Søg - Erstat flere linjer ad gangen i Note~
Fra : Preben Nielsen

Dato : 13-06-11 12:49

Jeg ved godt at mit spørgsmål ikke er et decideret html-spørgsmål, men
jeg ved også at flere af jer bruger Notepad ++ som editor, så jeg
håber I kan hjælpe alligevel. Jeg har brug for at kunne erstatte flere
linjer med anden flerlinjet kode. Og det lykkedes mig faktisk også på
et tidspunkt, så jeg ved at det kan lade sig gøre, men nu kan jeg ikke
få det til at virke.

Hvis jeg markerer den flerlinjede kode, som jeg vil udskifte, så
bliver den automatisk indsat i "Søg efter" feltet under Erstat > Søg i
filer (som jeg bruger fordi erstatningen skal ske i alle filer i alle
undermapper). Her vil et linjeskift være udtrykt ved to kvadratiske
tegn.

Men jeg kan ikke få linjeskift ind i "Erstat med" feltet.

Hvordan erstatter jeg et sæt flerlinjet kode med et andet sæt
flerlinjet kode?

/Preben

Fra : Andreas Andersen

Dato : 13-06-11 20:12

Den 13-06-2011 20:49, Preben Nielsen skrev:
> [...]
>
> Men jeg kan ikke få linjeskift ind i "Erstat med" feltet.
>
> Hvordan erstatter jeg et sæt flerlinjet kode med et andet sæt

I "search mode" vælger du extended og så kan du f.eks. bruge:

Search: abc\r\ndef
Replace: 123\r\n456

for at erstatte

abc
def

med

123
456

--
Andreas

Fra : Preben Nielsen

Dato : 13-06-11 14:28

Tak.

Men jeg kan kun få det til at virke, hvis jeg markerer det der skal
udskiftes før jeg går Search mode, hvorefter linjeskiftene er markeret
som en eller flere kvadrater, og jeg så i "Erstat" bruger \r\n som
linjeskifter. Hvis jeg indskriver \r\n i "Søg" på linjeskiftenes
plads, finder den nogle gange intet.

Forstår ikke helt. Men hovedsagen er at jeg kan få det til at virke.

/Preben

Fra : scootergrisen

Dato : 17-06-11 04:00

Prøv også at vælg wrap around så den søger i hele filen.
Måske det derfor den nogen gange ikke finde det fordi den kun søger
fra makøren og ned.