Tysk pendant til AO?
Fra : Jebir

Dato : 15-06-11 15:44

Goddag

Jeg er rendt ind i et familiemedlem, som er født i Flensborg - og dermed
leder "sporet" nu syd for grænsen.

Derfor tænkte jeg om nogen har erfaring med anesøgning i Tyskland (pt.
er vi kun tilbage omkring 1900)? Hvordan fungerer deres arkivsystem og
er der adgang til ting, eller?
Findes der en tysk pendant til arkivalieronline, er der mulighed for
onlinesøgning eller skal jeg hoppe i vognen og tage til Flensborg?

Vh.
Jebir

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-11 17:09

Du finder ikke noget AO online i Nordtyskland.

Omkring 1900 skal du have fat på folkeregistret, så det letteste må være at
bede om hjælp på Stadtarchiv Flensburg - de har en hjemmeside:
Stadt Flensburg
Stadtarchiv
Rathausplatz 1

24931 Flensburg

Tel.: 0461/85 2535 (Geschäftszimmer)
Fax : 0461/85 2372
Mail: stadtarchiv@flensburg.deFør 1874 kan du finde oplysninger i Kirkebøger
fra Sydslesvig (minus Rendsburg-Eckernförde) på det nærmeste landsarkiv, i
Kbh. dog på RigsarkivetInger

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-11 17:10

Ups -linieskiftet kiksede:
stadtarchiv@flensburg.de

Inger

"Inger Buchard" <i.buchard[uden spam og punktum] mail.dk> skrev i en
meddelelse news:4df8d90a$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...