MS Windows
briani 27239
Undgå password
Fra : Svend Erik

Dato : 25-06-11 06:03

Jeg har fået en gl. bærbar computer som kun skal bruges til børnrbørn at se
DVD på. Men der skal bruges password for at komme ind i maskinen. Jeg kender
godt password'et, men for at gøre det lettere for børnene, vil jeg gerne
slette brugen af password. Hvordan gør jeg dette. Maskinen skal ikke på
nettet eller bruges til andet end spil.
På forhånd tak.
M.v.h. Sv.Erik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-06-11 08:36

Svend Erik skrev:

> [...]
> godt password'et, men for at gøre det lettere for børnene, vil jeg gerne
> slette brugen af password. Hvordan gør jeg dette.

På XP tager du Kontrolpanel - Brugerkonti
Vælg "Ændre konto", vælg kontoen og vælg "Opret ny adgangskode".

Derefter lader du bare de to felter være tomme.

I Windows7 er der nok noget lignende.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 25-06-11 08:52

Hej Svend Erik

> Jeg har fået en gl. bærbar computer som kun skal bruges til børnrbørn
> at se DVD på. Men der skal bruges password for at komme ind i

Hvad Windows version ligger der på maskinen ?

Max

Fra : Poul Madsen\(7250\)

Dato : 25-06-11 09:46

"Svend Erik" <sv.erik@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gerne slette brugen af password. Hvordan gør jeg dette. Maskinen skal ikke
> på nettet eller bruges til andet end spil.

I kør skriver du:
control userpasswords2
og taster enter. Så skulle der gerne komme en boks op hvor du kan fjerne
fluebenet ved " brugere skal angive brugernavn og password"

Husk evt. også at gå i strømstyring og vælge at der ikke skal angives
kodeord når pauseskærm, standby osv. forlades.
Mvh.
Poul

Fra : Preben

Dato : 25-06-11 09:55

Den 25.06.2011 kl. 07:02 skrev Svend Erik <sv.erik@get2net.dk>:

> [...]
> jeg gerne slette brugen af password. Hvordan gør jeg dette. Maskinen
> skal ikke på nettet eller bruges til andet end spil.

Hvis det ikke ligger i maskinens styresystem, skal du ind i BIOS. Når du
starter maskinen, kan du se, hvilken tastekombination du skal bruge for at
komme ind i i BIOS.

--
mvh/Preben