52 +0200 skrev Fly Christensen:

>Tastaturet er udelukket.

Fint, det indskrænker jo fejlmulighederne betragteligt

Fra : Cykelsmeden

Dato : 30-06-11 10:44

Den 27-06-2011 18:38, Fly Christensen skrev:
> Tastaturet er udelukket.

bare nysgerrig:
hvordan konkluderer du det?

//finn

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-06-11 14:42

On Thu, 30 Jun 2011 11:44:12 +0200, Cykelsmeden <afsender@not2old.dk>
wrote:

>bare nysgerrig:
>hvordan konkluderer du det?

Ved at bytte tastatur med en anden maskine.

Fly

Fra : Preben

Dato : 27-06-11 20:19

Den 27.06.2011 kl. 21:11 skrev Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid>:

> [...]
>
> Og cremen/klimaxet/aaaaagasmen:
> En rute der går fra punkt A til punkt A til punkt A til punkt A og

Som jeg sagde, det giver ingen mening

--
mvh/Preben

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-06-11 20:56

Mon, 27 Jun 2011 21:18:34 +0200 skrev Preben:

>Som jeg sagde, det giver ingen mening

Oh, well ...

Fra : Leif Neland

Dato : 29-06-11 11:40

> [...]
> Hvordan i alverden får jeg slået det fra igen? Det kom her til morgen da
> jeg tændte for maskinen og en genstart har ikke rettet på det.

Sådan skal det være, når du bruger dansk tastatur-opsætning.
Har du kørt med engelsk tastaturopsætning før?

¨^´`~ er "døde taster", de bruges til at sætte oven på andre tegn.
Rôhne
España
Café
Müller
Saint-Règle

Vil du have dem alene, skal du "sætte dem ovenpå et blanktegn", dvs. f.ex.
^-tasten efterfulgt af mellemrum.

Under linux er der nogle tastaturopsætninger, hvor man ikke har "døde
taster" til sprog, der ellers bruger dem, men det hjælper jo ikke dig

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 29-06-11 11:46

> [...]
> kommer der altid 2 tegn! Til gengæld kan jeg kun bruge ~~ ved at trykke
> to gange. Ved et enkelt tryk efterfulgt af et bogstav sker der ingenting

Fungerer det heller ikke med de bogstaver, hvor det giver mening?
äëïöüÿ
áéíóúý
àèìòù
âêîôû
ã õ

Se evt
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itproui/thread/5ca4a818-f2a1-420f-ba8b-dbdab084dfe6

Leif

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-06-11 20:49

On Wed, 29 Jun 2011 12:46:10 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

>Fungerer det heller ikke med de bogstaver, hvor det giver mening?
> [...]

Nej, der er jo det, der er problemet. Jeg ved godt, at tasten ikke kan
stå alene, men de kommer altså to gange ved et tryk.

Fly

Fra : Leif Neland

Dato : 29-06-11 23:02

Den 29-06-2011 21:49, Fly Christensen skrev:

> Nej, der er jo det, der er problemet. Jeg ved godt, at tasten ikke kan
> stå alene, men de kommer altså to gange ved et tryk.

Det er muligt jeg er lidt tungnem, det er sent, men hvad sker der, når
du trykker
~ efterfulgt af mellemrum ?
~ efterfulgt af o ?

Får du hhv ~ og õ ?

Leif

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-06-11 23:51

On Thu, 30 Jun 2011 00:01:45 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:

>Det er muligt jeg er lidt tungnem, det er sent, men hvad sker der, når
>du trykker
> ~ efterfulgt af mellemrum ?
> ~ efterfulgt af o ?
>
>Får du hhv ~ og õ ?

Nej, jeg får og o.

Fly

Fra : Leif Neland

Dato : 30-06-11 08:01

Den 30-06-2011 00:51, Fly Christensen skrev:

> Nej, jeg får og o.

Hvad har du fået ud af at prøve de ting, google foreslår?

Scan for virus (keylogger)

Skifte keyboardlayout.

Leif

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-06-11 14:41

On Thu, 30 Jun 2011 09:00:55 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:

>Hvad har du fået ud af at prøve de ting, google foreslår?
>
>Scan for virus (keylogger)
>
>Skifte keyboardlayout.

Keylogger har jeg ikke, tastaturloyout har jeg ikke skiftet, da
problemet har løst sig selv nu her. Jeg har lige testet, og nu fungerer
det igen õ é è â

Siden problemet opstod første gang har jeg brugt maskinen normalt, og nu
virker det igen ordentligt.

Tak for interessen og hjælpen

Fly