MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win7 SP1 x64
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 22-06-11 16:49

Jeg har for gud ved hvilken gang nu forgæves forsøgt at
installere "Windows 7 Service Pack 1 til x64-baserede systemer",
også ved at bruge adskillige hjælpemidler som Windows på nettet
foreslår. Når hele installationen tilsyneladende er gennemført,
og maskinen skal genstartes, viser resultatet sig at være
mislykket.

Har nogen af jer en universalløsning på problemet? Eller /er/ det
overhovedet en *vigtig opdatering* som Windows Update kalder den?

--
Jørgen Grandt

Fra : Flemming Kjær

Dato : 22-06-11 17:03

"Jørgen Grandt" skrev i meddelelsen

[...]

Hvilket fabrikat er din PC?

mvh.
Flemming

Fra : eks

Dato : 22-06-11 22:50

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Har nogen af jer en universalløsning på problemet? Eller /er/ det
> overhovedet en *vigtig opdatering* som Windows Update kalder den?

Og er din maskine en ny medion fra aldi, så skal du have en opdatering fra
deres Hotline.

Hilsen Eva

Fra : Flemming Kjær

Dato : 22-06-11 23:20

"eks" skrev i meddelelsen

> [...]
> Jørgen Grandt

Og er din maskine en ny medion fra aldi, så skal du have en opdatering fra

Det var også den melding jeg ville give, hvis Jørgens svar på mit spørgsmål
havde været Medion.

mvh.
Flemming

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-06-11 10:12

Flemming Kjær skrev:

> Det var også den melding jeg ville give, hvis Jørgens svar på
> mit spørgsmål havde været Medion.

I gætter godt! Dyret er en Medion Multimedie-design-PC type MD
8890.

Jeg arbejder videre på en løsning ud fra gruppens råd, når
sankthansaften er lidt på afstand ...

--
Jørgen Grandt

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-06-11 14:53

Jørgen Grandt skrev den 23-06-2011:

> I gætter godt! Dyret er en Medion Multimedie-design-PC type MD 8890.

Her er lidt om hvad andre har oplevet med den model
MEDION® AKOYA® P4385 D (MD 8890)
http://aldi.medion.com/md8890/dk_01/?refPage=medionbanner

http://www.itdoktor.dk/viewtopic.php?f=57&t=6243&view=next

http://www.altomdata.dk/forbloeffende-mange-hestekraefter-i-billig-pc

https://groups.google.com/group/dk.edb.netvaerk/browse_thread/thread/700622fd6f329c64/78cb348c4b206361?hl=da&ie=UTF-8&oe=utf-8&q=MD8890#

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Flemming Kjær

Dato : 24-06-11 10:42

Flemming Kjær skrev:

> [...]

=8890.

=Jeg arbejder videre på en løsning ud fra gruppens råd, når

Nu er sankthans overstået, så vil jeg høre om du evt. har samme problem som
mig
med MD8890: Når jeg sætter maskinen til at "slumre" lukker den ned som den
skal,
men starter op igen efter få sekunder uden at have rørt hverken mus elle
tastatur.

mvh.
Flemming

Fra : Snuden

Dato : 24-06-11 19:22

Flemming Kjær <fogn@webspeed.dk> wrote in

> [...]
> den skal,
> men starter op igen efter få sekunder uden at have rørt hverken mus

Slå Wake-on-LAN fra i din maskines BIOS. Så holder den op med det.

--
Snuden
"I am a river to my people" -Auda Abu Tayi

Fra : Flemming Kjær

Dato : 24-06-11 19:35

"Snuden" skrev i meddelelsen

> [...]

> mvh.
> Flemming

Slå Wake-on-LAN fra i din maskines BIOS. Så holder den op med det.

Det råd har jeg fået før, men jeg kan ikke se Wake-on Lan i min BIOS,
Jeg har prøvet at disable både "Wakeup Event Setup" og "Enable Hibernation"
uden at det har hjulpet.

mvh.
Flemming

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-06-11 14:17

Flemming Kjær skrev:

> [...]
> ned som den skal,
> men starter op igen efter få sekunder uden at have rørt

Nej, det problem har jeg ikke været ude for.

--
Jørgen Grandt

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-06-11 14:20

Jørgen Grandt skrev:

> Jeg arbejder videre på en løsning ud fra gruppens råd, når
> sankthansaften er lidt på afstand ...

Bingo! Efter en lille snak i telefonen med Medions support sendte
de mig et link til en Hotfix, som jeg skulle
downloade/installere. Og søreme om ikke SP1-opdateringen fra
Windows derefter gik i hak. Herligt.

--
Jørgen Grandt