Transport i Paris
Fra : Viktor Andersen

Dato : 13-06-11 18:55

Hej,

Min hustru og jeg rejser til Paris i perioden 24-31.8 iår og har påtænkt os
at rejse indenfor Paris på såkaldte
Paris Transport Travel Card/Transport Pass.

Se:
http://pmp.parisinfo.com/index_uk.aspx?Globales%2fRZ=5786&Rf=ATMVNAQQQQQQQWYJU7WB3NEGTX&Param%2fIdGamme=2603&Param%2fIdFournisseur=26827&Param%2fIdMagasin=466&NumEtape=2

Mit spørgesmål er nu: Er der nogen, der har gode erfaringen med denne type
biletter?

Hvordan virker det i Metroen? Stopper man dem ind i billethullet, så de
kommer ud i den anden ende og ikke bare bliver "slugt".

Vort alternativ var et Navigo Découverte kort, men det løber fra søndag til
lørdag, og vi ankommer onsdag, så det bliver uforholdsmæssigt dyrt, da vi så
skal have et per person fra onsdag til lørdag og igen et per person fra
søndag til onsdag.

Hilsen

Viktor

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 13-06-11 22:30

Viktor Andersen wrote:
> [...]
>
> Mit spørgesmål er nu: Er der nogen, der har gode erfaringen

Jeg har ingen erfaringer med det, plejer bare at købe et "carnet",
dvs. 10 billetter ad gangen med rabat, se her:
http://europeforvisitors.com/paris/articles/paris-metro-tickets.htm

--
Lisbet

Fra : Kristian

Dato : 14-06-11 07:40

On Mon, 13 Jun 2011 19:55:27 +0200, "Viktor Andersen"
<virgilante@sol.dk> wrote:

>Hvordan virker det i Metroen? Stopper man dem ind i billethullet, så de
>kommer ud i den anden ende og ikke bare bliver "slugt".

>Viktor

Ja , lige præces ! Men i busserne viser man bare kortet til
chaufføren.

Fra : Viktor Andersen

Dato : 19-06-11 13:45

Hej Lisbeth og Kristian,

Tusind tak for jeres indlæg. Nu er jeg meget mere rolig.

Hilsen

Viktor