Våben uden gyldigt jagttegn
Fra : Slynglen

Dato : 08-06-11 16:31

Jeg kan ikke helt huske alle regler, da det er mange år siden jeg tog
tegnet. Men sagen er den at jeg er holdt med at gå på jagt, men overvejer at
købe et haglgevær til krager, skader osv der generer .. Vi bor på landet, på
en stor grund, så jeg vil ikke genere naboer..
Men så var det jeg tænkte på om jeg skal forny mit jagttegn hvert år jeg har
geværet, eller bare hver 5. eller hvert 10, år ??
Det er 3 år siden sidst jeg havde våben / jagttegn

Fra : Craner

Dato : 11-06-11 07:38

"Slynglen" skrev i meddelelsen

[...]

Hvis det er 3 år siden og du ikke har mistet det ved at begå noget kriminelt
kan du få et nyt uden problemer. Men begynder du at skyde krager og skader
uden tilladelse ja så mister du jagttegnet lige så hurtigt igen.
D kan søge om regulering, men det er ikke let.

vh
Poul