Havnefester 2011
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-06-11 03:01

Havnefester 2011

27. maj 29. maj Odense Havnekulturfestival
7. juli 10. juli Bønnerup Strand (Djurs) Havnefest
7. juli 10. juli Hundested Havnefest
8. juli 10. juli Hou (Odder) Havnefest
9. juli 11. juli Lundeborg Havnefest
9. juli 11. juli Sæby Havnefest
13. juli 17. juli Juelsminde Havnefest
15. juli 15. juli Sønderho (Fanø) Havnefest
15. juli 17. juli Bagenkop By- og havnefest
21. juli 24. juli Gilleleje Havnefest
22. juli 24. juli Snogebæk (Nexø) Havnefest
22. juli 24. juli Årø Havn Havnefest
3. august 6. august Bork Havn Musikfestival
6. august 7. august Kerteminde Havnefest
6. august 7. august Fynshav Havnefest
15. august 21. august Juelsminde Fest i Hvalen
20. august 20. august Skærbæk (Fredericia) Havnefest

Så kan man vælge om man vil frekventere havnene i disse dage.

Mvh/Harding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-06-11 07:23

Ja det bliver værre og værre.
Antallet af havne bliver færre og færre der er værd at besøge.
Havnefester er støj, forurening m.m.
Det er altid godt at listen bliver opdateret.

Mvh/Harding

Fra : peter

Dato : 08-06-11 15:41

Så besøg Nordhammer Bådelaug ved Hammer Bakke På østsiden af Orø
Eller Holbæk Bådelaug i Holbæk fjord, der er ro og fred fint bad og grill
til fri afbenyttelse

Fra : Thomsen Kolding

Dato : 08-06-11 15:55

Den 08-06-2011 11:00, Harding E. Larsen skrev:
> [...]
> 20. august 20. august Skærbæk (Fredericia) Havnefest
>
> Så kan man vælge om man vil frekventere havnene i disse dage.

Det er almindelig høflighed at linke til hjemmesiden, som er kopieret
http://albin25.dk/havnefest/

--
Per Thomsen
Kolding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 09-06-11 00:33

På det anarkistiske internet kan man med min ven Google søge på
"Havnefest 2011"
og finde linkene til alle sider der indeholder søgeordet.
Det er da lidt meget at henvise til

Det er en god sammenstilling du har lavet i datoorden; men er det
muligt at siden bliver opdateret.
Vi havde emnet oppe her i gruppen for et par år siden med en samlet
liste over havnefestdatoer, det er en stor hjælp frem for at hver
enkelt skal sidde og lede igennem de ca 78.900 links hvor søgeordet
forekommer.
Det skal du have tak for.

Mvh/Harding

Fra : Thomsen Kolding

Dato : 09-06-11 16:28

Den 09-06-2011 08:32, Harding E. Larsen skrev:
> [...]
> Det er da lidt meget at henvise til
>
> Det er en god sammenstilling du har lavet i datoorden; men er det
Du kan google og bing'e fra nu og til juleaften - opstillingen er
klippet fra www.albin25.dk og det er absolut ok
Jeg opdaterer så snart, jeg finder eller får meddelelse om nye
havnebegivenheder. Om få minutter er Roskilde med, selv om det er i
sidste øjeblik.
Jeg er i øvrigt på det hold, som opsøger havnefesterne. Der er masser af
andre muligheder for ro og fred.
Per Thomsen

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 09-06-11 13:24

Hej Per,

Det lægger jeg heller ikke skjul på.
Jeg så dit ord "Havnefester" på siden og googlede derefter, her stod
dit link igen og det forekom mig at være det bedste p.g.a.
datoordenen.

Ja jeg har også siddet i grupper der arrangerede havnefest, det var i
sammenslutningen af motor- og sejlklubber i Kastrup havne.
Vi havde det formål at trække området beboere ned på havnen og få en
maritim oplevelse. Der var lufthavnens brandvæsen med deres hurtige
redningsbåd, der var kommunens bransvæsens giraf som man kunne komme
25- 26 meter op i og nyde udsigten over havnen, der var mange boder
hvor hver klub lod sig repræsentere, m.m. om aftenen havde vi et
orkester i et stort telt og restuaranten lavede grill menu m.m.
Det sidste blevnu mest brugt at hvanens lejere.
Formålet varat gøre opmærksom på havnens liv.
Det som jeg oplever i sommerlandet med div. havnefester er ikke noget
der har meget med havnen at gøre. Det er et omrejsende cirkus der
flytter fra havn til havn og kun anvender en havns store friområder
til opsætning af karuseller o.s.v. druktelte og utrolig høj musik fra
udblæste højttalere.
Den skags er det ikke mange sejlere der synes er sjovt at være i
nærheden af når man vil forsøge at sove efter en lang dag på havet.
Desværre har jeg oplevet at stederne for havnefesterne var på steder/
havne som benyttes af os der sejler langt hver dag og godt vil nyed
stilheden og roen.
Heldigvis har DS i samarbejde med mange sejlklubber udlagt ankerbøjer.
I år skal man have en DS stander hejst for at måtte benytte disse
ankerbøjer, så flere ikke medlemmer må begynde at finde deres anker
frem. Det er foriøvrigt en god indlæring for at få sig det rigtige
ankergrej og ikke blot at have et frokostanker med en snor i.

Mvh/Harding