gadget
Fra : ;o)-max-

Dato : 12-06-11 15:04

Tilbudsaviser på en sløv søndag
Faldt over et par måske interessante
ting jeg sefølig ikke har plads til,
men. Hvad mener i om vakum maskinen
og den fantastisk store henkognings
gryde, med elektronisk temperatur
styring fra 30-100 c - ligner det
noget man kunne bruge til sous vide,
slow cooking, pasteurisering af mange
æg på een gang og yoghurt fremstilling,
hum hum mon den er præcis nok, fanme surt
at ende op med 120 hårdkogte æg når man
havde lovet ungerne hjemmelavet is...
http://www.lidl.dk/cps/rde/xchg/lidl_dk/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=9244
-max-

Fra : Henrik

Dato : 13-06-11 07:29

On 12 Jun., 16:03, "-max-" <smileymaxph...@gmail.com> wrote:

> Hvad mener i om vakum maskinen
Maskinen kan jeg ikke anbefale
En stor del af de poser jeg vakumerer er utætte. Oprindeligt troede
jeg det var posernes kvalitet det fejler ved, men efterhånden tror jeg
mere det maskinen ...
Når en pose vakumeres "krymper"/vrider/drejer den sig, men de to
svejsetråde (hvoraf den ene bruges til at svejse plastposen over)
skaber ikke en tæt nok svejsning.

> og den fantastisk store henkognings
> gryde, med elektronisk temperatur
> styring fra 30-100 c - ligner det
> noget man kunne bruge til sous vide,
> .., mon den er præcis nok,

Termostaten sidder i bunden (velsagtens lige over varme agregatet) så
der må gå lang tid før temperaturen er ens i top og bund?

Sjovt at se Lidl har brugt penge på at versionere den TV-Shop
lignende video

Fra : Hauge

Dato : 13-06-11 14:41

Den 13-06-2011 15:29, Henrik skrev:
> [...]
> Når en pose vakumeres "krymper"/vrider/drejer den sig, men de to
> svejsetråde (hvoraf den ene bruges til at svejse plastposen over)

Det har jeg nu ikke oplevet.

Mvh Hauge

Fra : ;o)-max-

Dato : 14-06-11 10:48

On 13-06-2011 15:29, Henrik wrote:

> [...]
> Når en pose vakumeres "krymper"/vrider/drejer den sig, men de to
> svejsetråde (hvoraf den ene bruges til at svejse plastposen over)

Det lyder jo ikke betrykkende - på den anden side
så er der 3 års garanti på maskinen, så man kan vel
levere den tilbage. Jeg ved Aldi har go go service
men kender ikke Lidl?

> [...]
> der må gå lang tid før temperaturen er ens i top og bund?
>
> Sjovt at se Lidl har brugt penge på at versionere den TV-Shop

Du mener der skal være en cirkulations pumpe for at funke
optimalt - ja det kan jeg følge, men til prisen.
-max-

Fra : Hauge

Dato : 13-06-11 14:46

Den 12-06-2011 16:03, -max- skrev:
> ligner det
> noget man kunne bruge til sous vide,
> slow cooking,

Der vil jeg anbefale at købe et vandbad til "kantine", kaldes også "bain
marie", det bruger jeg selv, og er rimelig tilfreds med
temperaturstabiliteten til sous vide.
Har dog købt en ny digital termostat og en vandpumpe, så der kan komme
lidt mere præcis styring og stabilitet i den.

Jeg har dog selv tænkt på at købe gryden, da den er fin nok til
små-øl-kogning.
Har i forvejen den udgave med bimetal-termostat.
Den er forøvrigt god, når man skal lave fond eller suppe.

Mvh Hauge

Fra : ;o)-max-

Dato : 14-06-11 10:56

On 13-06-2011 15:45, Hauge wrote:

> [...]
> Har dog købt en ny digital termostat og en vandpumpe, så der kan komme
> lidt mere præcis styring og stabilitet i den.

Ok - kan se de der vandbade ting ikke koster en formue
på amazon noget ala denne?
http://www.amazon.co.uk/Buffalo-Bains-Marie-With-Pans/dp/B004EEIGF4/ref=sr_1_11?ie=UTF8&qid=1308043247&sr=8-11

> Jeg har dog selv tænkt på at købe gryden, da den er fin nok til
> små-øl-kogning.
> Har i forvejen den udgave med bimetal-termostat.
> Den er forøvrigt god, når man skal lave fond eller suppe.

Mon ikke den også kunne bruges til den årlige brunkåls
familiefest, vores momors opskrift kræver at den koger
i 5-6 timer på godt med nøgleben. Så kan være svært
at få plads til de hele i min STORE stegegryde.
Hohoo 27 liter så er der vidst osse til hele ugen

Tak for indput, jeg tror jeg snupper dem begge.
-max-

Fra : Hauge

Dato : 14-06-11 13:42

Den 14-06-2011 11:55, -max- skrev:
> Ok - kan se de der vandbade ting ikke koster en formue
> på amazon noget ala denne?
> http://www.amazon.co.uk/Buffalo-Bains-Marie-With-Pans/dp/B004EEIGF4/ref=sr_1_11?ie=UTF8&qid=1308043247&sr=8-11

Jæps, den koster så kun omkring 1150 kr. i Metro, incl. moms, kikkede
efter det i dag, af samme årsag.

> Mon ikke den også kunne bruges til den årlige brunkåls
> familiefest, vores momors opskrift kræver at den koger
> i 5-6 timer på godt med nøgleben. Så kan være svært
> at få plads til de hele i min STORE stegegryde.

Jo det er jeg sikker på at den kan.

Hvornår skal vi spise?

> Hohoo 27 liter så er der vidst osse til hele ugen

Hehe..

> Tak for indput, jeg tror jeg snupper dem begge.

Glæder mig til at høre nærmere, når du får gang i det hele.

Mvh Hauge