kostpyramiden
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-06-11 04:05

http://www.denstoredanske.dk/Mad_og_drikke/Levnedsmidler/Levnedsmiddelvidenskab/kostpyramide

jeg synes jeg har googlet frem og tilbage men jeg synes det er svært at
finde nogen konkrete svar

Nå men jeg bliver lidt trivelig som man sagde en gang i perioder ja da
det var på toppen var det 130 kg på 190 cm - det faldt så mirakuløst til
95 kg på under 2 mdr (det lyder af meget men ny medicin jeg tror der har
været en masse væske i kroppen der røg ud) - men når det er så køre jeg
bare en hård kur hvor der slet og ret ikke er andet på køl og frys ind
salat - salat ost - primært grønt (og det virker)

Nå men før jeg keder nogen til døde - er der så nogen der har et bud på
hvad man rent faktisk skal have at spise om ugen for at få det man skal
have ?

mao når man er 190 cm høj vejer ca 110 kg hvor meget brød kød grønsager
osv skal man have for at kroppen for det den skal have ?

--
Mv Bo M Mogensen

Fra : Preben

Dato : 14-06-11 06:09

Den 14.06.2011 kl. 05:05 skrev Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com>:

> [...]
>
> mao når man er 190 cm høj vejer ca 110 kg hvor meget brød kød grønsager
> osv skal man have for at kroppen for det den skal have ?

Hvis du vil bevare din vægt, skal du have lige så mange kalorier, som du
bruger.
Det er umuligt at svare mere præcist på uden at kende dit job eller
fritidsaktiviteter.

--
mvh/Preben

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-06-11 08:52

Preben <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
op.vw1u9q1eqz68nt@preben-pc.flatrate.dk:

> Hvis du vil bevare din vægt, skal du have lige så mange kalorier, som
> du bruger.
> Det er umuligt at svare mere præcist på uden at kende dit job eller
> fritidsaktiviteter.

BMM er professionel overførselsindkomstmodtager, og foretager sig stort set
ikke andet end at trolle på usenet. BMM har en forunderlig evne til at tørre
alle livets opgaver af på andre mennesker, så han ikke selv skal gøre sig
nogen som helst ulejlighed med noget som helst.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-06-11 16:52

Den 14-06-2011 07:09, Preben skrev:

> Hvis du vil bevare din vægt, skal du have lige så mange kalorier, som du
> bruger.
> Det er umuligt at svare mere præcist på uden at kende dit job eller
> fritidsaktiviteter.

Nahh vægten skulle jo gerne ned - men jeg vil da egentligt gerne have
det som jeg nu en gang skal have at spise ..for at leve alsidigt og sundt

--
Mv Bo M Mogensen
The Genius Of The Crowd

Fra : Preben

Dato : 14-06-11 09:31

Den 14.06.2011 kl. 09:51 skrev Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com>:

> [...]
> alle livets opgaver af på andre mennesker, så han ikke selv skal gøre sig
> nogen som helst ulejlighed med noget som helst.

Så kan han vel klare sig med 1000 kalorier om dagen

--
mvh/Preben

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-06-11 18:07

Den 14-06-2011 10:30, Preben skrev:
> [...]

Der blev skrevet : "ikke andet end at trolle på usenet."

i gruppen dk.kultur.mad+drikke formålet med denne gruppe er så smukt
formuleret her :

http://www.usenet.dk/fundats/dk.kultur.mad+drikke.txt

så det halter lidt - med at være forbillede for hvad man nu en gang selv
syne er en go ide - da den Gode Jens ved sin skrift gør et eksempel i
sit eget indlæg på hvad han netop er bragt i harme over

> Så kan han vel klare sig med 1000 kalorier om dagen

jeg frygter min gode gamle ven Hr Bruun har tabt interessen for at
skrive om mad og drikke i dk.kultur.mad+drikke - der findes næppe nogen
valid forklaring på hvad det skrevne lige har med mit spørgsmål til
kostpyramiden har at gøre

xfut : dk.admin.netikette

--
Mv Bo M Mogensen