Hjælp til en kandidatafhandling om NemId
Fra : olegovna1@sol.dk

Dato : 09-06-11 06:38

   Hej
Jeg er studerende på Copenhagen Business School og er i gang med at
skrive min kandidatafhandling som omhandler NemId. Det vil være mig en
meget stor hjælp hvis du brugte ca. 10 min på at besvare følgende
spørgeskema.

https://www.defgo.net/s.asp?id=1287573&c=QVVVLV&s=1&l=da

På forhånd mange tak

Julie Andersen

Fra : Tommy

Dato : 09-06-11 16:25

Den 09-06-2011 14:37, olegovna1@sol.dk skrev:
> [...]
> skrive min kandidatafhandling som omhandler NemId. Det vil være mig en
> meget stor hjælp hvis du brugte ca. 10 min på at besvare følgende

Skema besvaret.
Lidt konstruktiv ment kritik:

Syntes måske der var lidt for mange overlappende spørgsmål.

Da det kom til spørgsmålene om sikkerhed og nervøsitet vedr. infektioner
og tab af informationer på nettet tænkte jeg at der manglede en form for
tilkendegivelse af hvorfor man svarede som man gør. Jeg svarer f.eks. ud
fra et stort kendskab til sikkerhed og ud fra at jeg anvender
forskellige sikkerhedsprocuderer udover hvad nem-id kan tilbyde.

Men det har I sikkert tænkt på i forhold til hvad I udleder af
undersøgelsen....

Fra : Finn

Dato : 09-06-11 16:55

On 09.06.2011 17:24, Tommy wrote:

> [...]
> fra et stort kendskab til sikkerhed og ud fra at jeg anvender
> forskellige sikkerhedsprocuderer udover hvad nem-id kan tilbyde.

Samme problem her Tommy, jeg oplevede at lige denne opleves at 'hænge' i
luften uden relation til noget kvalificerende.

Fra : Kent Friis

Dato : 09-06-11 17:02

Den Thu, 9 Jun 2011 05:37:43 -0700 (PDT) skrev olegovna1@sol.dk:
> [...]
> skrive min kandidatafhandling som omhandler NemId. Det vil være mig en
> meget stor hjælp hvis du brugte ca. 10 min på at besvare følgende

Hvor er valgmuligheden "Jeg skal ikke have netbank før de grundlæggende
sikkerhedsmæssige problemer er løst"?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
http://www.gianas-return.de/

Fra : Cykelsmeden

Dato : 09-06-11 17:21

Den 09-06-2011 18:02, Kent Friis skrev:
> Hvor er valgmuligheden "Jeg skal ikke have netbank før de grundlæggende
> sikkerhedsmæssige problemer er løst"?
eller "før vi slipper for at vandre rundt med et relativt stort kort med
vore koder"

eller "hvorfor var der problemer med at starte op?"
(systemet kunne - i hvert tilfælde ikke i starten - håndtere at man
havde konti i flere banker )

//finn

Fra : Kent Friis

Dato : 09-06-11 18:16

Den Thu, 09 Jun 2011 18:20:30 +0200 skrev Cykelsmeden:
> eller "før vi slipper for at vandre rundt med et relativt stort kort med
> vore koder"

Det giver sig selv, hvis de løser de sikkerhedsmæssige problemer
(papkortet er en del af disse).

> eller "hvorfor var der problemer med at starte op?"

Det er så ikke et svar, men et spørgsmål.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
http://www.gianas-return.de/

Fra : Leif Neland

Dato : 15-06-11 13:10

> [...]
> skrive min kandidatafhandling som omhandler NemId. Det vil være mig en
> meget stor hjælp hvis du brugte ca. 10 min på at besvare følgende

"NemId er anderledes at bruge end andre software programmer jeg har
brugt tidligere.

At bruge NemId er en ny oplevelse for mig.

Brugen af NemId er forskellig fra de metoder jeg tidligere brugte for at
logge på Netbank. "

Her gik jeg i stå, af frygt for at blive "misforstået/misbrugt"

Det er klart, det er anderledes, en ny oplevelse, og forskelligt, hvis
man ikke har prøvet nøglekort eller lignende.

Men svarer man "Helt enig", risikerer man måske at det bliver
registreret som man har et problem med at det er anderledes, nyt og
forskelligt.
Man kunne være ligeglad, eller ligefrem synes det er spændende.

Leif

Fra : "Poul E. Jørgensen"

Dato : 22-07-11 19:00

Den 15-06-2011 14:10, Leif Neland skrev:

> Men svarer man "Helt enig", risikerer man måske at det bliver
> registreret som man har et problem med at det er anderledes, nyt og
> forskelligt.

Jeg var også lidt i tvivl om hvad forskellen i en del tilfælde var
mellem enig og helt enig.
Det kunne lyde som om "enig" reelt betød "delvis enig" - og at "helt
enig" derved kom til at lyde som aldeles og ukritisk enig.
Det samme med uenig kontra helt uenig.

--
Poul E. Jørgensen

Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's if replying by e-mail.