Leje plads til container (garage)?
Fra : Wheelie

Dato : 10-06-11 20:34

Nogen der kan haft den ide - og udført den - at leje en p-plads i en
p-kælder og få lov til at stille en container på pladsen, og dermed have en
sikker garage til mc-en?

Fra : Per

Dato : 10-06-11 22:12

Wheelie wrote:
> Nogen der kan haft den ide - og udført den - at leje en p-plads i en
> p-kælder og få lov til at stille en container på pladsen, og dermed
> have en sikker garage til mc-en?

Sjov tanke og god ide´..

Tror dog generelt, at det er svært at få en container ned i en P-kælder.
Lastbilerne, som udbringer den slags er normalt for store i højden til at
kunne komme ned i kælderen.

Mvh. Per

Fra : Anders Majland

Dato : 10-06-11 23:02

> Tror dog generelt, at det er svært at få en container ned i en P-kælder.
> Lastbilerne, som udbringer den slags er normalt for store i højden til at
> kunne komme ned i kælderen.

Kan sikkert løses med venners hjælp - Vejer sådan en 20ft ikke i omegnen af
2 ton ?
Det kan vel godt "man-handles" ...

En maskintrailer burde kunne bringe den tæt på pladsen ...

Fra : Jørn Villesen Christ~

Dato : 11-06-11 19:53

HEj

On 2011-06-10 21:33, Wheelie wrote:
> Nogen der kan haft den ide - og udført den - at leje en p-plads i en
> p-kælder og få lov til at stille en container på pladsen, og dermed have en
> sikker garage til mc-en?

Hvad koster det at leje en container? (Eller har du lige én på hånden?)

Jeg har tidligere forsøgt at samle et par stykker til at leje en lukket
garage i Kbh. Det ville koste ~1000kr og med 2-4 til at dele er det let
at regne en månedsudgift ned til 250kr/mand. En P-plads i en kælder
koster ~800kr/måneden - i hvert fald dem jeg har set.

Da det desværre stadig er mislykkedes at samle folk til en delegarage
(folk er sprunget fra når man kom til at skulle lave håndtryk ) er
jeg stadig interesseret - hvis der er andre interesserede. Jeg bor på
ydre Nørrebro.

~Jørn

--
BMW K1100 RS

Fra : Wheelie

Dato : 12-06-11 17:47

On Sat, 11 Jun 2011 20:52:42 +0200, Jørn Villesen Christensen wrote:

> Hvad koster det at leje en container? (Eller har du lige én på hånden?)

Har set priser på kr.10/dag
Men jeg ville ikke leje, men købe en brugt for kr.7.500
I værste fald ville jeg ikke have noget imod at købe en ny til 25.000

> Jeg har tidligere forsøgt at samle et par stykker til at leje en lukket
> garage i Kbh. Det ville koste ~1000kr og med 2-4 til at dele er det let
> at regne en månedsudgift ned til 250kr/mand.

Har tænkt samme tanke selv.
Har endda også tænkt tanken at etablere en MC klub med værksted og sikker
P. Jeg selv ville gerne betale 1500-2000 /md for sådan et medlemskab, men
hvad med Jer andre?

Evt en MC klub på andelsbasis eller aktier, så hver indskyder f.eks 100.000
og ejer grund og bygninger mv.

> En P-plads i en kælder
> koster ~800kr/måneden - i hvert fald dem jeg har set.

også min oplevelse.
Jeg vil dog ikke parkere min MC i en åben P-kælder.
Jeg så engang den helt rigtige løsning, nemlig en tør P-kælder hvor ejeren
havde bygget garager med egen lukket port i hele kælderen, samt en
elektrisk hovedport for at kunne køre ind.
De ligger på Erik Bøghs alle i søborg (bag fakta), men kostede desværre
over 1300/md og var for langt fra mig. Men det gav mig ideen til en
container.

> [...]
> (folk er sprunget fra når man kom til at skulle lave håndtryk ) er
> jeg stadig interesseret - hvis der er andre interesserede. Jeg bor på

Prøv evt selv at leje en garage, og så annoncer en garageplads tilleje hos
dig for 250/md + depos og forudbet leje.

Fra : Armand

Dato : 16-06-11 19:00

Den 12-06-2011 18:46, Wheelie skrev:

> Har tænkt samme tanke selv.
> Har endda også tænkt tanken at etablere en MC klub med værksted og sikker
> P. Jeg selv ville gerne betale 1500-2000 /md for sådan et medlemskab...

Hæ! 'MC Garage-kuldet'

> Evt en MC klub på andelsbasis eller aktier, så hver indskyder f.eks 100.000
> og ejer grund og bygninger mv.

Shit!
Jeg tror at ideen er dødfødt: Som nævnt andetsteds, vil folk nok gerne
snakke om ideen, men så springe fra inder der gives håndslag - Og
stakkels dén der måske når at stå inde for et givet køb inden

> De ligger på Erik Bøghs alle i søborg (bag fakta), men kostede desværre
> over 1300/md og var for langt fra mig. Men det gav mig ideen til en
> container.

På et tidspunkt hvor jeg boede i almennyttigt boligselskab, havde jeg
P-lejlighed i en vognmandsgarage et par km derfra.
Dårlig ide! Står motorcyklen så langt fra hjemmet er det ikke nær så
oplagt lige at tage den hist og pist, og tillige endte den med at enten
bil eller motorcykel stod 2 km hjemmefra når man skulle bruge dem
Men tak for tråden, der minder mig om hvilken luksus det er at have
køretøjerne på matriklen, inde bag en havelåge - Det er en ting jeg
efterhånden er begyndt at tage for givet!

--
Armand.

Fra : Wheelie

Dato : 17-06-11 13:59

On Thu, 16 Jun 2011 19:59:44 +0200, Armand wrote:

> [...]
> snakke om ideen, men så springe fra inder der gives håndslag - Og
> stakkels dén der måske når at stå inde for et givet køb inden

Det skal jo kun være ordentlige mennesker som deltager og pengene skal
deponeres i banken inden. Foreningen skal drives som en andelsboligforening
med regler og vedtægter.

Men det er nok ikke realistisk at forvente, at jantelovsdanskere og andre
tabere kan smide 100-500.000 kontant til et andelsbevis

> [...]
> oplagt lige at tage den hist og pist, og tillige endte den med at enten
> bil eller motorcykel stod 2 km hjemmefra når man skulle bruge dem

Enig der, men hellere 2km væk end at stå ude på gaden nat og dag

> Men tak for tråden, der minder mig om hvilken luksus det er at have
> køretøjerne på matriklen, inde bag en havelåge - Det er en ting jeg
> efterhånden er begyndt at tage for givet!

Ja sikke en luksus

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 17-06-11 18:44

Den 17-06-2011 14:58, Wheelie skrev:

> [...]
>
> Men det er nok ikke realistisk at forvente, at jantelovsdanskere og andre
> tabere kan smide 100-500.000 kontant til et andelsbevis

men det kan du selvfølgelig, din helt

Så køb du nu en ejendom for dig selv i Kbh C, så er den ged barberet :-\

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Wheelie

Dato : 18-06-11 04:14

On Fri, 17 Jun 2011 19:44:15 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> men det kan du selvfølgelig, din helt

Ja har du ondt i røven over det, din bums

Fra : Ole Mogensen

Dato : 19-06-11 18:34

Den 17-06-2011 19:44, "J.C.Kløve" skrev:

> men det kan du selvfølgelig, din helt
>
> Så køb du nu en ejendom for dig selv i Kbh C, så er den ged barberet :-\

LOL...Tak Kløve

Jeg har set det så tit gennem de 31 år jeg har været på
ryggen af det jeg pt. har kaldt den eneste ene.

Munden fuld.. pungen tom!

Venligst

Ole Mogensen

Fra : Armand

Dato : 18-06-11 11:14

> Enig der, men hellere 2km væk end at stå ude på gaden nat og dag

Måske nok; men som jeg skrev, så havde jeg under alle omstændigheder det
ene af mine køretøjer stående på P-pladsen nedenfor blokken alligevel.
Og helt i tråd med Murphy var det sjældent det der lige var brug for

Og så er der dén konstantering at incitamentet til at tage en hyggetur
på motorcyklen svinder også proportionelt med afstanden til dens
placering

--
Armand.

Fra : Wheelie

Dato : 18-06-11 21:18

On Sat, 18 Jun 2011 12:14:00 +0200, Armand wrote:

> Og så er der dén konstantering at incitamentet til at tage en hyggetur
> på motorcyklen svinder også proportionelt med afstanden til dens
> placering

Ja sådan er det jo

Fra : Anders Majland

Dato : 17-06-11 14:16

> Men tak for tråden, der minder mig om hvilken luksus det er at have
> køretøjerne på matriklen, inde bag en havelåge - Det er en ting jeg
> efterhånden er begyndt at tage for givet!

Ja det er ikke så ringe at have lidt plads omkring sig - både til parkering
og værksted/garage.

Men hvis man måske går en smule på kompromis med drømmecyklen kan den måske
godt stå på gaden ?
Fra 1998 til 2002 havde jeg fast en mc stående på gaden i Valby lige ud til
ring2. Siden da stær den der kun når jeg arbejder i kbh hvilket er meget
svingende.

MC'en låser jeg til gadeinventar med en af de mest solide låse der kan
opdrives - men alt kan jo tages med en batteridrevet vinkelsliber på ganske
kort tid.

Så gode låse og en kasko forsikring og det er 7-9-13 gået De første år
hvor jeg var kørende på en mc-scooter havde jeg dog problemer.
a) Fik skåret et fordæk på
b) Fik brækket låse op og stjålet hjelm og handsker fra under sædet og
topboks
c) Tyveriforsøg der ødelagt både skivelås/skive og kædelåse
d) Udstødningen stjålet - (sikkert nogle knallertrødder der troede de kunne
bruge den til deres 2taktere )

Så nej det har ikke været problemfrit, men mine gamle offroader har knock on
wood kunne stå i fred ....

Så hvid jeg skulle have en garage mere end 500meter væk (den afstand jeg vil
gå i mc-kluns) så ville jeg nok have en anden til dagligt brug der kunne stå
på gaden. Og så gemme den "fine" i garagen. Fordelen vil være at mc klundset
kan tages på hjemme og turen sluttes hjemme....

/A

Fra : Wheelie

Dato : 18-06-11 22:09

On Fri, 17 Jun 2011 14:16:17 +0100, Anders Majland wrote:

> ville jeg nok have en anden til dagligt brug der kunne stå
> på gaden. Og så gemme den "fine" i garagen. Fordelen vil være at mc klundset
> kan tages på hjemme og turen sluttes hjemme....

En brugbar ide

Fra : EK

Dato : 16-06-11 21:12

"Wheelie" <wheelie@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Har set priser på kr.10/dag
> Men jeg ville ikke leje, men købe en brugt for kr.7.500
> I værste fald ville jeg ikke have noget imod at købe en ny til 25.000

Jeg kunne også være interesseret i at leje en 20´ container et stykke tid,
hvis prisen ligger på kr 10/dag.
Hvor kan man leje dem - er det hos et rederi?

På forhånd tak for svar
Erik

Fra : Per V. Misser

Dato : 16-06-11 21:57

Hej

> [...]
> hvis prisen ligger på kr 10/dag.
> Hvor kan man leje dem - er det hos et rederi?

Du kan leje containere hos rigtig mange firmaer, google er din ven hertil.
Det kan sagtens ske at det er billigst at købe en 10´ eller 20´ container
hos en produkthandler. For dit behov gør det intet at den er lidt
ramponeret, og ikke helt tæt. Check DBA. En vognmand med lastbil monteret
med kran kan levere den hvor du ønsker for ca. en tusse, inden for en
rimelig afstand.

mvh Per V- Misser

Fra : Wheelie

Dato : 17-06-11 14:16

On Thu, 16 Jun 2011 22:12:03 +0200, EK wrote:

> Jeg kunne også være interesseret i at leje en 20´ container et stykke tid,
> hvis prisen ligger på kr 10/dag.
> Hvor kan man leje dem - er det hos et rederi?

Det er kun containeren som koster kr.10/dag pr leje.
Vær opmærksom på at den også skal transporteres til/fra depotet, men er
lejeperioden lang nok så kan det forhandles at indgå i prisen.

Derudover skal man betale for pladsen den står på, f.eks en
perkeringsplads.
Samt prisen for en monster hængelås og flere nøgler.

Men der kan stå mange MC-er i en 20 fods container, så hvis de samlede
månedlige omkostninger er 1.000 vil det blive ganske billigt hvis man kunne
være flere personer om en deling.

Og en skibs

Fra : Wheelie

Dato : 18-06-11 21:22

eller hvad med at have en stor lukket påhængstrailer stående på vejens
gratis P-pladser?
har noget god erfaring med at bruge sådan en som transportabel garage?

Fra : Anders Majland

Dato : 19-06-11 19:35

> eller hvad med at have en stor lukket påhængstrailer stående på vejens
> gratis P-pladser?
>har noget god erfaring med at bruge sådan en som transportabel garage?

Problemet bliver at sikre den mod at køre bort med indhold ...

Fra : Wheelie

Dato : 19-06-11 20:52

On Sun, 19 Jun 2011 20:34:48 +0200, Anders Majland wrote:

> Problemet bliver at sikre den mod at køre bort med indhold ...

ja.
Må man have en trailer stående uden hjul på bukke eller lign, på en
offentlig vej/parkeringsbås ?