[lki.dk] JavaScript afvikles tilsyneladend~
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-06-11 09:56

På siden:
http://familieforlaget.dk/fru-frida-adam-f%C3%A5r-bes%C3%B8g
findes et par JavaScript, der skulle starte et Flash-objekt
med en bog, der ligger i en XML-fil.

Det virker fint i IE, Chrome osv., men ikke i Firefox. I
stedet for et Flash-objekt med en bog, der kan bladres i,
får man vist en almindelig HTML-side.

Er der nogen, der kan gennemskue, hvorfor Flash'en aldrig
startes i Firefox?

Så vidt jeg har kunnet gennemskue det, er det de to
nedenstående JavaScripts, der skal starte henholdsvis selve
bogen og en preloader:

Selve bogen:
<script type="text/javascript">
<!--//--><![CDATA[//><!--
jQuery.extend(Drupal.settings, { "basePath": "/",
"googleanalytics": { "trackOutgoing": 1, "trackMailto": 1,
"trackDownload": 1, "trackDownloadExtensions":
"7z|aac|arc|arj|asf|asx|avi|bin|csv|doc|exe|flv|gif|gz|gzip|hqx|jar|jpe?g|js|mp(2|3|4|e?g)|mov(ie)?|msi|msp|pdf|phps|png|ppt|qtm?|ra(m|r)?|sea|sit|tar|tgz|torrent|txt|wav|wma|wmv|wpd|xls|xml|z|zip"
}, "cron": { "basePath": "/poormanscron", "runNext":
1308567378 }, "pageflipMz3Viewer": { "flashvars": {
"basePath":
"http://familieforlaget.dk/sites/all/libraries/mz3/megazine", "xmlFile":
"http://familieforlaget.dk/node/57/pageflip/mz3-viewer-xml"
}, "params": { "menu": "false", "scale": "noScale",
"allowFullscreen": "true", "allowScriptAccess": "always",
"bgColor": "#003333" }, "attributes": { "id": "megazine" } } });
//--><!]]>
</script>

Preloaderen:
<script type="text/javascript">
<!--//--><![CDATA[//><!--
jQuery(function() {
swfobject.embedSWF(

'http://familieforlaget.dk/sites/all/libraries/mz3/megazine/preloader.swf',
'megazine', '100%', '100%', '9.0.115',

'http://familieforlaget.dk/sites/all/libraries/mz3/js/expressInstall.swf',
Drupal.settings.pageflipMz3Viewer.flashvars,
Drupal.settings.pageflipMz3Viewer.params,
Drupal.settings.pageflipMz3Viewer.attributes
);
});
//--><!]]>
</script>

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren:

Fra : Birger Sørensen

Dato : 20-06-11 10:03

Kim Ludvigsen forklarede den 6/20/2011:

8X

Det virker her (FF4.01 - WIn7)
- hvis man ellers kan finde det rigtige sted at bladre...

I det mindste indtil FF holder op med at svare, og man er ned til at
lukke den ned på norsk.

Information eller underholdning?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-06-11 13:44

Den 20-06-2011 11:02, Birger Sørensen skrev:
> Kim Ludvigsen forklarede den 6/20/2011:
>
> Det virker her (FF4.01 - WIn7)
> - hvis man ellers kan finde det rigtige sted at bladre...

Og det er altså Flash'en, du får startet? Gider du at tjekke
din version af Flash i Firefox (Udvidelser => Plugins)?

Jeg har prøvet med Firefox i XP, Vista og Ubuntu. I alle
tre, får jeg vist HTML-siden i stedet for Flash'en. Jeg kan
se, at i de andre browsere (IE, Chrome osv.) loades
HTML-siden også, men der skiftes efter nogle millisekunder
til Flash'en.

Er der andre end Birger, der kan få det til at virke i
Firefox? Det er stadig denne adresse:
http://familieforlaget.dk/fru-frida-adam-f%C3%A5r-bes%C3%B8g

> I det mindste indtil FF holder op med at svare, og man er
> ned til at lukke den ned på norsk.

Får du en fejlmeddelelse? Den kan måske give et fingerpeg
om, hvad der går galt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma:

Fra : Birger Sørensen

Dato : 20-06-11 13:59

Efter mange tanker skrev Kim Ludvigsen:

> [...]
> http://familieforlaget.dk/fru-frida-adam-f%C3%A5r-bes%C3%B8g

> Får du en fejlmeddelelse? Den kan måske give et fingerpeg om, hvad der går

Shockwave Flash 10.3.181.22
Jeg får et meget kort glimt af noget andet, derefter en kugle midt på
siden der diger at den vaklgte bog hentes. Her vill jeg normalt lukke
fanen.
Men adspurgt får jeg bogen - som det er urimeligt svært at bladre i.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-06-11 14:15

Den 20-06-2011 14:59, Birger Sørensen skrev:

> Shockwave Flash 10.3.181.22

Nyeste version skulle vist være 10.3.181.26. Du må meget
gerne teste igen, når/hvis du opgraderer Flash.

> Jeg får et meget kort glimt af noget andet, derefter en
> kugle midt på siden der diger at den vaklgte bog hentes. Her
> vill jeg normalt lukke fanen.

Jep, det er Flash'en - det korte glimt er HTML-siden. Så
JavaScriptet afvikles i hvert fald hos dig. Jeg er meget
spændt på, om andre kan se Flash'en.

Jeg har testet siden med en gammel Firefox 3.6, en gammel
Flash og selvfølgelig de nye versioner. Og i alle tilfælde
får jeg kun HTML-siden. Jeg har ikke kunnet teste i Windows
7, men styresystemet burde nu alligevel ikke spille en rolle.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-06-11 20:16

Kim Ludvigsen wrote:

> Jep, det er Flash'en - det korte glimt er HTML-siden. Så JavaScriptet
> afvikles i hvert fald hos dig. Jeg er meget spændt på, om andre kan se
> Flash'en.

Virker fint hos mig på Seamonkey/Linux. Seamonkey er en FF-afart.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 20-06-11 16:21

Den 20-06-2011 14:44, Kim Ludvigsen skrev:

> Er der andre end Birger, der kan få det til at virke i Firefox? Det er
> stadig denne adresse:
> http://familieforlaget.dk/fru-frida-adam-f%C3%A5r-bes%C3%B8g

Det ser ud til at køre fint her (FF4, Win 7 og Flash 10.3.181.26)

Bladringen er svær med første side, men ellers går det ok. Kniber det
med motorikken (samspil mellem min hånd og min mus), dobbeltklikker jeg
bare der hvor jeg ville tage fat i siden for at bladre.

--
Philip

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-06-11 18:50

Kim Ludvigsen skrev:

> Er der andre end Birger, der kan få det til at
> virke i Firefox?

Fungerer fint her med Firefox 3.6.17 på XP
og Flash 10.2.159.1

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Michael Haase

Dato : 20-06-11 18:57

Kim Ludvigsen skrev dette den 20-06-2011 14:44:

> [...]
> nogle millisekunder til Flash'en.
>
> Er der andre end Birger, der kan få det til at virke i Firefox? Det er

Ingen problemer her med FF4 - Win XP SP3 - Flash 10.3.181.26
og heller ikke med FF 5.0 Beta - Win XP SP3 - Flash 10.3.181.26
samt diverse eksotiske browsere som:
LunaScape, Sleipnir, Orca, SlimBrowser, GreenBrowser,
K-meleon 1.5.4, The World 3.4, SRWare Iron (Allesammen i den nyeste version)

Men jeg har tilgengæld problemet i Opera 11.11, hvor det ser ud til at
den hænger når der hentes element 46 ud af 47.

--
Michael Haase

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-06-11 19:13

Den 20-06-2011 10:55, Kim Ludvigsen skrev:

> Det virker fint i IE, Chrome osv., men ikke i Firefox. I
> stedet for et Flash-objekt med en bog, der kan bladres i,
> får man vist en almindelig HTML-side.

Lidt pinligt, at jeg ikke tænkte på dette tidligere. Det er
Flashblock, der blokerer. Normalt vil Flashblock vise en
afspilknap, men den udløses åbenbart ikke, når Flash'en
åbnes på denne måde.

I skal alle have tak for hjælpen og svarene, det var dem,
der ledte mig til langt om længe at prøve at slå Flashblock fra.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren: