MS Windows
briani 27239
iTunes fryser ved skift af nummer
Fra : -=JF=-

Dato : 26-06-11 12:28

Hej i gruppen.

Jeg har al min musik liggende på en NAS-drev, og afspiller den fra en
vildt gammel og larmende laptop - og det fungerer 100%., bortset fra at
maskinen er enormt langsom og blæseren efterhånden lyder son en
støvsuger på steroider

Nu har jeg fået en næsten ny Thinkpad 'til overs' som jeg vi sætte ind
i stedet for den gamle maskine, men der fungerer afspilningen bare ikke
godt nok.
Når den er færdig med et nummer og skal til at spille det næste, holder
den en lang pause inden det næste nummer starter. Pausen varierer
mellem 5 og 30 sekunder, og det er uanset om det er næste skæring fra
samme skive, eller om den spiller random fra al musikken.
På samme måde når jeg trykker next, så er der også laaaange parser
mellem numrene.
Mens den holder sine pauser, er iTunes frosset.

De to maskiner læser fra samme bibliotek på samme NAS.

Er der nogen i gruppen der har et godt råd der kan lede mig i retning
af en løsning?

--
Mvh. John