MS Windows
briani 27239
Automatiseringssoftware W7
Fra : Mogens

Dato : 23-06-11 14:24

Har ledt med lys og lygte efter en måde hvorpå jeg kan automatisere min
printproces. Ofte, men ikke altid, vil jeg gerne printe påde den måde at
jeg 1) udskriver en kopi på min lokale printer og samtidig (umiddelbart
efter) 2) udskriver til pdf via Primodpf. Så har jeg altid en "fotokopi"
af de breve jeg sendte.

Har nogen et forslag til hvordan dette kan realiseres? Synes ikke jeg er
løbet ind i noget keyboard/mus-automatiseringssoftware som er et oplagt
valg. Man kan vel ikke "binde" to printere sammen i Windows?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-06-11 14:43

Mogens skrev:

> [...]
> jeg 1) udskriver en kopi på min lokale printer og samtidig (umiddelbart
> efter) 2) udskriver til pdf via Primodpf. Så har jeg altid en "fotokopi"

Ikke helt det du ønsker, men i f.eks. OpenOffice Writer kan du
trykke Ctrl-P (printer det aktive dokument) og bagefter klikke på
PDF-ikonet og gemme i det format.

--
Bertel

Fra : Mogens

Dato : 23-06-11 17:27

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ikke helt det du ønsker, men i f.eks. OpenOffice Writer kan du
> trykke Ctrl-P (printer det aktive dokument) og bagefter klikke på
> PDF-ikonet og gemme i det format.

Det er ikke noget problem at få printet ud i pdf, men jeg ønsker netop
at blive fritaget for at skulle manuelt vælge print, vælge
printerdriver, ok, vælge print, vælge pdf-driver og ok. For så får jeg
det ikke gjort HVER gang.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-06-11 19:33

Mogens skrev:

> [...]
> at blive fritaget for at skulle manuelt vælge print, vælge
> printerdriver, ok, vælge print, vælge pdf-driver og ok. For så får jeg

Hvis der skal gemmes i de sidst brugte mapper, så skal jeg i
OpenOfficeWriter kun trykke:

   Ctrl-P - Enter - Klik (på PDF) - Enter

Så er dokumentet printet ud og gemt i PDF-format.

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 23-06-11 15:02

Mogens skrev blandt andet:

> [...]
> er løbet ind i noget keyboard/mus-automatiseringssoftware som er et
> oplagt valg. Man kan vel ikke "binde" to printere sammen i Windows?

Du skal nok kigge efter noget macro software, som kan indstilles til at
udføre de opgaver du ønsker.
Den slags findes der meget af - også gratis.

--
vh
Ole C

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-06-11 15:30

On Thu, 23 Jun 2011 15:23:40 +0200, Mogens <myname@mysite.dk> wrote:

> [...]
>af de breve jeg sendte.
>
>Har nogen et forslag til hvordan dette kan realiseres?
Hvis det er Word eller Excel så kan du gøre det vha macroer.

AutoIT http://www.autoitscript.com/site/autoit/ kan.

>Man kan vel ikke "binde" to printere sammen i Windows?
Ikke på den måde du ønsker.

/Hans

Fra : emjeppesen

Dato : 23-06-11 16:20

Hans Kjaergaard skrev:

>Hvis det er Word eller Excel så kan du gøre det vha macroer.

Mon ikke det er fra hans mailprogram?

Hilsen emj

Fra : Mogens

Dato : 23-06-11 17:25

emjeppesen wrote:

> Mon ikke det er fra hans mailprogram?
>
> Hilsen emj
Næh, nok mindst fra email. Nok mest breve fra Word, men det burde være
applikationsuafhængigt. Rodede lidt med GhostMouse, men den kan i hvert
fald ikke bruges. Skal være noget med at den for den aktive applikation
launcher et print til en given printerdriver og derefter samme print til
en anden driver.

Fra : Mogens

Dato : 23-06-11 17:34

Hans Kjaergaard wrote:

> AutoIT http://www.autoitscript.com/site/autoit/ kan.

> Ikke på den måde du ønsker.
>

> /Hans

Tak Hans. Den giver vi lige et forsøg!

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-06-11 23:59

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Script_Host

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Morten Christensen

Dato : 25-06-11 12:03

Mogens skrev den 23-06-2011 15:23:
> [...]
> løbet ind i noget keyboard/mus-automatiseringssoftware som er et oplagt
> valg. Man kan vel ikke "binde" to printere sammen i Windows?

I mit foretrukne pdf-program PDFCreator kan jeg lave en fast indstilling
(i en profil), så det automatisk, efter at pdf-filen er lavet, sender
dokumentet til en printer.

(Er selvfølgelig ikke en option, hvis du er bundet til at bruge Primodpf
og at printet skal komme før pdf'en.)

--
Morten Christensen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-06-11 01:40

Morten Christensen skrev:

>I mit foretrukne pdf-program PDFCreator kan jeg lave en fast indstilling
>(i en profil), så det automatisk, efter at pdf-filen er lavet, sender
>dokumentet til en printer.

Det var ellers smart, og så kombineret med autogem så er der slet ikke
noget bøvl

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk