Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ICC Profiler til Olympus E-P1 og Nikon D70
Fra : Preben

Dato : 13-06-11 19:20

Hej alle

Efterhånden lang tid siden jeg har skrevet herinde. Har desværre haft
travlt. Men jeg kan se at alt umiddelbart er ved det gamle

Jeg tænkte på om der var nogen der har en ICC profil til et Olympus E-P1
og Nikon D70.

Jeg har selv hapset dem, der kommer med Capture One. Jeg synes bare
disse profiler er for dårlige. Jeg får typisk mørke billeder (som jo
naturligvis kan justeres lysere), men jeg får ikke ligeså gode
resultater som når jeg f.eks. anvender Capture One direkte. Det virker
som om profilerne er modificerede til "Capture One"-indstillinger.

- Preben

Fra : Valdemar

Dato : 16-06-11 21:54

On Mon, 13 Jun 2011 20:20:29 +0200, Preben <64bitNOnoSPAMno@mailme.dk> wrote:

> [...]
>travlt. Men jeg kan se at alt umiddelbart er ved det gamle
>
>Jeg tænkte på om der var nogen der har en ICC profil til et Olympus E-P1

Er det tonecurves du mener? I så fald kig her:

http://fotogenetic.dearingfilm.com/index.html

mvh

Valdemar

Fra : AS

Dato : 17-06-11 16:07

"Valdemar" <pvklauber@privat.dk> wrote in message
> On Mon, 13 Jun 2011 20:20:29 +0200, Preben <64bitNOnoSPAMno@mailme.dk>
> wrote:
>
> Er det tonecurves du mener? I så fald kig her:
>
> http://fotogenetic.dearingfilm.com/index.html

Han mener nok ICC profiler

Fra : Valdemar

Dato : 17-06-11 16:48

>Han mener nok ICC profiler

I så fald bør det specificeres, hvad de skal bruges sammen med! F.eks. ACR, Lightroom. CaptureOne; ellers bliver det
meningsløst.
Se evt. her:
http://labs.adobe.com/wiki/index.php/DNG_Profiles:Editor#tutorial_ir

mvh

Valdemar

Fra : Preben

Dato : 25-06-11 00:40

On 06/17/11 17:48, Valdemar wrote:

> I så fald bør det specificeres, hvad de skal bruges sammen med! F.eks. ACR, Lightroom. CaptureOne; ellers bliver det
> [...]

Hvorfor mener du det? Sålænge man kender gamma og linearity fra dem der
har lavet profilen har jeg lidt svært ved at se det.

Men er open source freak og bruger ufraw, rawtherapee m.fl. som raw
converter.

Fra : Valdemar

Dato : 25-06-11 05:50

> [...]
>har lavet profilen har jeg lidt svært ved at se det.
>
>Men er open source freak og bruger ufraw, rawtherapee m.fl. som raw

Du har nok ret; jeg er vist kommet på for dybt vand
men her er i hvert fald lidt profiler:
http://ufraw.sourceforge.net/Colors.html

mvh

Valdemar