Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Automatisk interval
Fra : Sune

Dato : 12-06-11 13:24

Hej alle - på mit gamle kamera Nikon Coolpix P80 kunne jeg sætte det på
stativ og indstille det til at tage 1 billede hvert f.eks. hvert minut.

Så kunne man f.eks. lave en video med en blomst der springer ud.

Jeg kan ikke finde samme funktion blandt de mange menuer i mit nye Canon EOS
60D. Har jeg mon overset noget eller findes den ikke her ?

--
Vh Sune

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-06-11 14:21

On 2011-06-12 14:24:25 +0200, "Sune" <formel999@hotmail.com> said:

> [...]
>
> Jeg kan ikke finde samme funktion blandt de mange menuer i mit nye
> Canon EOS 60D. Har jeg mon overset noget eller findes den ikke her ?

Nej det er der ikke. Du kan få en fjernudløser som kan dette. Canon har
en forholdsvis dyr løsning med kabel (TC-80N3), men der kan nok findes
noget billigere som kan det, men det har jeg ikke lige et link til.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Kurd

Dato : 12-06-11 14:26

> Nej det er der ikke. Du kan få en fjernudløser som kan dette. Canon har en
> forholdsvis dyr løsning med kabel (TC-80N3), men der kan nok findes noget
> billigere som kan det, men det har jeg ikke lige et link til.

Og funktionen findes ikke i den medfølgende pc-software?

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-11 14:41

"Kurd" <Kurd@Kurt.xy> skrev i meddelelsen

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Og funktionen findes ikke i den medfølgende pc-software?

Den findes i et af canons programmer, men kan ikke lige huske hvad og hvor,
da det er langt tid siden jeg har leget med det...
Men det kræver så, at man har en pc el. lign. til at stå tændt ved siden af
kameraet for at styre fotograferingen.

vh Palle

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-06-11 17:04

On 2011-06-13 15:40:43 +0200, "Palle Johansen" <invalid> said:

> [...]
> Men det kræver så, at man har en pc el. lign. til at stå tændt ved
> siden af kameraet for at styre fotograferingen.

Det er EOS Utility.

Fra : Sune

Dato : 13-06-11 20:21

"Kurd" skrev i meddelelsen

> [...]
> billigere som kan det, men det har jeg ikke lige et link til.

- Og funktionen findes ikke i den medfølgende pc-software?

Jo da, og det fungerer fint. Det er bare lidt bøvlet at have PC'en med sig.

--
Vh Sune

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 12-06-11 15:58

On 12-06-2011 15:21, Hans Kruse wrote:

> Nej det er der ikke. Du kan få en fjernudløser som kan dette. Canon har
> en forholdsvis dyr løsning med kabel (TC-80N3), men der kan nok findes
> noget billigere som kan det, men det har jeg ikke lige et link til.

De findes på eBay, bare søg på "canon eos 60d timer".

Jeg har selv en billig af mærket Yongnuo MC-C3 til mit 30D, som virker
fortrinligt.

/Mogens

Fra : Sune

Dato : 13-06-11 20:18

"Mogens Beltoft" skrev i meddelelsen

> [...]
[cut]

>De findes på eBay, bare søg på "canon eos 60d timer".

>Jeg har selv en billig af mærket Yongnuo MC-C3 til mit 30D, som virker
>fortrinligt.

Jeg fandt en, der så meget spændende ud på ebay fra England, som jeg straks
har bestilt.

Det farlige ved ebay er, at man finder så meget andet hos samme forhandler,
som man absolut ikke kan undvære uha, lige pludselig blev det en dyr
timer.

--
Vh Sune

Fra : K. E.

Dato : 12-06-11 16:31

Hej NG
Nu vi er ved interval fotografering. Hvilket program bruger I til at sætte
billederne sammen. Jeg har brugt Quicktime Pro til sammensætning og Windows
Media Encoder til komprimering af filmen. Og det virker fint til mindre
filmklip og timeroptagelser.
Har nu 9.043 billeder optaget med timer på Nikon d90 og det kan hverken Qt.
og WMC klare selvom de tygger på billederne i 20 timer.

Har I nogen ide?
Mvh
KE