Hurtigruten
Fra : Grethe Hoff

Dato : 17-06-11 09:44

Hurtigruten (verden vakreste sjøreise blir den kalt) sender nå verdens
lengste direktesending...hele seilasen fra Bergen til Kirkenes.
Ha en hyggelig tur.

Jeg har ikke selv reist turen, men det er min drøm.

http://www.nrk.no/hurtigruten/

--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Roy Normann

Dato : 17-06-11 14:15

"Grethe Hoff" skrev i nyhetsmeldingen:
4dfb13d6$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk ...

[...]

Jeg har reist med Hurtigruten Bergen - Kirkenes tre ganger, og vil absolutt
anbefale seilasen.

Roy

Fra : Nicolai Lang

Dato : 17-06-11 16:53

Overvejer selv om ikke det skal være ferien 2012.

Men en t/r hele vejen i agust løber op i omkring DKK 40.000 for 2
mennesker. Det er altså mange penge.

Hvis man kun tager den ene vej er det så bedst syd eller nordgående?

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Grethe Hoff

Dato : 17-06-11 19:19

"Nicolai Lang" <nnews0404051902@hjorth.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mennesker. Det er altså mange penge.
>
> Hvis man kun tager den ene vej er det så bedst syd eller nordgående?

Hipp som happ. Ta med bilen, det koster ikke meget. Du kan da få en flott
opplevelse på de indre deler av Norge. Og/eller tildels også Sverige om du
velger den veien.
Det finnes også bussreiser som kombinerer Hurtigruten med innlandstur.

--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Nicolai Lang

Dato : 19-06-11 21:09

Hej Grethe og Roy,

Tak for kommentarene, de er gemt. Go' idé med bilen, jeg kan godt lide
at køre så det vil nok være noget med at bruge en uge på at køre hjem
gennem Sverige ;)

Med venlig hilsen
Nicolai

Fra : Roy Normann

Dato : 17-06-11 22:49

"Nicolai Lang" skrev i nyhetsmeldingen:
[...]

Ta turen utenom sommersesongen, blir mye billigere og du får oppleve mer
spennende natur. En annen sak er at seilasen mellom Bodø og Tromsø gir den
mest spektakulære opplevelsen hele året.

Roy

Fra : Arne Poulsen

Dato : 19-06-11 23:10

"> Hvis man kun tager den ene vej er det så bedst syd eller nordgående?

Vi rejste fra Kirkenæs til Bergen. På den sydgående tur fik vi bilen med
gratis. Det er et par år siden, men det gælder vist endnu.
Turen op kørte vi gennem Sverige og Finland og det er en spændende tur på
ca. 5 dage. Bilturen fra Bergen og ned til Kristianssand er meget flot.

> Ta turen utenom sommersesongen, blir mye billigere og du får oppleve mer
> spennende natur. En annen sak er at seilasen mellom Bodø og Tromsø gir den
> mest spektakulære opplevelsen hele året.

Rigtigt, men det har nu også sin charme at sejle medens det endnu er
midnatssol og lyst om natten. Vi rejste ultimo juli, og det var OK
Sidder lige nu kl. 24 og følger "Nordnorge", som har været inde i den
spektakulære : Troll fjorden.
Vil gerne sejle turen igen

Arne