/ Forside / Teknologi / Administrative / MS-Office / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
Handlingen er blevet annulleret pga. begræ~
Fra : Bosse


Dato : 10-06-11 17:45

Hej,

Jeg kører W7 og IE9 og Outlook 2007, og jeg får tit og ofte mails fra
diverse supermarkeder som Føtex, Netto, Superbest m.fl. samt fra andre
steder, hvor man i disse mails har angivet et link til en hjemmeside med
f.ex. supermarkedets nyeste tilbudsavis for den kommende uge osv. Når jeg
klikker på disse links kommer den ønskede side normalt frem uden vrøvl.
Nu er jeg imidlertid løbet ind i et problem med disse links, at jeg ikke kan
åbne dem direkte, men jeg får derimod et standard Windows 'fejl'-billede op
med overskriften Microsoft Office Outlook, samt følgende tekst:

Handlingen er blevet annulleret pga. begrænsninger på computeren. Kontakt
systemadministratoren.

Jeg har flere forskellige programmer på computeren kørende, som scanner
registreringsdatabasen for ukurante ting og reparer det, og programmer, der
finder malware og hvad alt sådan noget snavs nu hedder, og reparer det, og
selvfølgelig et antivirusprogram, som opdateres dagligt, og det har fungeret
upåklageligt i meget lang tid.
Men så idag løb jeg ind i ovennævnte problem.
Jeg har forsøgt via Office Outlook 2007 skiven at reparere programmet, og
jeg har slettet IE9 og geninstalleret den, og kørt flere af reg.
programmerne for om muligt at disse kunne løse problemet, samt også kørt en
windows update, men lige meget hjælper det.

Har i et godt bud på, hvordan problemet løses?
Pft.

mvh
Bosse.


 
 
Kurt B. Andersen (10-06-2011)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 10-06-11 21:05


"Bosse" <axylth@joqwan.com> skrev i meddelelsen
news:4df24a20$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Jeg kører W7 og IE9 og Outlook 2007, og jeg får tit og ofte mails fra
> diverse supermarkeder som Føtex, Netto, Superbest m.fl. samt fra andre
> steder, hvor man i disse mails har angivet et link til en hjemmeside med
> f.ex. supermarkedets nyeste tilbudsavis for den kommende uge osv. Når jeg
> klikker på disse links kommer den ønskede side normalt frem uden vrøvl.
> Nu er jeg imidlertid løbet ind i et problem med disse links, at jeg ikke
> kan
> åbne dem direkte, men jeg får derimod et standard Windows 'fejl'-billede
> op
> med overskriften Microsoft Office Outlook, samt følgende tekst:
>
> Handlingen er blevet annulleret pga. begrænsninger på computeren. Kontakt
> systemadministratoren.
>
> Jeg har flere forskellige programmer på computeren kørende, som scanner
> registreringsdatabasen for ukurante ting og reparer det, og programmer,
> der
> finder malware og hvad alt sådan noget snavs nu hedder, og reparer det, og
> selvfølgelig et antivirusprogram, som opdateres dagligt, og det har
> fungeret
> upåklageligt i meget lang tid.
> Men så idag løb jeg ind i ovennævnte problem.
> Jeg har forsøgt via Office Outlook 2007 skiven at reparere programmet, og
> jeg har slettet IE9 og geninstalleret den, og kørt flere af reg.
> programmerne for om muligt at disse kunne løse problemet, samt også kørt
> en
> windows update, men lige meget hjælper det.
>
> Har i et godt bud på, hvordan problemet løses?
> Pft.
>
> mvh
> Bosse.
>

På nettet kan jeg se, at flere tidligere har haft samme problem efter at
have installeret firefox eller chrome. Så måske kan du også bruge det trick,
som løste deres problem.

Prøv at rette lidt i registrerings databasen i følgende.
- Start, Win+R, Skriv REGEDIT i bokens og klik OK.
- Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
- Dobbelt klik på .html key and select Modify...
- Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra
"ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile"
- Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
- Skift værdien til det samme "htmlfile"

Kurt


Bosse (11-06-2011)
Kommentar
Fra : Bosse


Dato : 11-06-11 06:31

"Kurt B. Andersen" skrev i meddelelsen
news:4df27891$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


"Bosse" <axylth@joqwan.com> skrev i meddelelsen
news:4df24a20$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Jeg kører W7 og IE9 og Outlook 2007, og jeg får tit og ofte mails fra
> diverse supermarkeder som Føtex, Netto, Superbest m.fl. samt fra andre
> steder, hvor man i disse mails har angivet et link til en hjemmeside med
> f.ex. supermarkedets nyeste tilbudsavis for den kommende uge osv. Når jeg
> klikker på disse links kommer den ønskede side normalt frem uden vrøvl.
> Nu er jeg imidlertid løbet ind i et problem med disse links, at jeg ikke
> kan
> åbne dem direkte, men jeg får derimod et standard Windows 'fejl'-billede
> op
> med overskriften Microsoft Office Outlook, samt følgende tekst:
>
> Handlingen er blevet annulleret pga. begrænsninger på computeren. Kontakt
> systemadministratoren.
>
> Jeg har flere forskellige programmer på computeren kørende, som scanner
> registreringsdatabasen for ukurante ting og reparer det, og programmer,
> der
> finder malware og hvad alt sådan noget snavs nu hedder, og reparer det, og
> selvfølgelig et antivirusprogram, som opdateres dagligt, og det har
> fungeret
> upåklageligt i meget lang tid.
> Men så idag løb jeg ind i ovennævnte problem.
> Jeg har forsøgt via Office Outlook 2007 skiven at reparere programmet, og
> jeg har slettet IE9 og geninstalleret den, og kørt flere af reg.
> programmerne for om muligt at disse kunne løse problemet, samt også kørt
> en
> windows update, men lige meget hjælper det.
>
> Har i et godt bud på, hvordan problemet løses?
> Pft.
>
> mvh
> Bosse.
>

På nettet kan jeg se, at flere tidligere har haft samme problem efter at
have installeret firefox eller chrome. Så måske kan du også bruge det trick,
som løste deres problem.

Prøv at rette lidt i registrerings databasen i følgende.
- Start, Win+R, Skriv REGEDIT i bokens og klik OK.
- Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
- Dobbelt klik på .html key and select Modify...
- Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra
"ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile"
- Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
- Skift værdien til det samme "htmlfile"

Kurt

--------------------------------------------------------------------------------
Kanon !
Det var lige det, der skulle til. 1000 tak for hjælpen.

--
mvh
Bosse.


Cykelsmeden (11-06-2011)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 11-06-11 08:15

Den 11-06-2011 07:31, Bosse skrev:
> På nettet kan jeg se, at flere tidligere har haft samme problem efter at
> have installeret firefox eller chrome. Så måske kan du også bruge det trick,
> som løste deres problem.
>
> Prøv at rette lidt i registrerings databasen i følgende.
> - Start, Win+R, Skriv REGEDIT i bokens og klik OK.
> - Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
> - Dobbelt klik på .html key and select Modify...
> - Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra
> "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile"
> - Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
> - Skift værdien til det samme "htmlfile"
>
Men vær lige opmærksom på at problemet er lavet med vilje, for at
beskytte dig, ikke for at genere dig.

Det er gået op for flere browserleverandører, deriblandt Ms at
metodikken med såkaldte "dybe links" kan anvendes til forskellige
overvågninger af modtageren, startende med den simple, om modtageren har
åbnet brevet.

//finn

Bosse (12-06-2011)
Kommentar
Fra : Bosse


Dato : 12-06-11 05:58

"Cykelsmeden" skrev i meddelelsen
news:4df31604$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Den 11-06-2011 07:31, Bosse skrev:
> På nettet kan jeg se, at flere tidligere har haft samme problem efter at
> have installeret firefox eller chrome. Så måske kan du også bruge det
> trick,
> som løste deres problem.
>
> Prøv at rette lidt i registrerings databasen i følgende.
> - Start, Win+R, Skriv REGEDIT i bokens og klik OK.
> - Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
> - Dobbelt klik på .html key and select Modify...
> - Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien
> fra
> "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile"
> - Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
> - Skift værdien til det samme "htmlfile"
>
Men vær lige opmærksom på at problemet er lavet med vilje, for at
beskytte dig, ikke for at genere dig.

Det er gået op for flere browserleverandører, deriblandt Ms at
metodikken med såkaldte "dybe links" kan anvendes til forskellige
overvågninger af modtageren, startende med den simple, om modtageren har
åbnet brevet.

//finn
Men vær lige opmærksom på at problemet er lavet med vilje, for at
beskytte dig, ikke for at genere dig.

Det er gået op for flere browserleverandører, deriblandt Ms at
metodikken med såkaldte "dybe links" kan anvendes til forskellige
overvågninger af modtageren, startende med den simple, om modtageren har
åbnet brevet.

//finn

--------------------------------------------------------------------------------
Jo, javel, men jeg har heller ikke opfattet mit problem som en chikane mod
mig.
Ved nærmere eftertanke - efter jeg har fået fixat min reg.base - mener jeg,
at mit problem sikkert opstod ved, at jeg afinstallerede Google Crome
Browseren fra min computer, idet jeg aldrig har brugt den til andet end lige
at prøve på at finde ud af, hvad den kan og ikke kan i forhold til min
MS-Explorer, og fordi flere af mine venner og bekendte påstår, at Google
Crome Browseren er meget meget bedre end Explorer.
Efter afinstallationen af Crome, har jeg kørt en scanning af reg. basen, og
det er sikkert der i denne scanning, at
HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html nøglen blev slettet, thi den
fandtes ikke i reg.basen hvorfor jeg selv lagde den til og tilføjede
"htmlfile" i standardværdien. Og ligeledes i .shtml nøglen.

--
mvh
Bosse.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177416
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407859
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste