At vække Windows Mail til live i Win7 DK
Fra : kk

Dato : 15-06-11 10:21

Kan nogen fortælle, hvordan man aktiverer WindowsMail på en DK
installation af Win7?
Jeg har ikke en Vista installation, som jeg kan kopiere fra, og
forskellige downloads der ikke ud til at virke, iden aktivering af
winmail.exe giver en fejlmeddelelse gående ud på at
"meddelelsesdatabasen ikke kan findes og aktiveres.
Anyone??
mvh
kk

Fra : /john

Dato : 15-06-11 20:30

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i meddelelsen

> Kan nogen fortælle, hvordan man aktiverer WindowsMail på en DK
> installation af Win7?

Her er den nemme måde:

It is very easy this way:

- Rename your folder (from Program Files) from Windows Mail to “Windos Mail
7″ (or anything else).
- Copy from Vista the entire folder Windows Mail to your Program Files.
Now you can start using Windows Mail in Windows 7.

This way you do not need to change permissions or Overwrite the folders.

http://www.mydigitallife.info/download-windows-mail-from-vista-for-use-in-windows-7/

> Jeg har ikke en Vista installation, som jeg kan kopiere fra

Kender du slet ingen naboer, venner, familie du kan kopiere fra?

> forskellige downloads der ikke ud til at virke

Ja, nævnes også i tråden jeg linker til.

Endnu en artikel om subjekt:

http://www.sevenforums.com/tutorials/5481-windows-mail.html

/john

Fra : kk

Dato : 15-06-11 21:08

Følgende er skrevet af /john:

> [...]
>
> Kender du slet ingen naboer, venner, familie du kan kopiere fra?

Nej!

> Ja, nævnes også i tråden jeg linker til.
>
> Endnu en artikel om subjekt:
>
> http://www.sevenforums.com/tutorials/5481-windows-mail.html
>
> /john

Er prøvet - duer ikke! - Måske noget med dk-version??
-men mange tak.
mvh
kk

Fra : /john

Dato : 15-06-11 21:14

> Kender du slet ingen naboer, venner, familie du kan kopiere fra?

> Nej!

Hmm.. stay tuned...

> -men mange tak.

Velbekomme!

/john

Fra : /john

Dato : 15-06-11 21:39

> Nej!

Er ikke nogen ørn til dette, men prøv her:

http://www.fileserve.com/file/URrHVy6

(HÃ¥ber du kan finde rundt for alle rekvalmerne..)

/john

Fra : kk

Dato : 16-06-11 06:35

Efter mange tanker skrev /john:

> Er ikke nogen ørn til dette, men prøv her:
>
> http://www.fileserve.com/file/URrHVy6
>
> (Håber du kan finde rundt for alle rekvalmerne..)
>
> /john

Tak for indsatsen, men Winmail.exe har jeg fået fat i. Jeg tror at
humlen ligger i noget med at min Win7 er en DK version.
mvh
kk :-@

Fra : /john

Dato : 16-06-11 15:10

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i meddelelsen

> Tak for indsatsen, men Winmail.exe har jeg fået fat i. Jeg tror at humlen
> ligger i noget med at min Win7 er en DK version.

Ikke forstået.

Filen, jeg har uploadet til dig, er det komplette, virksomme program. (Siden
er noget rod, men kig efter 'Gratis bruger, Langsommere download'; du skal
ikke meldes til, ejheller betale noget!)

1) Download zip filen til skrivebord og pak ud. Derved fremkommer en folder
med det komplette program. Lad folderen ligge for nu.

2) I 'Programmer': Find og omdøb 'Windows Mail', omdøb til fx 'Old.Windows
mail' - Den skal ikke bruges

3) Fra Skrivebord, træk folderen i punkt 1 ind i 'Programmer', åbn folderen
og find 'WinMail.exe', højreklik og vælg 'Opret genvej til Skrivebord'

4) Luk alle vinduer, gå til Skrivebord og dobbeltklik genvejen nævnt ovenfor

Det virkede for mig.

/john

Fra : kk

Dato : 16-06-11 16:26

/john skrev den 6/16/2011:

> [...]
>
> 4) Luk alle vinduer, gå til Skrivebord og dobbeltklik genvejen nævnt ovenfor

Jeg prøver,mange tak
mvh
kk

Fra : kk

Dato : 16-06-11 18:44

kk skrev den 6/16/2011:

> Jeg prøver,mange tak
> mvh
> kk

Har nu prøvet OG DET SER UD TIL AT VIRKE! - undskyld at jeg råber.
Men det var altså ikke før jeg fik, og fattede de instruktioner, som du
var venlig nok til at sende mig.
Nu vil jeg kigge lidt nærmere på installationen, som henter mail i fin
stil, - har hørt at win7 opdateringer kan lave ravage, men vi får se.
Tak igen, skal nok melde tilbage.
mvh
kk :D

Fra : /john

Dato : 16-06-11 20:32

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i meddelelsen

> Har nu prøvet OG DET SER UD TIL AT VIRKE!

Hurra hurra :)

> har hørt at win7 opdateringer kan lave ravage

Det har jeg ikke oplevet.

På minussiden:

- Min adresseliste (eksport/import fra Win Live Mail) virker ikke godt.
(Engang når jeg får samlet mig sammen til det vil jeg prøve at lave en
eksport/import fra min gl PC med OE - bruger primært Pop Peeper til at
modtage/sende mail, og dér fungerer adresselisten)

- Kalender fungerer ikke. (Bruger den alligevel ikke)

> Tak igen, skal nok melde tilbage.

Velbekomme, glad for det lykkedes så langt!

/john

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-06-11 17:58

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i meddelelsen
> Har nu prøvet OG DET SER UD TIL AT VIRKE!

Husk at tage en kopi af den nye WinMail mappe - hvis du kører med
automatisk opdatering fra Windows Update, så -kan- den finde på at
overskrive den med den version, der normalt følger med Windows 7, men
ikke virker - og så er det rart, at have en kopi, at kunne kopiere ind
igen

Jan

Fra : kk

Dato : 18-06-11 09:12

Jan Vestergaard:

> [...]
> den version, der normalt følger med Windows 7, men ikke virker - og så er det
> rart, at have en kopi, at kunne kopiere ind igen

God ide, Livrem og seler! er nu gjort.
Ved du forresten, hvordan man får den til at efterlade en mailkopi på
serveren? (Indtil videre bruger jeg andre mailklients ved siden af?
(Livrem og...)(
mvh
kk :/

Fra : kk

Dato : 18-06-11 14:05

> [...]
> Ved du forresten, hvordan man får den til at efterlade en mailkopi på
> serveren? (Indtil videre bruger jeg andre mailklients ved siden af?

HAR FUNDET UD AF DET!
Sorry!
mvh
kk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-06-11 13:36

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i meddelelsen
> Ved du forresten, hvordan man får den til at efterlade en mailkopi på
> serveren?

Desværre ikke - ejg bruger den kun til news - til mail bruger jeg MS
Outlook.

Jan

Fra : Ole C

Dato : 19-06-11 14:08

kk skrev blandt andet:

> Ved du forresten, hvordan man får den til at efterlade en mailkopi på
> serveren?

Hvor indstillingen også var i OE:
Under din konto>Egenskaber>fanebladet Avanceret.

--
vh
Ole C

Fra : kk

Dato : 19-06-11 16:09

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvor indstillingen også var i OE:
> Under din konto>Egenskaber>fanebladet Avanceret.

Mange tak, jeg fandt det og er, indtil videre, happy!
mvh
kk