størrelse på flash film
Fra : isabel kristensen

Dato : 21-06-11 09:00

Hej.
Jeg er ved at lave min allerførste flash film og kunne inden jeg
går i gang godt tænke mig at stille et spørgsmål.

Filmen skal kunne vises på en fuldskærm alm computer, og på en
storskærm ...og som en lille film på en webside. De baggrunds
billeder jeg tager ind skal de størrelses mæssigt svare til
storskærmen for at opløsningen bliver ok? og bliver filmen så
ikke meget tung.

Håber en eller anden vil hjælpe, på forhånd tak :)

mange hilsner fra isabel

PS hvis jeg er endt i det forkerte forum, må I selvfølgelig også
gerne guide mig over i forum for nybegyndere :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : felix sanchez

Dato : 21-06-11 09:23

Hej Isabel.

Hvis det er den samme Flash-fil, der skal vises alle 3 steder,
bør du bruge et baggrundsbillede i et større format, for at det
vises pænt. Jeg vil foreslå 1600 x 1200 px.

Men egentligt bør du lave forskellige flashfiler til de
forskellige formål for at gøre dem så effektive og tilpassede til
miljøerne som muligt.

Mvh
Felix

http://felix-sanchez.dk