HomeDuo med ReadyNAS Duo problem mod TimeM~
Fra : lars christensen

Dato : 16-06-11 18:37

Har ingen problem med at komme i kontakt med NAS' hverken via Finder eller
via RAIDar

TimeMachine kan ikke se min NAS, når jeg trådløst forsøger at lave backup.
Hvis jeg kobler kabel direkte fra Mac til NAS kan TimeMachine se NAS men
ikke bruge den. Den timeout'er ved connect.
Det samme er gældende når jeg forsøger at komme i kontakt med ReadyNAS
seup prg via RAIDar. Mac kan se men ikke røre :) Kan ikk ekomme ind i
settings programmet

Det er totalt håbløst efterhånden, håber der er nogen der hjælpe lidt :)

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Chano Andersen

Dato : 17-06-11 18:33

Den 16-06-2011 19:36, lars christensen skrev:
> [...]
> settings programmet
>
> Det er totalt håbløst efterhånden, håber der er nogen der hjælpe lidt :)

Jeg har ikke lige erfaring med den præcise model og MAC, men RAIDar til
Windows, fungere sådan at du bruger den til at finde IP'en, hvorefter du
åbner din browser, og smutter ind på NAS'ens interface. Det står mig
ikke klart om det er det du mener med "Settings programmet", eller du
mener at der er en settings del i MAC versionen af RAIDar.

- Chano Andersen

Fra : lars christensen

Dato : 17-06-11 19:37

Efter lang tids fejlsøgning har det hjulpet af få routeren slukket /
tændt.....Ved ikke lige hvad der yderigere er sket, men det virker

Dog undtaget PowerBook G4'en med OS 10.5.8 :(
Får en fejlmelding om skriverettigheder. Kan ikke ændre dem i Finder - Vis
Info - Backup :(

/lars