Blokere websted
Fra : Jebir

Dato : 17-06-11 15:55

Goddag

Lige et spørgsmål;

Jeg står med en computer, med 8 forskellige brugere på - jeg har kun
"almindelige" administratormuligheder på selve computeren, altså ingen
mulighed for at ændre i netværk osv.

Sagen er den, at jeg skal have blokeret for nogle hjemmesider - men det
varierer fra bruger til bruger hvilke sider det drejer sig om... Kan
dette lade sig gøre?

Maskinen kører Windows 7, og internet explorer.

- Jebir

Fra : Leif Neland

Dato : 18-06-11 22:58

Den 17-06-2011 16:54, Jebir skrev:
> [...]
> dette lade sig gøre?
>
> Maskinen kører Windows 7, og internet explorer.

Brug forældrekontrol; det kræver bare at de andre brugere er "begrænsede
brugere".

Men du risikerer bare at ungerne ser de sider andre steder i stedet for
at være hjemme.
Eller også kan de de jo bare boote på en linux live-cd...

Censur giver oftest bagslag...

Leif

Fra : Lars

Dato : 19-06-11 10:42

On Sat, 18 Jun 2011 23:58:13 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

> [...]
>at være hjemme.
>Eller også kan de de jo bare boote på en linux live-cd...

En af mine venners knægt, fandt hurtigt ud af at omgå
forældrekontrollen. Der var ellers garanti på at det kunne den ikke :)

--
Lars

Fra : Hauge

Dato : 19-06-11 10:46

Den 19-06-2011 11:42, Lars skrev:
> En af mine venners knægt, fandt hurtigt ud af at omgå
> forældrekontrollen. Der var ellers garanti på at det kunne den ikke :)

Det er sikkert fordi forældrene skal kunne finde ud af at opsætte den
kontrol, at det er så simpelt, at ungerne nemt kan komme om ved det.
Nu er de fleste unger jo langt klogere end deres forældre, på mange områder.

Mvh Hauge

Fra : Rune Jensen

Dato : 24-06-11 04:18

On Jun 18, 11:58 pm, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:

> Men du risikerer bare at ungerne ser de sider andre steder i stedet for
> at v re hjemme.
> Eller ogs kan de de jo bare boote p en linux live-cd...

Linux to the rescue :)

> Censur giver oftest bagslag...

Der har været stor debat om dette i udlandet. Ikke så meget her hjemme
- andet end lige PirateBay? Men problemet er, at de metoder, som
bliver brugt til at definere, om et websted er "acceptabelt", de er
helt automatiske, og derfor er der masser af fejl i dem. Så du
risikerer, at sider, som omhandler noget helt andet, men bare nævner
sex, de bliver blokeret.

Lad nu børn få de oplevelser, som du alligevel ikke kan undgå at de
får. Og så i stedet surf sammen med dem, hvis du er meget i tvivl, så
du kan forklare hver det er. Hvad blev der af familisamvær pludselig?

Hvis du vil omgås forældrekontorl, er det så ikke bare at opsætte en
proxy? Og kan du så ikke bare bruge Opera og så slå turbo til?

Ellers, så er FoxyProxy ret brugervenlig. du kan få en gratis Proxy-IP
i Kina f.eks., de er nok ikke så pernitne.

Jeg ville give dem hver en Linux-spand, så kan de også surfe alle
sider uden at få virus.

MVH
Rune Jensen

Fra : Leif Neland

Dato : 24-06-11 13:36

> Ellers, så er FoxyProxy ret brugervenlig. du kan få en gratis Proxy-IP
> i Kina f.eks., de er nok ikke så pernitne.

> Jeg ville give dem hver en Linux-spand, så kan de også surfe alle
> sider uden at få virus.

Kan også bruges til at læse forum.gratisdns.dk med

Fra : Rune Jensen

Dato : 24-06-11 04:35

On Jun 19, 11:42 am, Lars <l...@invalid.invalid> wrote:

> En af mine venners knægt, fandt hurtigt ud af at omgå
> forældrekontrollen. Der var ellers garanti på at det kunne den ikke :)

Google: "hvordan undgå forældrekontrol på computer"

http://www.google.dk/#q=hvordan+undg%C3%A5+for%C3%A6ldrekontrol+p%C3%A5+computer&hl=da&prmd=ivns&tbs=clir:1,clirtl:en,clirt:en+how+to+avoid+parental+control+on+computer&sa=X&ei=x2UETsLICILu-gagz5W4DQ&ved=0CFwQ_wEwCg&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=c00faa068ab96d90&biw=1280&bih=631

Det var ikke så svært.

Og nu har jeg endda brugt en masse gode søgeord, så hvis man har
censur-problemet, kan man nemt finde svaret her.

Sharing is caring :)

MVH
Rune Jensen