Beltsaver
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-06-11 08:38

Marinestore sælger et stykke sandpapir med lim på bagsiden se:

http://www.marinestore.com/beltsaver.html?cart=3390370058347780

En mulighed der kan kopieres, således at evt. rustdannelse på
kileremshjulene let kan blive fjernet.

Mvh/Harding

Fra : Hans, \" URD\" Cont~

Dato : 09-06-11 09:55

Tja, der sælges meget overflødigt lort.
Hans

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 09-06-11 03:38

Ja det kan du have ret i, derfor skrev jeg "sandpapir med lim bagpå"
så kan dem der ønsker at kopiere emnet da gøre det.
Det drejer sig om at give remskiverne en jævn og ikke for glat
overflade, således at remmen trækker jævnt og ikke fedter rundt ved
belastning, blot tilspændingen ikke er optimal.
En let hånd med et stykke sandpapir på hver enkel remskive medens man
med hånden trækker i remmen og selvfølgelig når motoren ikke kører vil
gøre det samme.
Der findes dog og desværre opbygninger, hvor man skal skille det meste
af båden ad for at komme til motorens forside, så her vil sandpapiret
med lim på være lettere at montere blot man kan komme til motoren fra
oven.

Mvh/Harding