Hjælp til HTML - font-str.
Fra : Katrine Jensen

Dato : 16-06-11 12:33

Jeg er relativ ny inden for HTML og forsøger at redigere i en
hjemmeside sat op i Wordpress.
Jeg er nu stødt på det problem, at når jeg skifter mellem
HTML-visning og Visuel-visning så fosvinder alt kodning, jeg har
lavet af font-størrelser, også selvom jeg har gemt/opdateret
ændringerne. Efterfølgende har teksten alle mulige forskellige
størrelser, som ikke passer til resten af hjemmesiden!

http://www.konsv.dk/konserveringscentret-i-vejle/medarbejdere/

Er der nogen som kender en god løsning på dette problem?

Det skal lige siges, at der har været en professionel ind over
siden først, som måske kan have lavet nogle regler, som jeg ikke
kan gennemskue.

Pft
Katrine

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 16-06-11 20:13

On 16-06-2011 13:32, Katrine Jensen wrote:
> [...]
>
> Det skal lige siges, at der har været en professionel ind over
> siden først, som måske kan have lavet nogle regler, som jeg ikke

Du bør først og fremmest sætte dig ind i hvorledes html og css arbejder
sammen.

Du prøver at style din html på "traditionel" måde, men dette gøres ved
hjælp af en ekstern css-fil:
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="all"
href="http://www.konsv.dk/wp-content/themes/twentyten/style.css" />

Du har desværre fået fucked siden godt og grundigt up - håber du har
mulighed for at gendanne den originale.

Du kan læse om styling af fonts på:
http://www.w3schools.com/css/css_font.asp

Bemærk dog at eksemplerne anvender "inline-styling". Du skal style i
nævnte fil.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign