Flyttemand Benny Sørensen
Fra : Lars

Dato : 15-06-11 15:38

se http://www.youtube.com/watch?v=1O9XougvILQ
http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article258592.ece

Er manden udsat for justitsmord :)?
Er Politiet dovne ?
Kan man starte et nyt firma efter at være gået konkurs uden at
afregne det man skylder fra tidligere forretning (der er gået konkurs ) ?

Fra : jan.froerup@gmail.co~

Dato : 15-06-11 21:26

Lars <du@d.dk> skrev :

>Er manden udsat for justitsmord :)?
nej

>Er Politiet dovne ?
nej

>Kan man starte et nyt firma efter at være gået konkurs uden at
>afregne det man skylder fra tidligere forretning (der er gået konkurs ) ?
ja

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-06-11 07:00

Den 15-06-2011 22:26, jan.froerup@gmail.com skrev:

> ja

er du sikker ?
hvis jeg nu starter et firma lad os kalde det a - imod at skal vi kalde
ham Hans - indbetaler 500 kr på min konto så sælger jeg ham et tv - Hans
sætter pengene ind på min konto - jeg kommer i økonomisk uføre pengene
forsvinder og mit lager bliver taget af fogeden og Hans for aldrig noget
for sine 500 kr

Der går et år jeg kommer til penge starter firmaet b - imod skal vi
kalde ham Anders sætter 500 kr ind på min konto så sælger jeg ham et tv
- Anders sætter pengene ind og nogen dage efter for Anders sit tv

kan du forklare mig hvorfor jeg ikke skal afregne med Hans , der i sin
tid indbetalte penge som han ikke fik noget for ?

--
Mv Bo M Mogensen
The Genius Of The Crowd

Fra : Henning

Dato : 16-06-11 07:33

On 2011-06-16 07:59, Bo M Mogensen wrote:
> [...]
>
> kan du forklare mig hvorfor jeg ikke skal afregne med Hans , der i sin
> tid indbetalte penge som han ikke fik noget for ?

Snakker vi et personligt firma eller et selskab?

Hvis det er et personligt firma, er det DIG som hæfter, og Hans kan
komme efter DIG.

Hvis det er selskaber vi snakker om har Hans sat penge ind på firma As
konto. Det er nu opløst, og kan kan handle med firma B hvis han har lyst
til det.

/H

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-06-11 08:55

Den 16-06-2011 08:32, Henning skrev:

> Snakker vi et personligt firma eller et selskab?

som nu denne flyttemand - der snyder kunderne for penge nedlægger og
laver nye selskaber - man skulle jo tro når han har fået en dom for han
skylder den og den nogen penge fra det flytte firma han ejer på det
tidspunkt - som han så lukker eller erklære konkurs for at lave et nyt
hvorfor skal han ikke beatle dem han skylder penge når han har en
indtægt fra det nye flytte firma ?

> [...]
>
> Hvis det er selskaber vi snakker om har Hans sat penge ind på firma As
> konto. Det er nu opløst, og kan kan handle med firma B hvis han har lyst

hvis den der ejer firma b er den samme som ejede firma a så ?

--
Mv Bo M Mogensen
The Genius Of The Crowd

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-06-11 09:11

Den 16-06-2011 09:55, Bo M Mogensen skrev:

> hvis den der ejer firma b er den samme som ejede firma a så ?

Det er underordnet. Hvis firmaet fx er et APS, er det en
selvstændig juridisk enhed, og ejeren af anparterne hæfter
ikke for andet end indskudskapitalen. Desuden kan det meget
vel være, han får andre til at eje anparterne, fx en hustru,
en bror eller lignende.

Det er dog muligt at fradømme ham retten til at drive
virksomhed.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold dit livs drømmeferie i Thailand:

Fra : Henning

Dato : 16-06-11 09:14

On 2011-06-16 09:55, Bo M Mogensen wrote:
> [...]
> tidspunkt - som han så lukker eller erklære konkurs for at lave et nyt
> hvorfor skal han ikke beatle dem han skylder penge når han har en

Det er ikke manden med selskabet som får dommen, så nej.
Den går ikke.

> hvis den der ejer firma b er den samme som ejede firma a så ?

Hvem der ejer firmaet er sådan set ligegyldigt.

Ejeren har skudt xxx kr i selskabet - det er det han hæfter for. Lukker
selskabet har han mistet xxx kr.

/H

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-06-11 07:42

On Thu, 16 Jun 2011 07:59:51 +0200, Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com>
wrote:

>kan du forklare mig hvorfor jeg ikke skal afregne med Hans , der i sin
>tid indbetalte penge som han ikke fik noget for ?
Det er dig der skal komme med den lovgivning der siger at der skal
afregnes inden man kan starte et nyt firma.
Og den får du nok svært ved at finde.

/Hans

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-06-11 08:52

Den 16-06-2011 08:41, Hans Kjaergaard skrev:

> Det er dig der skal komme med den lovgivning der siger at der skal

> afregnes inden man kan starte et nyt firma.
> Og den får du nok svært ved at finde.

jamen det ved jeg jo netop ikke hvorfor jeg spørger her - hvor folk der
ved noget om det så svare (hvis de har lyst)

--
Mv Bo M Mogensen
The Genius Of The Crowd

Fra : Leif Neland

Dato : 16-06-11 12:44

> Det er dig der skal komme med den lovgivning der siger at der skal
> afregnes inden man kan starte et nyt firma.
> Og den får du nok svært ved at finde.

Det er det, der er forskel fra et I/S og et Aps / A/S

Hvis det ikke var muligt at slippe ud af sit firmas gæld ved en konkurs, var
der mange, der ikke turde tage risikoen ved at starte firma, så man kan sige
at samfundet har valgt at den afvejning at nogle kunder må tabe deres penge
en gang imellem, for at erhvervslivet kan vokse og skabe værdier.

Der er desværre nogen, der udnytter det ved at gå konkurs gang på gang, og
man kunne overveje et "klippekort", så man mister rettigheden til at starte
virksomhed, hvis man er gået konkurs X antal gange de sidste Y år.

Måske med en appelmulighed, hvis man kan bevise at det er sort uheld, og
ikke dumhed eller svindel.
Men på den anden side, så kan man måske få en "sleeping partner" til at
starte firmaet, hvis man kan overbevise ham om ens evner.
Men på den tredie side , hvis man er en svindler, kan man sikkert også
overtale nogen til det, så det hjælper nok alligevel ikke... (f.ex. Stein
Bagger)

Det kan være man skulle indføre en smiley-ordning, at man *skal* have et
link til cvr, der viser alle firmaer, ejeren har været medejer af.
Ligesom fødevarebutikker på nettet skal linke til smiley'en og den skal være
synlig på forsiden og i en vis minimumsstørrelse.

Leif