billigst at købe euro ?
Fra : Ukendt

Dato : 08-06-11 13:41

Vi skal en tur ned over Tyskland, Belgien og Frankrig og hjem igen.

Nogle steder står der, at det er nemmest at veksle herhjemme til euro,
disse lande ikke ønsker at modtage danske kroner.

men her: http://ekstrabladet.dk/ferie/foerdurejser/article1366377.ece
skrevet d. 8. jun 2010 at:
" Ifølge økonom i Forbrugerrådet, Troels Holmberg, sparer du mest, hvis
du bruger dit Visa/dankort til at betale med i forretninger og lignende på
ferien. "

Jeg ved godt at hvis jeg hæver penge dernede, så vil min bank Nodea, tage et
gybyr på
30-50 kr pr gang,

Jeg har et Visa/dankort, og vil selvfølgelig have nogle kontanter med, men
kan man
gå ind i en butik i Tyskland, Belgien og Frankrig, købe for 25 euro, og
bede om at
få den på f.eks 200 euro, få resten udbetalt, uden at der kommer et gybyr
fra min bank ?

Hvad gør I andre ?

Hvad er Nationalbankens valutakurs med et fast tillæg. pt ?

Hvad der er sparet er jo tjent

Mvh Kim

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 08-06-11 14:07

Den 08-06-2011 14:41, Kim skrev:

> Hvad gør I andre ?
>
> Hvad er Nationalbankens valutakurs med et fast tillæg. pt ?
>
> Hvad der er sparet er jo tjent
>
> Mvh Kim

Generelt får du en bedre kurs på hævninger i udlandet end veksling
hjemmefra, så det gælder om at bruge bankomaterne og hæve størst muligt
beløb ad gangen

eller betale for varer med VISA.

Hvis du kan veksle uden gebyrer hjemmefra, så er det fordelagtigt for
småbeløb.

Bjarne

Fra : ABJ

Dato : 08-06-11 14:26

> [...]
> bede om at
> få den på f.eks 200 euro, få resten udbetalt, uden at der kommer et gybyr

Man kan n ormalt ikke hæve over beløbet.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-06-11 15:04

Kim skrev:

> Hvad gør I andre ?

Jeg køber gerne nogle Euro hjemmefra i Forex.
Hos Forex er vekselgebyret er indregnet i kursen,
men det plejer at være billigst alligevel.

Og så bruger jeg mit Visakort eller mit MasterCard
på hoteller og restauranter, samt til større indkøb.

--
Herluf :·)

Fra : Kristian

Dato : 09-06-11 13:44

On Wed, 8 Jun 2011 16:04:02 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

>Jeg køber gerne nogle Euro hjemmefra i Forex.
>Hos Forex er vekselgebyret er indregnet i kursen,
>men det plejer at være billigst alligevel.

Jeg er også fast kunde hos Forex, men jeg synes nu ikke jeg ser den
store kursfordel på at købe Euro her fremfor almindelige banker.
Men fordelen er synes jeg , at de altid har de seddelværdier man
ønsker. F.eks er det rart med nogle små sedler så man ikke står der
og vifter med en 50€ seddel for at betale en kop kaffe, busbillet etc.

Fra : Jet

Dato : 10-06-11 00:40

On 9 Jun., 15:44, Kristian <stretch...@get2net.dk> wrote:

> [...]
> ønsker. F.eks er det rart med nogle små sedler  så man ikke står der
> og vifter med en 50€ seddel for at betale en kop kaffe, busbillet etc.

Flere steder i Eurolande eks. ved tyske Autobahn tankstellen er 50€
seddel max. sørg for ikke at få sedler større end 50€

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 08-06-11 16:51

> [...]
> bede om at
> få den på f.eks 200 euro, få resten udbetalt, uden at der kommer et gybyr

Dette kan du ingen steder gøre - det er kun en "dankort i Danmark" ting.
Når man bruger kort ude i verden, så betaler butikken en vis procentsats
af beløbet i omkostninger - så butikkerne vil naturligvis ikke betale
penge for at lege bank for dig - faktisk vil de allerhelst have kontanter.

Andreas M. Hansen

Fra : Jet

Dato : 08-06-11 11:23

On 8 Jun., 18:51, Andreas Møller Hansen <nokk...@hotmail.com> wrote:

> - faktisk vil de allerhelst have kontanter.

Min veninde faldt for noget tøj i en modebutik og ville betale med
VisaKort, om ikke hun ville betale med kontanter så giver vi en
special rabat, desværre havde hun ikke nok, vi siger det er okay,
derved fik hun 33% ved at betale kontant istedet for med Visakort,
således gør vi fremover

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-06-11 10:03

Vi har danske bank og betaler ikke noget for at købe valuta. Men der er
noget gebyr hvis de skal veksles tilbage.
Men vi gemmer dem blot til næste gang. Kronen følger jo euroen slavisk.

Der har været en del historier om "fup" når man betaler med visa/dankort i
udenlandske butikker. De opkræver et gebyr de ikke "må" men det hjælper jo
fedt hvis man først opdager det når man er kommet til dk.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-06-11 11:03

Den 09-06-2011 11:02, Jim Andersen skrev:
> Vi har danske bank og betaler ikke noget for at købe valuta.

Det er en meget udbredt misforståelse, som banker og andre
vekslingstjenester er med til at udbrede, og som de lever
højt på. Du betaler en pæn overkurs i stedet for gebyr,
omvendt får du en underkurs, når du veksler tilbage til kroner.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : alexbo

Dato : 09-06-11 21:53

"Jim Andersen" skrev

> Der har været en del historier om "fup" når man betaler med visa/dankort i
> udenlandske butikker. De opkræver et gebyr de ikke "må" men det hjælper
> jo fedt hvis man først opdager det når man er kommet til dk.

Hvilke gebyrer er det de ikke må opkræve?
Jeg tvivler på at det er anderledes i udlandet end i Danmark.

Visitdenmark:
Ved betaling med udenlandske internationale kreditkort på restauranter,
hoteller, benzinstationer, i stormagasiner, etc. skal du være opmærksom på,
at de nævnte virksomheder har lov til - men ikke er lovmæssigt forpligtiget
til - at opkræve et gebyr for brugen af kortet. Opkræver en virksomhed et
gebyr ved betaling med et udenlandsk, internationalt kreditkort, skal dette
fremgå enten af menukortet, være skiltet i receptionen, på værelset eller
ved indgangen. Størrelsen på gebyret er op til 3,75% afhængig af, hvad
forretningen betaler for at modtage det udenlandske internationale
kreditkort. Gebyret lægges på regningens samlede beløb.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jet

Dato : 10-06-11 00:48

On 9 Jun., 23:53, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:

> [...]
> hoteller, benzinstationer, i stormagasiner, etc. skal du v re opm rksom p ,
> at de n vnte virksomheder har lov til - men ikke er lovm ssigt forpligtiget
> til - at opkr ve et gebyr for brugen af kortet.  Opkr ver en virksomhed et
> gebyr ved betaling med et udenlandsk, internationalt kreditkort, skal dette
> fremg enten af menukortet, v re skiltet i receptionen, p v relset eller
> ved indgangen.   St rrelsen p gebyret er op til 3,75% afh ngig af, hvad
> forretningen betaler for at modtage det udenlandske internationale
> kreditkort. Gebyret l gges p regningens samlede bel b.

Mit Euro Visa Electron betaler jeg 50 cent i gebyr ved alle betalinger
også træk via PayPal
Ved ATM maskiner 1,75 € + 0,33% ved hævning af kontanter

PS ! Svjv er det kun i Danmark man kan købe for 20 DKK og få træk på
300 DKK og resten i kontanter ved supermarked o.lign.

Fra : Ulvir

Dato : 10-06-11 12:06

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i en meddelelse

Mit Euro Visa Electron betaler jeg 50 cent i gebyr ved alle betalinger
også træk via PayPal

50% i gebyr? Det var da ret meget..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-06-11 14:02

Den 10-06-2011 13:05, Ulvir skrev:
> "Jet"<jetrotte@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Mit Euro Visa Electron betaler jeg 50 cent i gebyr ved alle betalinger
> også træk via PayPal
>
> 50% i gebyr? Det var da ret meget..

Han skrev 50 cent, ikke 50%.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold dit livs drømmeferie i Thailand:

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-06-11 12:30

Den 08-06-2011 14:41, Kim skrev:
> [...]
> du bruger dit Visa/dankort til at betale med i forretninger og lignende på

det koster ikke noget (gevyr)

> Jeg ved godt at hvis jeg hæver penge dernede, så vil min bank Nodea, tage et
> gybyr på
> 30-50 kr pr gang,

Hæv en ordentligt stak

> [...]
> bede om at
> få den på f.eks 200 euro, få resten udbetalt, uden at der kommer et gybyr

ja hvis forretningen vil

> Hvad gør I andre ?

betaler hvad der kan betales med visa og master card og hæver maks beløb
når jeg hæver i automat

> Hvad er Nationalbankens valutakurs med et fast tillæg. pt ?
>
> Hvad der er sparet er jo tjent

klart - men altså ja når man står der så er det jo pengene man skal
bruge nu og her ..

--
Mv
Bo M Mogensen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-06-11 13:01

On Wed, 8 Jun 2011 14:41:23 +0200, "Kim" <1_2_3.dk> wrote:

>Vi skal en tur ned over Tyskland, Belgien og Frankrig og hjem igen.
>
>Nogle steder står der, at det er nemmest at veksle herhjemme til euro,
>disse lande ikke ønsker at modtage danske kroner.
Helt generelt er DKK i dårlig kurs i forhold til euro/USD uden for
danmark, så hvis man vil veksle den vej så gør det i danmark.

> [...]
>du bruger dit Visa/dankort til at betale med i forretninger og lignende på
Enig.

>Jeg ved godt at hvis jeg hæver penge dernede, så vil min bank Nodea, tage et
>gybyr på 30-50 kr pr gang,
Gå nu ind på Nordeas hjemmeside og se hvad fakta nu reelt set er i dit
tilfælde.

> [...]
>bede om at få den på f.eks 200 euro, få resten udbetalt, uden at der kommer et gybyr
Det kan som oftes ikke lade sig gøre, men man kan jo købe en stor vare
som man efterfølgende retunerer og får sine penge tilbage, hvis de
ellers tilbyder returret, men nogle retunerer til kortet hvis det er
det der er brugt som betalingsmiddel.

>Hvad gør I andre ?
Hæver maks beløbet i udenlandsk valuta når det nærmer sig lavvande i
kassen, og nyder ferien.

>Hvad er Nationalbankens valutakurs med et fast tillæg. pt ?
Tillæget er noget de enkelte banker selv fastsætter, Nationalbankens
kurs er her
http://nationalbanken.dk/dndk/valuta.nsf/side/Valutakurser!OpenDocument

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-11 13:28

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev
> Gå nu ind på Nordeas hjemmeside og se hvad fakta nu reelt set er i dit
> tilfælde.

Jeg kan ikke finde det inde på Nordea.dk, hvad de præcist vil tage et gebyr,
kan du ?
http://www.nordea.dk/Privat/Livssituationer/Rejse/15307.html

Men åbenbart vil jeg spare ved at veksele i Nordea frem for Forex,
hvis jeg har læst korekt:, ca 11.68 Euro lidt over 75 kr.

http://www.nordea.dk/sitemod/default/DWC_widecarea.aspx?pid=15397&rw=1
Ved køb for 10.000,00 danske kroner får du 1.317,04 EUR
til kurs 759,28 den 10. juni 2011

http://www.forexbank.dk/Valuta/Valutaveksleren/
10.000,00 DKK giver dig 1.305,36 EUR
til kurs 766,07 Seneste opdatering: 10-06-2011 15:59

Kan det passe ?

Mvh Kim

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-06-11 13:49

On Mon, 13 Jun 2011 14:27:41 +0200, "Kim" <1_2_3.dk> wrote:

> [...]
>
>http://www.forexbank.dk/Valuta/Valutaveksleren/
>10.000,00 DKK giver dig 1.305,36 EUR
>til kurs 766,07 Seneste opdatering: 10-06-2011 15:59

Ja hvorfor ikke ?
Du syntes der er for stor forskel ?

/Hans