Slå X scren bla
Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 10-06-11 16:42

Hej,

Hvordan disabler man enhver form for screen blanking og powersave på
en RHEL 5.5? Jeg har prøvet med xset:

xset -dpms
xset s off
xset s noblank

Men skærmen går stadig ud efter 10 minutter. Og det gør ikke den
fjerneste forskel om jeg kører xset fra .xsession eller i
hånden. Vores releasemiljø gør at jeg helst ikkke vil til at pille i
xorg.conf.

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : Kent Friis

Dato : 10-06-11 16:51

Den 10 Jun 2011 17:42:07 +0200 skrev Anders Wegge Keller:
> Hej,
>
> Hvordan disabler man enhver form for screen blanking og powersave på
> [...]

Hvad med xscreensaver?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
http://www.gianas-return.de/

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 10-06-11 16:56

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

> Hvad med xscreensaver?

Der er ikke nogen form for screensaver aktiveret.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-06-11 21:21

Anders Wegge Keller wrote:
> [...]
> fjerneste forskel om jeg kører xset fra .xsession eller i
> hånden. Vores releasemiljø gør at jeg helst ikkke vil til at pille i

xset dpms 0 0 0

I.flg. XSET(1):
"A value of zero disables a particular mode."

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 12-06-11 10:57

Lars Stokholm <lars.stokholm@gmail.com> writes:

> xset dpms 0 0 0
>
> I.flg. XSET(1):
> "A value of zero disables a particular mode."

Det hjælper desværre heller ikke :(

Jeg lurer lidt på om det skyldes Option "dpms" i Monitor:

Section "Monitor"
Identifier "Monitor0"
HorizSync 24.0-83.0
VertRefresh 56.0-65.0
Option "dpms"
EndSection

xset siger at X-serveren ikke har en DPMS extension, så i bedste fald
er den option vel overflødig. Men kan det være den der alligevel på en
eller anden måde fremprovokerer blankingen? Monitoren ender med at
sige No input signal, så det lader til at der på en eller anden måde
er noget dpms i spil alligevel.