MS Windows
briani 27239
Ændring af partitioner
Fra : Erik

Dato : 17-06-11 08:41

Jeg kører W7 Home Premium. - Mit C-drev er ved at være for lille, og derfor
vil jeg gerne overføre nogle GB fra data-drevet, som er rigeligt stort,
dertil. - Jeg har i alt 4 partitioner, nemlig en med systemet, en med
C-drevet, en med data (J) og en med XP styresystem.
Når jeg forsøger at formindske mit datadrev ved højreklik i diskhåndtering
for at kunne forøge mit C-drev får jeg følgende fejlmeddelelse: "Den angivne
tjeneste kan ikke startes fordi den er deaktiveret eller fordi den ikke har
nogen aktiverede enheder tilknyttet".
Hvordan kan jeg kringle den??
Mvh
Erik

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-06-11 08:51

Erik skrev:

>Hvordan kan jeg kringle den??

windows eget værktøj kan ikke gøre det ønskede uanset hvad, for det plads
som du frigør fra en af de andre partitioner vil blive placeret efter den
partition hvor det bliver frigjort fra, og dermed er det ikke i
forlængelse med den partition ( c: ) som du vil gøre større

Du kan gøre det med Easeus Partition Master Home
http://www.partition-tool.com/download.htm en video der viser hvordan det
gøres er på http://www.youtube.com/watch?v=cs_760UxLOA og ellers en
billedguide til det på
http://www.partition-tool.com/easeus-partition-manager/help/resizing-and-moving-partition.htm#1

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Cykelsmeden

Dato : 17-06-11 09:02

Den 17-06-2011 09:50, Ivan V. Klattrup skrev:
> [...]
> i forlængelse med den partition ( c: ) som du vil gøre større
>

> Du kan gøre det med Easeus Partition Master Home

ellers er der kun den tunge vej: kopiere alt fro datadrevet til en
ekstern disk/drev, og slette partitionen inden du udvider den første.
(og håbe på at xp-inst. ikke ligger imellem)

er du iøvrigt klar over at du kan virtualisere XPen, til en fil på w7
disken, og boote direkte på den? - det ville frigøre en partition.

//finn