Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batch konverting af filnavn?
Fra : TGJ

Dato : 09-06-11 08:53

Hej

Er der nogen anbefalinger til et ( freeware ?) program, der kan ændre
filnavnet på mange filer, uden at jeg skal gøre dette
manuelt?

Er kommet i situationen efter at have recoveret en masse JPG filer

/Thomas

Fra : Max

Dato : 09-06-11 09:19

Hej Thomas

http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php

--
Mvh Max

Fra : Thore

Dato : 09-06-11 09:43

On Thu, 9 Jun 2011 09:53:12 +0200, "TGJ" <somewhere@theinternet.com>
wrote:

> [...]
>manuelt?
>
>Er kommet i situationen efter at have recoveret en masse JPG filer

IrfanView (freeware) har en (B)atch funktion...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-11 21:22

wrote:

> [...]
>manuelt?
>
>Er kommet i situationen efter at have recoveret en masse JPG filer

Hvis det kun handler om billedfiler, så er det her en mulighed:

http://www.klingebiel.com/tempest/hd/stamp.php4

/Arnold

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-06-11 21:23

"TGJ" skrev i meddelelsen

> Er der nogen anbefalinger til et ( freeware ?) program, der kan ændre
> filnavnet på mange filer, uden at jeg skal gøre dette
> manuelt?

Der er sikkert mange muligheder, men jeg plejer at bruge
http://www.xnview.com/

mvh Frank

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-06-11 10:36

"TGJ" <somewhere@theinternet.com> skrev i meddelelsen
> Er der nogen anbefalinger til et ( freeware ?) program, der kan ændre
> filnavnet på mange filer, uden at jeg skal gøre dette
> manuelt?

Total Commander er genialt - også til det formål....

Ikke helt gratis, men kan downloades gratis i en en version, der har en
lille pause i opstarten - men kører derefter problemfrit og er fuldt
funktiondygtigt - og Multi Rename funktionen findes i File-menuen..

Jan